2020-04-19, 14:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag undrar när den där ”påskeftersläpningen” kommer. Skulle ju vara flera tusen döda nu ju!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ring runt till italienarna och berätta för dem vilka fjantar de är som mår dåligt.

Tuffare att åka ditt och prata med dom.
Citera
Medlem
Den allra värsta sortens människor är de som lägger ut foton och videos på sociala medier där dom firar corona eller lägger upp en bild på sig själva med en coronaöl. Och även såna som lägger upp videos där dom visar hur de ska festa när corona är över, håller på med blåsormar och partytutor. Fattar inte vad som är felet i dom människornas huvud. Att fira corona, oavsett att man själv inte dör om man blir sjuk, är helt över mitt förstånd. Det är inte ens roligt, bara konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
1000 mil från Wuhan.

Citat:
Ursprungligen postat av Galman
Hmmm, Sverige ligger ca 750 mil från Wuhan... Din kompis får väl vara glad att han bor 1000 mil från Wuhan. USA någonstans?
1000 km* annan kinesisk stad. Guang zhou
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Haha
Folk är helt jävla dumma i huvudet. Fattar inte hur de tänker?

Och till er som försvarar Tegnell och hans strategi, hur kommer det sig att ni är precis samma människor som inte lyssnar på hans rekommendationer om social distansering?

Är det inte lite märkligt, förnekarna här försvarar Tegnell och Löfven, men de vägrar lyssna på vad de egentligen uppmanar till?

Vi realister, vi är emot Tegnell och Löfvens strategi, men vi verkar va de ENDA som faktiskt ändå respekterar och följer deras rekommendationer!

Det visar ju vem som har rätt egentligen i denna tråd mellan realister och förnekare, och vem som enbart sitter här och tjafsar av egoistiska skäl. Förnekare är samma idioter som gör sånna saker som i artikeln, köar till butiker, sitter på uteservering, går på stora fester och samtidigt klappar tegnell på huvudet.

Falska, egoistiska och vidriga jävlar är vad ni är.
För ett par veckor sen när regeringen pratade om restriktioner och rekommendationer var de fullt med folk på tex Facebook som var kränkta över att deras vardag inte skulle kunna vara som vanligt.
De som var kränkta var sossar, vänsterpartier och egna företagare.
Nu är de lite tystare när dödssiffrorna ökar och deras anhöriga är drabbade.
De var ekonomi som var viktigare då. Nu har man tröttnat på den "nya vardagen" och bestämt sig för att dom gjort sitt och återgår till att styras av egot igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ring runt till italienarna och berätta för dem vilka fjantar de är som mår dåligt.

Italien mår bra under omständigheterna dom håller ihop och kämpar på med sin lockdown i kriget tillskillnad från sverige mot den osynlige fienden covid-19!

Vacker video från Italien
https://youtu.be/H5fM-09gtfU

Lockdown gör en nation starkare!
Citera
2020-04-19, 14:58
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Fast allt du skriver ovan är ju saker du inte har en aning om utan är bara personliga värderingar från din sida. Du har uppenbarligen inte en aning om hur NPF-diagnoser ställs.

Struntprat.

Var någostans ser du mina värderingar i ovanstående lista?

Inte någonstans har jag uttryckt vad jag tycker.

Svårt att hålla isär begreppen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja många har knäck i lurarna om de sägs nåt som kan påverka deras ego.
Likadant när folk ska ut på krigen.
De är ju inte bara i Stockholm som många får de till heller även om det är värst där.
Och så här har de varit hela tiden även om man nu har börjat rapportera om de i media nu.
Men media är också del i detta som skriver stora rubriker om att smittan går ner osv. Massor av folk läser bara rubriker, eller så tolkar dom det dom läser till sin egen fördel.
Så länge man kan vinkla saker som sägs så kommer folk att göra de.

Exakt så, media har hela denna vecka förmedlat headlines som insinuerar att krisen är över.
Att media vill skapa sensationer och skapa klick förstår jag, i en normal situation.
I en krissituation så har de f-n ett samhällsansvar (och inte minst en moral) att bidra till en positiv hantering av situationen.

De ska inte för den delen heller överdriva krisen, de ska hålla en neutral och saklig rapportering när läget är som det är.

Det största denna kris har gjort är att tvingat fram människors och samhällets sanna bild.

Nu ska jag inte gå OT, men jag har avsagt mig vänskap med människor som genom denna kris visat sina sanna jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Needs of the many outweigh the needs of the few.

Trist att två kvinnor får sätta livet till, men om man samtidigt räddar livet på tusentals så faller det argumentet platt.
Om du tror att offren för en lockdown stannar vid två kvinnor får du nog tänka om.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Sluta nu, han har inga känslor alls.
Hur kan du försvara någon som honom, har du också autism? (No offense)

Non taken.
Jag försvarar inte honom utan kriterierna för diagnosticering. Där hör inte dina känslor hemma.
DSM-V och ICD-10 skiter i dina känslor i lika hög grad som covid och goda epidemiologiska strategier skiter i ditt harhjärta.
Citera
Medlem
Den här pandemin har en gång för alla bekräftat för mig att svenskar är ett vidrigt folk. Äckliga, arroganta fittor som låtsas bry sig om medmänniskor genom att rösta vänster och importera hit araber, men sen skiter fullständigt i gamla, multisjuka, och våra sjukvårdare när en pandemi slår till eftersom det är viktigare för dessa vidriga horungar att ha picknick med grannarna, dricka latte på stan och gå på fotbollsturneringar.
Citera
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag håller med om att han skulle ha en presstalesman. Det är dock inte synonymt med att han har autism. som var det vi diskuterade. Vid diagnosticering måste du frigöra dig från dina egna känslor och utgå från objektiva kriterier.

Jaja, osmidigt i vilket fall. Ett land som vill framställa sig som världens bästa på allt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in