2020-04-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kommer jag att vara så där rörig igen, men är rädd att "tappa bort" de saker som jag funderat på.
Jag håller precis på att läsa bakifrån och framåt i tråden och såg att du skrivit flera mycket intressanta inlägg.

- Känner inte igen "spam" adressen. Jag har för mig att det ska i IT bilagorna finns en förteckning på de olika enheter och konton med adresser, men har inte kollat efter det.

- det verkar som att S*efan har en Mac arbetsdator (det med tanke på de sökningar som gjorts från L*enas konto) Har hittat några intressanta sidor i FUP om hans arbetsdator.

- Otrevliga inloggningar har även gjorts på L*enas Instagram, hela 27 ggr mellan 27/6-18- 12/1-19, då från olika IP-adresser.

- SD har gjort sökningar redan från mars-18 på ända fram till 11/5 -18"Hitta, låsa och rensa en borttappad Android·• Google-konto Hjälp, Logga in -Google Konton, osv.

Jag lägger upp (om jag hinner) inlägg om några av dessa saker senare. Det finns mycket intressanta saker att hitta i Aktbilagan om SDs IT.

Vilken Aktbilaga gäller det?
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Uppenbarligen har någon VPN-tjänst används så vi kan sluta med att fundera på vem som kan ha loggat in.
Finns det någon information om SD använder någon VPN-tjänst på sin dator (eller på mobil, om det finns sådana tjänster där också)?

Klart man har VPN på både telefonen och datorn om man vill vara anonym. Så det har han säkert.

#TeamÅsaHiding
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte säkert, det beror på vad som står där. Kan ligga i den enorma slasken. F ö har JM alldeles häromdagen VARIT i kontakt med polis. Och kanske flera gånger innan dess?

Folk verkar grälsjuka härinne idag.
Vet du om hen har varit i kontakt med polisen eller är det bara så att du tror på vad hen säger.

LW:s dagbok borde var lika intressant i FUP:et som dessa ändlösa konversationer. Jag har frågat JokerMannen många gånger om hen har sett till att polisen får dagboksbladen, men utan att få något svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jokermannen har förklarat att det var anteckningar som LW gjort på A-4 ark, som LW lät en vän till henna förvara, om den vännen blivit förhörd, eller inte nämnt anteckningarna är svårt att veta.
Om denna person inte har blivit förhörd är det desto större anledning för JokerMannen att se till att polisen får bladen.
Citera
2020-04-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
[..]
KÄMPA, KÄMPA, KÄMPA #TeamÅsaHiding !!!
Nu börjar coachandet av åkl ÅH ta sig närmast besvärjelseliknande former.

På vilket sätt anser du att utredningen av detta brott under översteprästinnan ÅH:s ledning i nuvarande situation hjälps av uppmuntrande tillrop?
Vilka metoder finns för åkl ÅH att ta till? Hon har uppenbarligen snöpligen misslyckats med att föra skutan, d v s mordutredningen, i hamn, d v s till en fällande dom.
Det finns folk i tråden som har svårt att smälta att SD är frisläppt och som drömmer om att åkl ÅH skulle ha ess i ärmen, överraskande starka kort som skulle kunna få HovR att fälla SD för mord.
Tillhör du dem?
Är din tro så stark?
Citera
2020-04-19, 11:14
Medlem
Alltså borde inte SDs märkliga förehavanden väga tyngre än vad de gör? Dvs alla lögner, bortförklaringar och raderande av saker i telefonen och lögner till polisen.
Sex med cykeln och sedan alla foto han tog innan polisförhöret osv osv osv
Citera
2020-04-19, 11:18
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Alltså borde inte SDs märkliga förehavanden väga tyngre än vad de gör? Dvs alla lögner, bortförklaringar och raderande av saker i telefonen och lögner till polisen.
Jo, det borde ta bort allt rimligt tvivel.
Citera
2020-04-19, 11:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vet du om hen har varit i kontakt med polisen eller är det bara så att du tror på vad hen säger.

LW:s dagbok borde var lika intressant i FUP:et som dessa ändlösa konversationer. Jag har frågat JokerMannen många gånger om hen har sett till att polisen får dagboksbladen, men utan att få något svar.
Om denna person inte har blivit förhörd är det desto större anledning för JokerMannen att se till att polisen får bladen.

Håller med dig, om denna person har blivit förhörd vet jag inte.. får fråga Jokermannen han brukar komma in kvällstid.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-19 kl. 11:27.
Citera
2020-04-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ingen skugga falla på dig, du är en av de sansade här. Jag är ingen Leif GW, men jag såg rätt tidigt att åklagaren var ute på tunn is. Häkta, släppa, häkta osv.
Örebropolisen saknar kompetens att utreda den här typen av mål, det finns fler exempel. Holmenmordet, fel gubbe åtalades och dömdes. Du kan få fler exempel. Att sätta in den sjukt introverta Mikael Nyqvist var det största misstaget man kunde göra
Tack för replik och info!
Som jag tolkar det du skriver hade det här mordet kunnat vara uppklarat om det inträffat i ett annat polisområde. Är det så enligt dig?

Rent hypotetiskt skulle i så fall alltså det närbelägna Västerås polishus med därvarande åklagarkammare ha kunnat få detta i hamn, d v s till en fällande dom?
Citera
2020-04-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jo, det borde ta bort allt rimligt tvivel.

Man kan ju skriva sidor med allt konstigt han sysslade med under de dagarna.
Citera
2020-04-19, 11:23
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Man kan ju skriva sidor med allt konstigt han sysslade med under de dagarna.
De många mordhoten mot folk i hans närhet är ju också väldigt graverande kan tyckas.
Citera
2020-04-19, 11:28
Medlem
Citat:

Exakt! Borde överväga brist på teknisk bevisning på BP.
Citera
2020-04-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
De många mordhoten mot folk i hans närhet är ju också väldigt graverande kan tyckas.

Det har jag missat. Vad handlar det om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in