2020-04-19, 15:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om du inte blir immun efter att ha varit sjuk, blir du inte heller immun av vaccin

Beror på många saker, ex. vilken typ av vaccin det är samt hur ofta man administrerar vaccinet. Det finns olika typer av vaccin.
Citera
2020-04-19, 15:11
Medlem
aina08s avatar
"Vi ska rädda våra gamla." "Skydda våra äldre äldre."
Alla bör se detta!
25 min in i klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=Ve5BcknAz3I
Citera
2020-04-19, 15:12
Medlem
Tjafset om lockdown eller inte börjar bli ganska tröttsamt.

Lockdown ÄR det effektivaste du kan göra för att sakta ned en smittspridning.

Men det finns andra metoder som är väldigt effektiva också om man utför testning och sätter personer i karantän. Vilket är precis vad FHM gjorde inledningsvis tills man totalt tappade bollen.

Enklare modeller som bekräftar detta och som kan beskriva det övergripande finns i denna video även om just detta är förenklade och idealiserade modeller.

https://www.youtube.com/watch?v=gxAaO2rsdIs
Citera
2020-04-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Decimalen hamnade fel för NY state. Ska vara 0,065% döda.

Tack! Rättat.
Citera
2020-04-19, 15:13
Medlem
Janbanan74s avatar
För och få lite perspektiv mot nord...Sveriges medier. https://www.vg.no/nyheter/i/e8Lrgl/tegnell-kritisk-til-who-utspill-om-immunitet

Sverige kör GSG modellen. Går det så går det....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ni är häftiga ni lockdown-snubbar och argumenterar bra för er sak.

Do you know anybody in lockdown? Or are your arguments purely theoretical in nature?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensknorrman
Vore mer klädsamt om du lämnar tråden. Du och forskaren och doktorn Jeff har väldigt många likheter så ta med dig honom. Finns absolut ingen som vet huruvida flockimmunitet fungerar eller inte men å andra sidan får man arbeta utifrån den fakta som finns och den säger att flockimmunitet fungerar mot de flesta varianter som påminner om c19.

Så om man inte stöder FHM och Tegnell eller er förnekare får man inte skriva här? Fuck off.

"Flockimmunitet" fungerar inte, du kommer få se.
Citera
2020-04-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Skitsnack. Min bekants faster som låg på äldreboende pga höftproblem blev inte inskickad till sjukhus och dog förmodligen drunknad i sitt eget lungsekret. Eftersom jag inte vill orsaka mer lidande så har jag inte ställt frågan till min bekant om han tror att kanske lite syrgas via näsgrimma på sjukhus hade fått denna dam att överleva. Det kommer vi aldrig få veta, men efter vad jag läst överlever väldigt många coronaviruset om de får syrgas i några dagar. Men nu finns ju ingen syrgas på äldreboendena och sjukhusinläggningar verkar ransoneras ganska hårt nu.

Svårt att argumentera utifrån något som kan ha varit fallet. Hör med din kompis när denne kommit längre i sitt sorgearbete om så var fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ni är häftiga ni lockdown-snubbar och argumenterar bra för er sak.

Känner du någon i lockdown?
Verkar inte så, det är inte så farligt som du tror.

Sluta snacka skit.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorno
Ok. Tack men det är inte något bevis på att han varken ljuger eller att han vid tillfället beskrev situationen felaktigt. Ex. det var mer eller mindre internationell konsensus att munskydd inte skulle skydda vanliga människor i januari och de skydd av tillräcklig klass gör fortfarande mest nytta i vården.

Otillräcklig skyddsutrustning på boenden är ett problem då den är otillräcklig men det stora problemet är forfarande lågt utbildad vårdpersonal och chefer som inte respekterar rutinerna/ riktlinjer. Det var ett problem innan Corona med och kommer att vara ett problem efteråt. Om inte ex. vårdbiträden förstår vikten av att hålla hygien och att stanna hemma vid symptom så hjälper ingen skyddsutrustning mot detta. De kommer inte att stanna hemma heller då de är beroende av inkomsten. Jag tror att det gör en viss skilland mot ex. Norge där de kanske har bättre kompetens även bland de med lägst utbildning.

Men han är ju en sk expert? Hur kan han uttala sig så katastrofalt fel om så viktiga saker som han nu de facto gjorde?
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
En normal man slår inte sin fru, du borde göra slut med din tjej om du ens tänker tanken att slå henne för att du inte orkar med henne under en krism

Var i mitt inlägg skrev jag att jag funderar på att slå min tjej ditt arsle?!

Att spendera väldigt mycket tid med någon på liten yta kan slita på ett förhållande. Det tror jag alla kan hålla med om.

Nej, ”normala” män slår inte sina fruar men de som gör det (för de existerar vet du väl?) delar säkerligen ut mer stryk under rådande omständigheter. Detta är en konsekvens av myndigheternas agerande.
Citera
2020-04-19, 15:15
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Enligt kvalificerade beräkningar från professor Tom Britton så har en tredjedel (25-40%) av stockholmarna varit smittade i covid-19.

Det borde väl också innebära att en betydande del är smittade nu?

Enligt samma modell och beräkningar så är vi tydligen vid toppen av smittspridningen runt de närmsta 2 veckorna, så svaret blir ju ja. Vi har flest antal samtidigt smittade i Stockholm från nu och till slutet av april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in