2020-04-19, 15:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Som vanligt säger Tegnell att vi ligger kvar som vi gjort tidigare. Jag skulle vilja se en video ihopklippt av det uttalandet från alla de ggr han sagt så.

Enligt Folkhälsomyndigheten är det ofta eftersläpning i rapporteringen under helgerna, varför det är svårt att dra några tydliga slutsatser från siffror som presenteras då.
Ytterligare 29 personer har rapporterats avlidna i covid-19 i Sverige det senaste dygnet. Under de senaste dygnen har cirka 70–80 personer om dagen dött av covid-19 i Sverige.
-Vi ligger kvar som vi gjort, som alltid är siffrorna under helgerna lite svårtolkade, de har en tendens att vara undervärderade, säger Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsomyndigheten, till TT.
Citera
2020-04-19, 15:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Varför ska dom göra det pga lockdown, gör dom inte det ändå såna fall?
Då ska väll socialen redan räddat frun och barnen eller!?
Ingen ska ju bo så från första början, med eller utan lockdown.

Ser ingen logik i ditt påstående.

Jobbar du och din tjej hemma sen sex veckor tillbaka i en trång lägenhet? Jag kan meddela att man går varandra på nerverna.

Klart som fan att fler brudar får mer stryk under rådande omständigheter.
Citera
2020-04-19, 15:04
Bannlyst
Citat:
"Flockimmunitet" fungerar inte, snälla lämna tråden du gör bort dig gång på gång.

Flockimmunitet är slutstadiet för alla länder i denna kris. Om du inte inser det är du mer än lovligt okunnig.
Citera
2020-04-19, 15:05
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det är svårt att som i tex USA som har fler människor att välja på, få samma person till allt. Därför nischar vi oss i högre grad. Det borde även FHM göra beträffande presstalesman.

Hoppas att det är som du säger för känslan jag får är just nu...lobotomi
Citera
Medlem
Citat:
Sluta nu, han har inga känslor alls.
Hur kan du försvara någon som honom, har du också autism? (No offense)
Nu har du missförstått tegnell och hans arbetsuppgifter han är inte anställd för att vara mysfarbror han är anställd för att analysera fakta och presentera resultatet. Att påstå att han är autistisk är pinsamt. Han är i varje fall inte ett troll som sitter österut och sprider dynga.
Citera
Medlem
Citat:
"Flockimmunitet" fungerar inte, snälla lämna tråden du gör bort dig gång på gång.

Haha. Vad jobbar du med?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Exakt så, media har hela denna vecka förmedlat headlines som insinuerar att krisen är över.
Att media vill skapa sensationer och skapa klick förstår jag, i en normal situation.
I en krissituation så har de f-n ett samhällsansvar (och inte minst en moral) att bidra till en positiv hantering av situationen.

De ska inte för den delen heller överdriva krisen, de ska hålla en neutral och saklig rapportering när läget är som det är.

Det största denna kris har gjort är att tvingat fram människors och samhällets sanna bild.

Nu ska jag inte gå OT, men jag har avsagt mig vänskap med människor som genom denna kris visat sina sanna jag.
Media har ingen moral. Samma dag som dom tar sin anställning får dom en chef som styr dom att berätta och forma sina nyheter efter deras agenda. Journalister vill från början vara en röst för folket men blir direkt satta på plats.
Man förmedlar inte en bild som kan skada den hand som föder en. Varken som anställd eller som företag.
De som försöker ge en objektiv bild är "swishhoror" i andras ögon.
Aftonbladet tex skriver även lite halvkritiska grejer men lägger de där inte allt för många ser eller skriver de med möjligt till flera tolkningar.
Jag har skrivit till Aftonbladet i flera veckor, flera gånger varje dag i deras chatt och bla frågat varför dom inte ställer mer kritiska frågor på pressträffarna mm. Ingen av mina frågor har kommit upp (inte förvånad).
Till andra säger dom att de sparar kritiska frågor till enskilda intervjuer. Då kan dom själva välja att vinka det innan de publiceras. De kan klippa bort sånt som de inte vill visa osv.
Citera
2020-04-19, 15:06
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tror det är lite skillnad på militärer och administrativ personal inom sjukvården.

Jag vill gärna tro det, men med tanke på hur fjollifierat hela Sverige har blivit så skulle jag inte bli förvånad om hela stridsmakten skulle vifta vit flagg så fort fredagsmyset tagit slut.
Citera
Medlem
Citat:
Enligt Tegnell och svensk media var väll peaken nådd för en månad sen?
Många som läste det och trodde allt var över inklusive jag. Sett sanningen sen dess.

Det har kommit grodor ur Tegnell, som fått oproportionerligt stor vikt.
Varför ställs inte detta mot alla felaktiga uttalande som kommit från alla andra sk. experter?
De som varnade om att Sverige skulle haft 80,000 dödsfall för några veckor sedan?
De som skrikit sig hesa om att lockdown vart det enda alternativet, när länder med lockdown själva nu ifrågasätter sina strategier?
De som gissat totalt fel åt höger och vänster?

Varför ska denna man få oproportionerligt stor kritik? Är det för hans val av kläder? Hans sätt att prata? Eller var kommer detta enorma personhat ifrån?

Svensk media, speciellt skvallerpressen, har rapporterat och vridit uttalande konstant både åt det ena och det andra hållet. De har 0 i moral och borde när detta är över granskas
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Hoppas att det är som du säger för känslan jag får är just nu...lobotomi
Hehe, det är lätt att hamna i primitiva känslor när man är orolig.
Citera
2020-04-19, 15:07
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Enligt kvalificerade beräkningar från professor Tom Britton så har en tredjedel (25-40%) av stockholmarna varit smittade i covid-19.

Det borde väl också innebära att en betydande del är smittade nu?

Jag vet inte hur mycket resultat vi fått från antikroppstesterna än ?
Citera
2020-04-19, 15:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
2018 så står det i influensarapporten samt hur många i ECMO.
Har du länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in