2020-04-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Du kan inte blanda källor på befolkningen och antalet döda. Hur många bor i området där sammanlagt 8632 personer är döda? Hur många bor i Stockholm? Allt från 700 000 till 2 miljoner beroende på hur du räknar.

Vad fan? Du som gör det ju, blandar ihop NY City och NY State.

NY City har för tillfället 8632 och 8.7 miljoner människor (0.1% döda). NY State med cirka 13 000 döda och en befolkning på knappt 20 miljoner (0.065% döda).

Edit:
Typo - 0.65% -> 0.065%
Senast redigerad av chickenodogo 2020-04-19 kl. 15:19.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Och mumma för alla hustrumisshandlare som kan puckla på frugan 24/7 och alla incestpappor som kan sätta på sina döttrar efter behag.

Needs of the many outweigh the needs of the few.

Trist att två kvinnor får sätta livet till, men om man samtidigt räddar livet på tusentals så faller det argumentet platt.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Skulle gärna tro på Tegnell och regimmedia om jag kunde, men de är ju så förljugna att bara de riktigt svagbegåvade kan tro på sådan skit. Dessa svagbegåvade är dock fler än jag kunde ana.

Jag kan bara hålla med dig.

Det som är läskigt för min egen del är att jag suttit i liknande organisationer.
Det är som om det är en repris på allt, fast inte med skitjobb som bränner ut allt och alla.

Utan nu lallar samma typer av okunniga (politiskt) tillsatta Psykopatmänniskor runt med ett Virus.

Jag ÖNSKAR att jag kunde tro på Tegnell och Regimmedia, men det går inte.
Citera
2020-04-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Vad vill du ha sagt? De kommer att dö oavsett corona eller inte. Vi pratar om corona döda och inte hur många som dör genom att hoppa ut från en bergsklippa.
Bara att det är ett försumbart antal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Sicken dramaqueen man kan vara då.

Vem pratar om att svetsa igen din dörr eller förbjuda dig från att arbeta?

Ingen som dör av att förbjuda folksamlingar eller släppa in max fem personer åt gången i butiken.

För att använda er "förnekares" argumentationsteknik. Dom som tar livet av sig under sådana omständigheter hade ju gjort det ändå... No difference.

Ring runt till italienarna och berätta för dem vilka fjantar de är som mår dåligt.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Var har moderaterna Sverige demokraterna osv tagit vägen. Man hör inget. Vilken ställning har dom till det hela och om sossarna gör rätt. Just det dom väntar ut det hela för att säga vi hade gjort samma sak om det går bra eller vi hade gjort annorlunda om det går åt helvete. Jävla fittregering och opposition de är hycklare och idioter hela bunten. Folk är idioter i detta land och När detta är över så kommer dom att sticka fram och säga sitt. MAN GÖR DET INNAN för alla kan vara efterkloka.

Det är inte läge för politiskt käbbel nu. I kris och krig håller man ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Eller hur, plötsligt dog alla av coronavirus.

Nej, vadå alla? Finns väl många som överlevt det.
Citera
2020-04-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Skulle gärna tro på Tegnell och regimmedia om jag kunde, men de är ju så förljugna att bara de riktigt svagbegåvade kan tro på sådan skit. Dessa svagbegåvade är dock fler än jag kunde ana.

Det är rimligt att anta att regeringen bryr sig lika mycket om corona som knarkimport, skjutningar, sprängningar och bostadsbubblan. Sverige är dock ovanligt makabert just nu.
Citera
Medlem
Rapporterade dödsfall på söndagar:

15/3: 1
22/3: 1
29/3: 5
5/4: 28
12/4: 12
19/4: 29

Nytt svenskt rekord, således.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De är helt sjukt.
Våra politiker gottar sig i att det är dom som kostar pengar som dör.
Sen står dom och säger att det är den gruppen som måste skyddas.
Hade dom brytt sig om de gamla så hade dom styrt upp situationerna på äldreboendena, pensionerna, sjukvården osv sen länge.
Nu spar dom massor av pengar genom att låta dom dö.

Yepp, det är kalla matematiska kalkyler.

Sen står dom och skiner i centrum att dom tar ansvar.

Sjukt, det är sjuka människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Medias förhållande till Anders Tegnell verkar regisserat och att några spin doctors håller i tråden.

It’s a media campaign. I’ve done my marketing work before, this is the same old PR tricks — the forum work across several internet gatherings of Swedish people is government, however. Started around the 12-15th last month.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
10000 blir väl en stark smärtgräns för svenska politiker.

Jag håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in