2020-04-19, 13:09
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag konstaterar att du försvarar ditt destruktiva förhållningssätt till Sverige och denna kris med näbbar och klor. Min poäng var att det är i mångt och mycket samma personer (Svärjevenerna) som var onyanserat hatiska innan denna kris, som är det under denna kris. Gissningsvis kommer det att vara det efter denna kris också, även om Sveriges strategi i framtida utvärderingar kommer att visa sig ha varit framgångsrik i jämförelse med andra länder. Haters är haters.

Med det sagt kommer vi inte längre i denna diskussion så jag släpper den.
Tycker du att man som svensk inte ska få värna om sitt land, sätta Sverige främst i förhållande till andra länder och inte kunna kritisera regeringsbeslut som varit negativa för Sverige och dess invånare, utan att bli kallad nazist?
Jag är definitivt ingen sosse och jag förbannar deras ynkliga agerande i pandemin, samtidigt som jag förbannar FHM för deras agerande som som saknar motstycke utan dess like. Gör det mig till en sämre människa? nazist?
Smittspridningen som vi har idag HADE kunnat förhindras i tid OM FHM med sin expertis(Hävdade expertis enligt mig) snabbt satt in kraftfulla åtgärder tillsammans med regeringen. Och låt säga att vi skulle suttit i karantän än idag så är det obestridligt att antalet döda och smittade inte skulle vara i närheten av vad vi har idag, det kanske till och med skulle ha varit så pass bra att det funnits förutsättningar för att stoppa smittan! gör dessa åsikter mig till en hater?
Citera
2020-04-19, 13:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Sverige klarar sig extremt dåligt för att vara ett så påstått framstående land.

Tack vare den katastrofala "strategin" kommer vi vara bland dom sista länder ut från den här krisen i europa. Så ni som tror att vi kommer kunna leva som vanligt om ungefär en månad kommer få ett bryskt uppvaknande när ni inser att det här kommer hålla på 18 månader till.

Tråkigt som fan men tanken på att sådana som du kommer lida många gånger värre utav det underlättar.

Argumentera inte med svensknorrman. Han har inga argument, ger bara falska förespeglingar om sin identitet genom nicket. Han representerar inte Norge eller vad de flesta norrmän tycker och tänker i denna tråd, utan han försöker underminera den massiva kritiken som kommer från vårt grannland.
Citera
2020-04-19, 13:10
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
NY FAKTA COVID-19 PÅVERKAR MÄNS TESTIKLAR

https://www.google.com/amp/s/www.express.co.uk/life-style/health/1268473/coronavirus-update-uk-cases-news-symptoms-testicular-pain/amp
Väldigt väntat, SARS orsakade ibland sterilitet och ökas risk för prostatacancer.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.12.20022418v1

ACE-2 receptorer finns i både njurar och testiklarna.

https://www.washingtonpost.com/health/coronavirus-destroys-lungs-but-doctors-are-finding-its-damage-in-kidneys-hearts-and-elsewhere/2020/04/14/7ff71ee0-7db1-11ea-a3ee-13e1ae0a3571_story.html
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Dock är det så att de som troligen dör av covid-19 i Sverige men inte hunnit testat innan de dog (tex en del boende på äldreboenden) inte räknas med i statistiken över covid-döda i Sverige. Så Sverige och Norge har kanske ungefär lika rätt/fel i sin rapportering.

Jodå, det gör de om de fått diagnosen covid, vilken går att ställa på symptom utan testning.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Det framgår i materialet du länkar till varför detta sker.

Det rör sig om palliativ vård, dvs vård i livets absoluta slutskede, i.e. det spelar ingen roll vad man gör för dessa patienter, döden väldigt nära. Tanken är istället att skapa så lite lidande som möjligt med morfin, ångestdämpande och SSRI.

I PDF:en står: Hypoxi – Vid hypoxi, framför allt vid saturation under 90%, kan syrgas prövas.
Läs detta och tänk till;

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tunga-kritiken-ofattbart-att-faltsjukhuset-inte-oppnat
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Once again, we don’t count deaths as COVID19 if they weren’t tested positive for COVID19 while alive. Considering our major lack of testing, this is how we are sweeping deaths under the rug. Just because we can count a little better than Norway doesn’t mean that say, Belgium or any other country where post-mortem testing and then evaluations are done isn’t better. In all honesty, our information is two weeks delayed and even then, it’s wrong. Sad af.

We? Who the fck do you mean by that? Obviously you're not Swedish so who do you refer to?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Länder har agerat olika snabbt, har smittan väl kommit ut i samhället tar det tid att få den under kontroll.
Att ingen låter den härja helt fritt är inte ett bevis för att det skulle ge samma effekt som idag.
Min poäng är att alla länders dödssiffror är mycket lika. Alla kurvor verkar vända ner vid liknande dödstal, cirka 300 döda/1M.

Är det ett sammanträffande? Alla dessa länder har olika åtgärder, fas i sjukdomen, tidpunkt för implementation och andra förutsättningar.

Jag har extremt svårt att se att Spanien, Italien och Belgien alla ska toppa på 300 döda/1M, som ett rent sammanträffande.

Det känns mycket mer sannolikt att åtgärderna inte är hårda nog för att stoppa utvecklingen, men att 300 döda/1M är en nivå där man kan börja ana effekter av flockimmunitet för det här viruset. Saved by the bell.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
En människa i behov av vård är ingen kund. Det är först när personen inte har något annat val än att köpa vård han tvingas på den titeln.

Är vården en skattefinansierad tjänst som skolan är så är han inte heller någon kund.

Kallar du skolbarn kunder med?

Att vara kund är positivt. Då har man en viss rätt. Skolan fungerar tyvärr inte så och den håller låg standard. Det borde införa centrala prov för alla ämnen i stället för som nu att lärarna gör proven och sätter betygen. Skolan behöver reformeras och få en helt annan inställning till sitt uppdrag.

Citat:
Ursprungligen postat av GrandCanyon
Exemplen är inte grammatiskt ekvivalenta. Anledningen till att prepositionen i används i det senare exemplet beror på att den syftar på själva mätningen, som företas i äldreomsorgen. I första exemplet ska användas.

Nej, det beror på att vård och omsorg har en så otroligt skiftande nivå. Därför mäter man i för att se hur den är inom de olika verksamheterna. används när man mäter en produkt och då i förhållande till toleransen.

Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är så representativ demokrati fungerar. Vi röstar fram muppar som ansvarar för skattepengar som spenderas av tomtar.

Vårt jobb som medborgare är att se till att mupparna och tomtarna levererar och gör sitt jobb genom att strejka, protestera och göra upprop (såna som blir raderade på fb tydligen) och kräva att det finns tillsynsmyndigheter som ställer dem till svars.

Eller så kan vi ju bara sälja ut allt till kommunist-kina på "den fria marknaden" och ge upp.

Det är alldeles för få som röstar kopplat till resultat. De allra flesta röstar kopplat till ideologi.

---

Ser nu att Björn Olsen fått kalla fötter efter att ha skrivit på uppropet med de 22 i DN-debatt. På ett sätt hedrar det honom att han vaknat upp ur vansinnet och som han själv formulerar det:

Citat:
Det har varit smutsiga påhopp, forna kollegor har blivit helt vansinniga. Jag kommer inte medverka i debatten längre, säger professor Björn Olsen

Samtidigt kan man ju tycka att han borde tänkt efter före.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-04-19 kl. 13:14.
Citera
2020-04-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
In all honesty, our information is two weeks delayed and even then, it’s wrong. Sad af.

No, it's not sad. It is the nature of the beast. Not all facts about everything are instantly available to everyone with a blink of an eye. Its a dumbfuck thing to even suggest that.
Citera
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Södermalmspolisen skrev på facebook enligt expressen detta.
"Vi kunde med lätthet konstatera att ett flertal krogar hade långt över det rekommenderade antalet gäster"

"Gäster följer inte rekommendationer"

Tacka fan för det. Både gäster, krogar, polis samt regering skiter i det.
Var alltså det man sade om 50 personer inget krav utan endast rekommendation ?

Sjuka land säger jag då bara.
Svensk polis är komisk. De gör inget åt att det sitter 200 pers på en krog men har du rökt en joint ja då jävlar ska hela insatsstyrkan in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Södermalmspolisen skrev på facebook enligt expressen detta.
"Vi kunde med lätthet konstatera att ett flertal krogar hade långt över det rekommenderade antalet gäster"

"Gäster följer inte rekommendationer"

Tacka fan för det. Både gäster, krogar, polis samt regering skiter i det.
Var alltså det man sade om 50 personer inget krav utan endast rekommendation ?

Sjuka land säger jag då bara.

Meanwhile, South Korea reports 8 new cases and moves to lessen restrictions. We’ve dug our grave and yet we won’t stop digging, it’s amazing. This weekend will be a spike in eighteen days, the same as Easter.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Sverige har bättre och mer korrekt statistisk om Corona-dödsfall än de allra flesta länder.

Vad baserar du det på? Tegnells eget uttalande?

Sanningen är som redan rapporterats i media:
- Det är en enorm eftersläpning i corona-dödstalen, faktiskt fortfarande tillbaka i mars!
- Och Sverige räknar inte döda i hem och boenden som döda i corona, så det är ett enormt mörkertal uppe på det (rapporterat bland annat i Ekot igår).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in