2020-04-18, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror att dom gick igenom åtalet lugnt å stilla, kom fram
till att bevisningen inte håller till fällande dom.

Jag tror inte att det behöver vara krångligare än så.

Jag tror att domstolen är seriösare än så.
Frågan är om dom ens får ha kvar någon häktad på så lösa grunder.?
Dom håller ju en kille fängslad helt i onödan bara för att dom själva skall käka påsk-ägg.
-Troligtvis kommer vi släppa honom, men han får allt finna sig i att sitta häktad i ytterligare 6 dagar helt i onödan och vänta på att vi skall ha Påsk ledigt. Vi skiter i hans mänskliga rättigheter, utan han får helt enkelt finna sig i att sitta där helt i onödan, så friar vi honom på Onsdag om en vecka....

Antingen det, eller så inkom något som gjorde att rätten ändrade sig.
Och det låter mer troligt i mina öron, än att rätten helt enkelt tog ledigt och sket i hans rättigheter.

Men rätten låser in sig i ett överläggningsrum och vad som sägs där inne kommer vi ALDRIG att få veta ändå. Så vi kan bara gissa i den frågan.

Men händelsen är jäkligt intressant.!!
Citera
2020-04-18, 21:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Detsamma gäller Malins dotter.
Vill hon få samma uppmärksamhet som Malin fick med sin blogg?
Malin hör ju till dem som också hade starka motiv att mörda LW.
Om det varken är SD eller HD så står Malin på tur att bli nästa misstänkta.

Vad har Malins dotter med mordet att göra? Du ska nog tänka dig för vad du skriver.
Citera
2020-04-18, 21:44
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Instämmer. Han har väl ännu inte sagt: "Jag är oskyldig! Jag skulle aldrig kunna döda LW. Hoppas ni får fast den dåren som gjort det."

Nej, han började direkt med: "Detta kommer aldrig att lösas". Och sen glömde han bort att ringa henne 100 gånger de dagarna hon var "försvunnen". Man kan lära sig att härma sociala koder och beteenden. Men har man ingen empati, så blir det svårt att låtsas att man har det. En stor miss i planeringen.

Plus att varken SD, HD eller JG vittnat om någon som helst rädsla för denna "okända" brutala mördare. Nada. Null.

Till och med i skottlossnings-och bombhuvudstaden Malmö, fylls alla (grannar, vänner, besökande) av skräck när ett mord har skett i närområdet. Om och om igen.

Men i Lilla Hjärsta så geoacachar man lugnt vidare med ett stort leende och lyckliga kramkalas, när en 3-barnsmor har blivit brutalt slaktad några hundra meter från deras hem - detta samtidigt som vuxna män som är grannar med dem, skräckslaget gömmer sig bakom gardinen.

Måtte detta få en lösning SNART för alla barnens skull. För alla grannar. För alla kollegor. För alla som vittnat. Och andra.

#TeamÅsaHiding

Nej verkligen, han har inte bedyrat sin oskuld som lite mindre störda mördare antagligen hade gjort. Och jag håller med om det du skriver om sociala koder och problem att härma empati. Men jag undrar om han ens gjort ett riktigt försök? Även om han har problem med det du tog upp så kan han säkerligen bättre än presterat, så länge som han lyckats hålla en relativt normal fasad så kan han inte vara en så usel skådis. Jag tror han njuter av att folk ska känna rädsla för honom vilket han antagligen delvis läser av och insuper som respekt. Bara mina teorier men jag kan slå vad om att han var helt euforisk perioden efter mordet och var tvungen att anstränga sig för att inte berätta för fler om vad han gjort. Det kanske var därför han berättade för HD, om man nu kan utgå ifrån att han gjorde det. HD var den närmast honom och var det någon som hade vågat berätta för så var det hon. Hon hatade dessutom LW även om hon i förhören gör sitt bästa för att nedtona det hatet. Framställer sig som mer eller mindre som likgiltig till LW där vilket vi som läst fup vet är falskt. Ju längre utifrån cirkeln, desto vagare antydningar från SD om att han är skyldig. JG har han ju mer eller mindre erkänt för som jag ser det, patetiskt av JG att inte se klart och tydligt att vännen är skyldig tidigt....om han nu inte gjort det vill säga. Vem vet.

Det kanske kan bli ett antiklimax snart för SD nu i efterhand när rushen snart är över. Ska han tillbaks till Svenssonliv med beige fru och barn som hatar honom mer och mer för varje dag? HD är drömkvinnan....yeah right....klassiskt narcissistsvin-beteende att desperat börja tråna efter henne när hon börjar testa andra män och riskerar att inse att skal-SD inte är så het. Tappad kontroll.
Långt inne i SD så finns där mindervärdeskomplexet och självföraktet, det som han flytt ifrån i stort sett hela sitt liv och desperat måste dölja för sig själv och andra. I all denna bedrövelse så är det lite lustigt att tänka på SD och hur han ser sig själv. Respektingivande lurig mästerbrottsling som inte ens polisen kan stoppa, vilken stor man.......men sanningen är: Fegt avskum som lurar ut obeväpnad och försvarslös trebarnsmamma som han mördar kallblodigt för att tillfredsställa sitt onda pojk-ego och kräla för sin iskalla och menlösa fru. Misshandlar sin dotter mentalt och även fysiskt. Viker ner sig som en rädd hund när han konfronteras av vuxen man vid geocacheträff. Bara ännu en feg ynklig kvinnomördare trots allt.
Senast redigerad av drunknar 2020-04-18 kl. 22:28.
Citera
2020-04-18, 21:46
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag erkänner mer än gärna att jag saknar all juridisk utbildning, har inte ens en genomgången JÖK. Så på det viset är jag kanske del i en oupplyst pöbel, men fredar mig med att jag redan från Dag 1 i denna tråd har opponerat mig mot oskicket att benämna en misstänkt person som mördare.

Vi är flera som haft invändningar mot att kalla SD för mördare innan dom fallit och vi har därför av trådens hatiska högafflingar kallats för "SD-kramare" och del i "SD-sekten" o likn.

Du har ett juridiskt försprång mot de flesta i tråden. Hur ser du på det faktum att åkl valde att presentera en FU på 14k sidor (var det väl)?
Gav redan det, som vissa sansade tråddeltagare påpekat, en indikation på att det här målet skulle åkl ÅH komma att köra i diket? Vilket vi väl nu kan konstatera har skett..
Ingen skugga falla på dig, du är en av de sansade här. Jag är ingen Leif GW, men jag såg rätt tidigt att åklagaren var ute på tunn is. Häkta, släppa, häkta osv.
Örebropolisen saknar kompetens att utreda den här typen av mål, det finns fler exempel. Holmenmordet, fel gubbe åtalades och dömdes. Du kan få fler exempel. Att sätta in den sjukt introverta Mikael Nyqvist var det största misstaget man kunde göra
Citera
2020-04-18, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns mysterier som ingen kan förklara, ja....
Men visst är det spännande.

Han skall kvarstanna i häktet..... Blir till sist...... Han skall släppas med omedelbar verkan.

Som sagt.
Rätten överlägger instängda i ett rum och vad som sägs där inne eller hur dom resonerar om "bevis" mm mm kommer ingen få höra.

Men utgången blev ju jäkligt spännande denna gången.
Citera
2020-04-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det har inte slagit er att er absurda hjälplöshet att förstå hur ni influerar varandra med förtalskampanjerna gjort att det ni verkligen fastnat i är fel gäringsman?

Vet ni att jag TROR att ni fastnat och grottat ner er i en trångsyn som gör att ni förlorat er distans till målet.

Tunnelseende ala' historien om den oskyldiga massmördaren Thomas Quick . Det är skarpare hjärnor än er som villigt krypit ner i tunneln.

"Min slutsats är: människan är i grunden god, hon kan under särskilda förhållanden sträcka sig till att utföra moraliskt tveksamma handlingar under andras inflytande men det finns enstaka undantag som kan utföra onda handlingar helt utan yttre påverkan."

https://www.socialaexperiment.se/milgramexperimentet
#TeamÖrebroTingsrätt

Att jämföra detta mål med det som hände med Quick är meningslöst. Quick erkände och dömdes för ett helt gäng med mord totalt utan annan bevisning.

Jag skulle inte säga att folk heeelt saknar anledning att misstänka SD.
Citera
2020-04-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Möjligheten finns ju att han redan brutit ner Hanna totalt redan och byggt upp henne efter egen regi. Det var ju trots allt nära att han mördade både henne och barnen, med hennes godkännande.

Då misslyckades han med bygget.
Hon flyttade ut till eget boende, skilsmässa på hennes initiativ
samt en ny sängvärmare.

Ser inte ut som om hon skulle vara kuvad direkt.
Citera
2020-04-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag menar att det i princip kan framkomma nya uppgifter framöver. Att det idag inte finns ngt som styrker HDs inblandning men att det kan komma. Skulle det göra det, tror jag att det beror på att ngn som tidigare tigit, börjar tala. (Jag tror för övrigt inte att HD var GK. Men det är mer tror än vet.)

Ok, håller med. Men frågan var som jag förstod om Hiding/polisen under förhandlingen med SD parallellt även kunde bedriva utredning mot HD.
Men givetvis kan vadsomhelst trilla in i fallet framöver som ställer allt på ända.
Inte för att fallet i nuläget direkt präglas av klarhet och struktur.😐
Citera
2020-04-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, håller med. Men frågan var som jag förstod om Hiding/polisen under förhandlingen med SD parallellt även kunde bedriva utredning mot HD.
Men givetvis kan vadsomhelst trilla in i fallet framöver som ställer allt på ända.
Inte för att fallet i nuläget direkt präglas av klarhet och struktur.😐
Mord preskriberas ju inte. Och det är ju faktiskt jäkligt skönt. Om nån bestämmer sig för att ta bladet från mun så kan utredningen öppnas igen (om SD nu blir frikänd). Eller att man hittar något annat, som du beskriver. SD går inte säker. Jag vill minnas att man plockade in någon, bara nåt halvår innan preskription, nu häromsistens, personen blev dömd. Var det den döda tjejen i Göteborg? Eller barnvåldtäktsfallet på samma västkust? Det händer så mycket skit så det är svårt att minnas.

Edit: kan ju inte varit den döda tjejen, mord preskriberas ju inte. Ibland går det lite fort. Det var nog barnvåldtäkten. Men Sds brott kommer ALDRIG preskriberas. Ett misstag - sen sitter han där han SKA sitta.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-18 kl. 22:08.
Citera
2020-04-18, 22:05
Bannlyst
Citat:
Då misslyckades han med bygget.
Hon flyttade ut till eget boende, skilsmässa på hennes initiativ
samt en ny sängvärmare.

Ser inte ut som om hon skulle vara kuvad direkt.

Sant.
Efter att ha läst förhören så fick jag uppfattningen att hon var blyg, tyst, naiv, kuvad.. osv.
Men efter att ha Lyssnat på henne, så är det absolut ingen blyg, tyst, naiv eller kuvad tjej.
Hon verkar vara en tuffing med hyfsat med skinn på näsan. Hon valde ju, som du påpekade, att skilja sig.
Det är min uppfattning.
Men självklart kan jag ha fel.
Citera
2020-04-18, 22:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Men visst är det spännande.

Han skall kvarstanna i häktet..... Blir till sist...... Han skall släppas med omedelbar verkan.

Som sagt.
Rätten överlägger instängda i ett rum och vad som sägs där inne eller hur dom resonerar om "bevis" mm mm kommer ingen få höra.

Men utgången blev ju jäkligt spännande denna gången.

En rättegång är en dynamisk process. Man kan inte ta ut saker i förskott. Ofta. Inte ens denna frigivning inför dom. Kanske. Under påsk. Det finns saker som är svåra att kontrollera...
Citera
2020-04-18, 22:23
Medlem
Citat:
Om kontot inte känner igen enheten krävs det ett lösenord samt
ett sms med en engångskod för att logga in.

Inte alls omöjligt men ganska krabbigt.
När jag loggar in på google från en enhet där jag tidigare loggat ut får jag mejl på alla anslutna konton samt meddelande på mobilen att en ny inloggning gjorts, från vilken enhet och ip-adress. Detta borde forensikerna sett om så var fallet?

De in och utloggningarna som finns i fup måste kommit från annat håll eftersom man ser utloggningarna med tänker jag.

Jag påstår alltså att vem som än loggade in gjorde så från en för kontot känd enhet, och är inte frågan om egentlig inloggning, utan återanslutning. Samma som sker varje gång man startar mobilen eller öppnat chrome på datorn.

Om mina antaganden stämmer måste det alltså vara någon som har LW's mobil eller som har en enhet där kontot varit aktivt hela tiden, men inte startat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in