Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Jaha, inte mera?
Undrar om man kan få behandling på privatsjukhus som man betalar själv?
Undrar samma sak om Remdisivirbehandling, 50 000 har jag heller inga problem med...
Tillhör några stycken riskgrupper själv och är över 60, och mitt förtroende för Löfven överstiger nog inte 0 med så värst många tiondelar...
Säkert mycket mer om man räknar in allt samhället gjort för att utöka antalet platser från ca 530 till 1077. Just för tillkommande coronaplatser kanske det rör sig om 1 miljon per patient. Jag kan bara gissa någon kommer nog att räkna på det i efterhand.
Sofiahemmet kanske har IVA platser? Ersta och Sköndal dök upp på listan på IVA platser i listan över beläggningsgrad i sjukvården. Det var bara våra vanliga akutsjukhus med från början.
Sofia har alla utrustning som behövs det är jag säker på de. De tar landstingspatienter under vissa omständigheter och som sådan fick jag min gallsten borttagen där. Låg inne ett dygn, kolossalt mycket syrror i förhållande till antalet patienter. Har även fått annan vård där flera gånger.
Har du råd tveka inte. Det som är så mycket bättre är att syrrorna kommer att ha tid för dig. Teknisk sett är vården likvärdig som på typ Karolinska men det är inte samma stress. Ingen risk för misstag. Kan tänka mig att man får en faktura i efterhand på, 50 000-80 000 per dygn i IVA och 20 000-30 000 när du ligger på vanlig sal.