2020-04-19, 15:24
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej, vadå alla? Finns väl många som överlevt det.
Jag menade, plötsligt slutade folk att dö utav vanlig influensa med mera..
HUGE! From CDC Website: Hospitals to List COVID-19 as Cause of Death Even if It’s “Assumed to Have Caused Or Contributed to Death” – Lab Tests Not Required
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/cdc-tells-hospitals-list-covid-19-cause-death-even-assumed-caused-contributed-death-lab-tests-not-re quired/
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Självinsikt?! Du behöver verkligen läsa om artikeln igen. Mer än en gång. Du tror att han menar att de andra ”experterna” har rätt?

Haha.

Om du inte förstår vad du citerar så borde du låta bli.

Artikeln handlar om att Olsen lipar över att det pågår så mycket smutskastning nu. Min undran var om han hade någon självinsikt med tanke på att han själv kallar andra talanglösa. Så verkar inte vara fallet utan han är en jävla tönt som gärna hugger efter andra men springer iväg med svansen mellan benen om han får mothugg.

Så spola attityden din jäva mupp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Tvärtom, det minskar. Kan skicka länkar.
Skicka gärna länkar om att långvarig ofrivillig lockdown minskar misshandel och psykisk ohälsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Tvärtom, det minskar. Kan skicka länkar.

Du kanske är på gång att göra en egen forskarrapport som du sedan ska lägga upp här?
Citera
2020-04-19, 15:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Offer? Han återger enbart det kunskapsvidriga klimatet som råder bland de sk experterna. De kommer med direkta påhopp som han ju nämner i intervjun? De blir helt till sig av att Björn O har uttalat sig emot vad de själva anser vara det korrekta. Det bådar ju definitivt knte för en diskussion av olika åsikter för att försöka komma fram till vad som är lämpligaste åtgärderna att sätta in. Osv.

De 22 innehåller en hel del tämligen aggressiva element om det föbigått dig. Man bör välja sitt sällskap. Olsen är ju även självkritisk mot hur brevet utformades och att det tog fasta på en jämförelse med Italien.
Citera
2020-04-19, 15:26
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Olyckligt om man tror att det är över, säger Tegnell i expressen.

Vilka är" man" ?

Är det konstigt att folk är som de är i Sverige när det ena dagen förmedlas. Jippi! Kurvorna ser bra ut, flockimmuniteten har infunnit sig och så dyker det någon galen professor upp och säger, den här sjukdomen är en mild variant. Oj, oj ,oj vilken bedräglig och farlig sjukdom, säger överläkare X.

Stanna hemma, rekommenderar vi er.
Ta inte in mer än 50 pers på krogen rekommenderar vi er.
Ajabaja ge er ut i samhället. JOBBA! Stanna hemma om ni nyser. Iallafall på morgonen.

Är det någon ide att lyssna på någon överhuvudtaget.

Men alltså,

detta bestämmer väl inte "stockholmarna" själva?

"– Vi är nervösa för att stockholmarna blåser faran över och börjar återvända till normalt liv. Det skulle i så fall få konsekvenser, säger hon till tidningen."

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/folkhalsomyndigheten-offentliggor-dodssiffrorna/

Va är detta?

De är väl medborgare i landet Sverige som alla vi andra och får väl rätta sig efter det som sägs i landet,

annars får väl regeringen stänga krogar, köpcentrum och vägar till/från Stockholm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej jag tror inte att lockdown är en bra metod så det är inte perfekt.

Jag pratar om längre lockdown nu alltså. Trodde det var det diskussionen handlade om. Alltså ett år eller mer.

Jag är tydligen en "förnekare" enligt tråden, utan att direkt ha fått förklarat för mig vad det är jag anses förneka.

En lockddown kan vara en svår och komplex tid, eftersom ingen är van vid isolering. Men om vi organiserar vår tid och sätter ett visst schema med aktiviteter, kan vi dra full nytta av den här tiden.

Låt oss ta itu med detta lockdown med positivitet och produktivitet!

Tror inte du är en förnekare utan bara har okunskap eller är fel informerad gå in på youtube skriv lockdown around the world och se med egna ögon min vän.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Flashbackare hittar möjlig koppling mellan mello och ökning av svårt sjuka i Stockholm

SE:
https://i.imgur.com/IrcslQJ.png

Säkert bara en slump men lite intressant sammanträffande tycker jag. 16 dagar efter melodifestivalen skedde en stor ökning av IVA-patienter i Stockholm. Genomsnittlig inkubationstid + genomsnittlig tid från insjuknande till IVA =~16 dagar.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag är tydligen en "förnekare" enligt tråden, utan att direkt ha fått förklarat för mig vad det är jag anses förneka.
Klimatet eller förintelsen brukar det va..
Citera
2020-04-19, 15:27
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Artikeln handlar om att Olsen lipar över att det pågår så mycket smutskastning nu. Min undran var om han hade någon självinsikt med tanke på att han själv kallar andra talanglösa. Så verkar inte vara fallet utan han är en jävla tönt som gärna hugger efter andra men springer iväg med svansen mellan benen om han får mothugg.
Av Aftonbladet får man ju närmast intrycket att de 22 inte hade läst texten som de undertecknat.
Citera
2020-04-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
För ett samhälles ekonomi är det förödande vilket i sig gör attfler dör. Längre lockdowns ökar den psykiska ohälsan, misshandel av barn och kvinnor samt suicid.
Det vet alla som har kunskap.

My friends are enjoying the time with their families, catching up on series and games and hobbies. The same with my family and my friends’ families. The same worldwide, where most people have reflected on the fact they’d rather continue certain trends like working from home.
Citera
2020-04-19, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Skicka gärna länkar om att långvarig ofrivillig lockdown minskar misshandel och psykisk ohälsa.

Detta är första gången världen gör detta så vi kan bara se på siffror under denna pandemi.

Violent crime falls by up to 40 per cent in coronavirus lockdown

https://www.telegraph.co.uk/politics/2020/04/07/violent-crime-falls-40-per-cent-coronavirus-lockdown/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in