Citat:
Ursprungligen postat av
trumpetfanfar
Roligt att du skriver det, för jag har också matat frågor via deras chat runt hur det bl.a. ser på sitt ansvar runt deras rapportering. Självklart aldrig något svar.
Innan denna kris så hade det ju påbörjats en långsam trend till, vad vissa kallar alternativa nyheter.
Jag hoppas att detta nu skyndar på ifrågasättande av de etablerade nyhetssajterna.
Jag förväntar mig inte att få några svar men tänker att någon ändå kanske läser de ja skriver.
Kanske är det någon som jobbar där dom får sig en tankeställare. Kanske. Därför fortsätter ja att skriva.
Jag har ifrågasatt deras ansvar, moral osv.
Frågat varför dom inte rapporterar om vissa grejer, varför dom vinklar andra osv.
Det är intressant hur dom även lägger upp vissa inlägg utan att själva kommentera det.
Flera där folk har en viss syn som är fel, men genom att inte berätta de så blir de ju rätt för vissa läsare.
Tex någon kvinna för ett par dagar sen som var så stolt över att vi nu hade kontroll över smittan.
Folk som inte har koll som läser de tror ju då att smittan är under kontroll vilket så klart är fel.
Man väljer medvetet vad man tar med och vad man kommenterar.
Media styr och kommer undan hela tiden.