2020-04-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Det gör vi alla, men ibland kommer tider när man måste offra sig för sin och andras överlevanad, va glad att du inte är på frontlinjen på sjukhuset.

Det är detta som visar en nations sammanhållning och verkliga kraft. Livet är inte alltid en fest som ni unga tror.
En kris, förändrar mycket.

Jag är inte ung. Jag är i princip i karantän då jag bor i skogen. Är ute på gården och på golfbanan.

Men ni tänker inte längre än att just ni kan jobba hemifrån.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Media har ingen moral. Samma dag som dom tar sin anställning får dom en chef som styr dom att berätta och forma sina nyheter efter deras agenda. Journalister vill från början vara en röst för folket men blir direkt satta på plats.
Man förmedlar inte en bild som kan skada den hand som föder en. Varken som anställd eller som företag.
De som försöker ge en objektiv bild är "swishhoror" i andras ögon.
Aftonbladet tex skriver även lite halvkritiska grejer men lägger de där inte allt för många ser eller skriver de med möjligt till flera tolkningar.
Jag har skrivit till Aftonbladet i flera veckor, flera gånger varje dag i deras chatt och bla frågat varför dom inte ställer mer kritiska frågor på pressträffarna mm. Ingen av mina frågor har kommit upp (inte förvånad).
Till andra säger dom att de sparar kritiska frågor till enskilda intervjuer. Då kan dom själva välja att vinka det innan de publiceras. De kan klippa bort sånt som de inte vill visa osv.

Intressant. De misstankar man befarade stämmer alltså. Den enda som ställt några kritiska frågor till Tegnell var Skavlan. Talande är att han inte ens är svensk och inte behöver rätta in sig i den svenska ledet.
Citera
Medlem
Stockholmshat sprider sig i Skåne , visst Vi hade sportlov i när det bröt ut i Italien före eöler efter Er och importerade visuset:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/kJrVQ6/stockholmsforaktet-nar-nya-hojder-under-coronakrisen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Var i mitt inlägg skrev jag att jag funderar på att slå min tjej ditt arsle?!

Att spendera väldigt mycket tid med någon på liten yta kan slita på ett förhållande. Det tror jag alla kan hålla med om.

Nej, ”normala” män slår inte sina fruar men de som gör det (för de existerar vet du väl?) delar säkerligen ut mer stryk under rådande omständigheter. Detta är en konsekvens av myndigheternas agerande.

Det kan också göra precis tvärtom, man får mer tid med varandra i vardagen, (och mer sex )

Kan man inte hantera en kris tillsammans kanske man inte borde varit tillsammans från första början.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Roligt att du skriver det, för jag har också matat frågor via deras chat runt hur det bl.a. ser på sitt ansvar runt deras rapportering. Självklart aldrig något svar.

Innan denna kris så hade det ju påbörjats en långsam trend till, vad vissa kallar alternativa nyheter.
Jag hoppas att detta nu skyndar på ifrågasättande av de etablerade nyhetssajterna.
Jag förväntar mig inte att få några svar men tänker att någon ändå kanske läser de ja skriver.
Kanske är det någon som jobbar där dom får sig en tankeställare. Kanske. Därför fortsätter ja att skriva.

Jag har ifrågasatt deras ansvar, moral osv.
Frågat varför dom inte rapporterar om vissa grejer, varför dom vinklar andra osv.

Det är intressant hur dom även lägger upp vissa inlägg utan att själva kommentera det.
Flera där folk har en viss syn som är fel, men genom att inte berätta de så blir de ju rätt för vissa läsare.
Tex någon kvinna för ett par dagar sen som var så stolt över att vi nu hade kontroll över smittan.
Folk som inte har koll som läser de tror ju då att smittan är under kontroll vilket så klart är fel.
Man väljer medvetet vad man tar med och vad man kommenterar.
Media styr och kommer undan hela tiden.
Citera
2020-04-19, 15:17
Bannlyst
Citat:
Så om man inte stöder FHM och Tegnell eller er förnekare får man inte skriva här? Fuck off.

"Flockimmunitet" fungerar inte, du kommer få se.

Klart du får skriva men du får räkna med att andra slår dig på fingrarna när du kommer med uppenbara felaktigheter. Det ingår liksom i Flashbacks regler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag är inte ung. Jag är i princip i karantän då jag bor i skogen. Är ute på gården och på golfbanan.

Men ni tänker inte längre än att just ni kan jobba hemifrån.

Då är det perfekt för dig att förespråka lockdown personligen.

Vadå, folk får jobba under lockdown om du nu missat det.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så det handlar inte om någon självinsikt då? Vilken jävla tönt.Om man har en hög svansföring så får man vara beredd på att ta emot lite skit själv också.
Självinsikt?! Du behöver verkligen läsa om artikeln igen. Mer än en gång. Du tror att han menar att de andra ”experterna” har rätt?

Haha.
Citera
2020-04-19, 15:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/i/influenza-in-sweden-2017-2018/?pub=54559
447 patienter över en säsong. Jo det klarar svensk sjukvård. 1 069 patienter i IVA hittills i år under Corona. Vi får väl se hur det slutar.

Står det något om triage under den perioden? Man bör nog ta med det också.

Edit:

Man kan nog dra vissa slutsatser från detta:

The median age for patients with influenza B was 67 years, while it was 64 years for patients with influenza A. There was no significant difference in sex distribution.

I år är den 61 år.
Senast redigerad av arbetet 2020-04-19 kl. 15:21.
Citera
2020-04-19, 15:18
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Intressant. De misstankar man befarade stämmer alltså. Den enda som ställt några kritiska frågor till Tegnell var Skavlan. Talande är att han inte ens är svensk och inte behöver rätta in sig i den svenska ledet.
Nja.. Skavlan må vara norsk men styr även han av SVT.
Och så kritisk va han ju inte. De lilla kritik som kom slätades snabbt över med mysfrågor.

Dom som ställt lite mer kritiska frågor på pressträffarna har varit utländsk media. Men dom kommer sällan flera dagar i rad, av någon "konstig" anledning.
Citera
2020-04-19, 15:19
Medlem
Citat:
Känner du någon i lockdown?
Verkar inte så, det är inte så farligt som du tror.

Sluta snacka skit.

Ingen som har suttit i ett år, för det finns ingen.

Men tro gärna att livet då flyter som vanligt, permitteringslönen rullar in som den ska och maten du äter uppstår ur tomma intet.
Citera
2020-04-19, 15:20
Bannlyst
Citat:
Känner du någon i lockdown?
Verkar inte så, det är inte så farligt som du tror.

Sluta snacka skit.

För ett samhälles ekonomi är det förödande vilket i sig gör attfler dör. Längre lockdowns ökar den psykiska ohälsan, misshandel av barn och kvinnor samt suicid.
Det vet alla som har kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in