2020-04-19, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Stackare du är ute och cyklar.

Vi är redan uppe i tvåtusen. Mitten på maj är det tretusen. Dödsfall. På grund av COVID-19.

VI HAR 8 MÅNADER KVAR PÅ ÅRET. Naturligtvis kommer vi komma över 10 000 totala dödsfall pga COVID-19 den sista december i år. Det blir förmodligen ännu fler. Exponentiella stegringen har jag helt undvikit ta med i beräkningen. Så ja, MINST 10 0000 döda 31/12

Hur många döda skulle vi haft årligen i influensa om inte dom mest utsatta vaccinerade sig? Obs, inte menat som kritik utan en allvarlig fundering.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Du menar att vi har ett lägre antal döda än vad som redovisats, samtidigt som du glömmer bort de äldre som dött hemma eller på äldreboende utan att diagnostiserats med Covid19.

Och så avslutar du med att länka till en betalsida
Faktaresistent? Oförmögen att söka själv? Du har tillräckligt med info i ingressen av artikeln. Men då måste du ju såklart dra upp huvudet ur sanden.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
New Yorks borgmästare De Blasio menar 100-200 New York-bor dör per dag i Corona, i sina hem, utan att komma in i officiella statistiken

"Mr. de Blasio said on Wednesday that there are “100 to 200 people per day” in the city who die at home and are presumed to be virus victims but who are not tested and are left out of the virus death toll."

https://www.nytimes.com/2020/04/08/nyregion/coronavirus-race-deaths.html

Tror du att de som dör i sina hem i Sverige kommer med i statistiken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Väldigt väntat, SARS orsakade ibland sterilitet och ökas risk för prostatacancer.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.12.20022418v1

ACE-2 receptorer finns i både njurar och testiklarna.

https://www.washingtonpost.com/health/coronavirus-destroys-lungs-but-doctors-are-finding-its-damage-in-kidneys-hearts-and-elsewhere/2020/04/14/7ff71ee0-7db1-11ea-a3ee-13e1ae0a3571_story.html

Grattis till smittade unga.
Inga egna barn för er som inte redan har.
Bra jobbat!
Citera
2020-04-19, 13:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vad pratar du om? Jag pratar om den överdödlighet som du kan se varje vårvinter och som korrelerar bra med den influensaaktivitet som finns i landet. Gamla och sköra dör ofta i olika typer av infektioner som får dem att tippa över och influensa är stor sådan.
Jaha du pratar om säsongsinfluensa? Jag trodde vi pratade om COVID-19.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Svensk polis är komisk. De gör inget åt att det sitter 200 pers på en krog men har du rökt en joint ja då jävlar ska hela insatsstyrkan in.

Röka braja är olagligt

Att gå på krogen eller släppa in 200 människor är inte förbjudet av pappa Stefan. Det är en rekommendation endast.
Man kunde åtminstone i denna smittsamma pandemi ge direktiv på krogarna men nejdå det är upp till var och en. Dagen efter har media något att grina om.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
...

Finns redan gott om folk här på Flashback som tycker att Sverige är som Östtyskland så jag vet inte hur välkomnat det skulle vara.

Sedan rörande den "berömda vågen" som jag misstänker att du menar att den andra omgången av Covid-19 skulle vara skulle inte missa Sverige men då vi har tillåtit en större del av populationen att faktiskt få bygga upp antikroppar mot skiten så skulle den inte påverka oss på samma sätt. (det är åtminstone det som är tanken)
Östtyskland är ett dåligt exempel på auktoritet, och tyvärr är det snarare den typen av auktoritet som råder i Sverige om än inte lika påtagligt.

Din reservation jag har fetat uttrycker just det som det råder tveksamheter kring. Tanken är säkert god, men är verkligheten det?
Citera
2020-04-19, 13:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det här med "smutsiga påhopp". Är det verkligen hans egna påhopp mot Tegnell som åsyftas eller menar han att han själv blivit utsatt för påhopp och nu är ett offer? Om det gäller det sistnämnda så har han extremt lite skinn på näsan och jag har tappat den bit av respekt jag ändå hade för honom.

Jag uppfattar det som att han menar sig vara ett offer.
Citera
2020-04-19, 13:22
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nej såg ju inte ut som det nu då. Skrev på facebook i allafall.
Hur skall polis kunna ingripa om det endast är rekommendationer.
Ungefär som. Vi på tandläkarförbundet rekommenderar er att använda sensodyne mot ilningar i tänderna. Vi är rädd om era tänder. Är du?

Jag mitt jävla nöt trodde att det var ett direktiv.
Jag har uppfattat det som att reglerna om trängsel på restauranger mm är tvingande. Men polisen kanske inte får gå in och tvinga restaurangen att kasta ut gäster utan måste vänta på att smittskyddsläkaren ger ett utlåtande eller liknande. Jag tycker de restauranger som uppenbart brutit reglerna ska stängas utan att först få en "aja baja nu måste ni skärpa er"-varning. Alternativt att böter utdelas så fort det är klarlagt att de bröt mot reglerna.
Citera
2020-04-19, 13:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
WHO har sagt att det ännu inte finns studier som visar på varaktig immunitet efter genomgången sjukdom. Om det är så är troligen de flesta europeiska länder körda eftersom det redan är så utbredd smitta. Om inte alla länder har lockdown i flera månader. Endast ett fåtal länder med väldigt begränsad smittspridning och extremt bra smittspårning och karantän kan i så fall klara sig.

I vilken vetenskaplig disciplin bygger man en katastrofplan på en icke fastställd hypotes? När det väl finns studier som visar att det föreligger permanent immunitet kan vi fortsätta Tegnells favoritkoncept, fram tills dess kan vi lägga ordet och allt som har med det att göra på skräphögen.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Du har väl liksom många andra tagit ett emotionellt baserat ställningstagande. Och kommer att omhulda allt som ger stöd för det, och ignorera allt som går emot det.

En sak som talar emot är att utländska experter förklarar varför din spekulation är fel. Man ser inte de spår i coronavirus som oundvikligen skulle finnas där om det varit en labbprodukt. Men det kommer inte hindra dig. Eller hur?
Nej, det kommer inte hindra mig pga det enkla faktum att inuti COVID-19 (SARS-COV-2) ingår SARS, som enligt många forskare är ett icke naturligt byggt virus. Mässlingen + påssjuka klumpar ICKR ihop sig i naturen, men de är basen till SARS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Our system is a joke worldwide.
No, our system is a role model to many nations.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in