2020-04-19, 09:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Mer positiva siffror, -18st på IVA sedan 15/4
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

Mer negativa siffror:

Förändring senaste dagarna: +12 st (på IVA sedan 17/4)
Förändring senaste veckan: +49 st (på IVA sedan 11/4)

( https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ )
Citera
2020-04-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Går nog ner lite. Men ett liv man vill leva? Inte för min del.
Vinterkräksjukan försvann nästan och influensasäsongen blev ovanligt mild. Jag antar att de som skulle dött i influensa dvs gamla sjuka människor, dog av corona istället. Men eftersom vi nu har lärt oss att det finaste och viktigaste vi har är just gamla sjuka människor och att ekonomin är underordnad och jättefult att ens prata om förstår jag inte varför vi inte skulle det göra det här varje år.
Citera
2020-04-19, 09:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Undrar om det även kommer att kunna leda till sterilitet hos män? Som påssjukan kan göra? Då kan vi få ett stort barnlöshetsproblem de närmaste decennierna, och minskad återväxt i befolkningen...
Jepp, nya studier visar att testiklarna skrumpnar även på asymtomatiska män.

Citera
2020-04-19, 09:42
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Undrar om det även kommer att kunna leda till sterilitet hos män? Som påssjukan kan göra? Då kan vi få ett stort barnlöshetsproblem de närmaste decennierna, och minskad återväxt i befolkningen...

Vore ju för väl det faktiskt.. Moder natur säger äntligen ifrån
Citera
2020-04-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Just den här jämförelsen kan väl göras? Vi ser ju redan nu att antalet influensafall kraftigt minskat sedan svenskarna påbörjade social distansering.

En lock down får verkan på alla virus. Hur stor verkan borde hänga på hur länge man har en lock down och hur hård den är.

När det här viruset bara fanns som enstaka fall i Kina kan man säga att alla andra länder genomgått en perfekt lockdown och utrotat viruset. Sen öppnade de upp.

Några timmar senare: Pandemi

Glöm era drömmar om att gömma er för viruset tills det upphör existera.
Citera
2020-04-19, 09:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej de dör en väldigt smärtfri död där de ligger och spyr tarmarna ur sig och avlider i näringsbrist.
Har inte sagt att det är en angenäm död bara att jämförelsen är oproportionerlig.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Faktum är att både vinterkräksjukan och säsonginfluensan fick lov att avsluta sina säsonger fler veckor tidigare (när det gäller kräksjukan hela sju veckor tidigare) än det genomsnittliga året. I Sverige alltså, där vi ändå bara har restriktioner och inte lockdown. Det funkar! Varför vill du att folk ska få corona, kräksjuka och influensa..?

Så att livet kan normaliseras naturligtvis, va fan trodde du?
Citera
Medlem
Citat:
De har ju skrivit om det tidigare ..att de sett förändringar i testiklarna hos män.
Låter mer o mer som "handmade",tycker jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Så där går det med karantän.. Tanken är jag ska mönstra på i Mangalia, Rumänien om dryga två veckor, får väl se hur det går
Man undrar hur det kommer att gå när karantänen hävs i Italien, där frustrationen är mångfallt större. Om några dagar - den 25 april kl. 17:00 - kommer hundratusentals människor bryta karantänen med italienska flaggan i handen. Om ordningsmakten ingriper kan det sluta riktigt illa.

Be en bön för Sydeuropa.
Citera
Avslutad
Antalet på intensivvård minskar nu långsamt, det kan vi konstatera. Det är också min allmänna känsla, jag ser färre ambulanser nu jämfört med för några dagar sedan
Citera
2020-04-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Mer negativa siffror:

Förändring senaste dagarna: +12 st (på IVA sedan 17/4)
Förändring senaste veckan: +49 st (på IVA sedan 11/4)

( https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ )

Ändras hela tiden.

Nu +9 och + 46.

Jag hade önskat siffror för Stockholm specifikt.
Citera
2020-04-19, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Förvånande. Det är det AT måste tänka på när han säger en 'liten ljusning', många idioter tror det är fritt fram och drar och festar.

FHM säger ju inte att detta är fel.

Så länge de har bordsplacering och en arms avstånd mellan borden är det ok enligt FHMs riktlinjer.

FHM säger ju också att arbeta hemifrån ska du ju bara göra om du har möjlighet, annars ska du gå till jobbet. Vet inte varför tidningarna skriver att man ska stanna hemma så mycket som möjligt, för det stämmer inte med FHMs riktlinjer. FHM uppmuntrar ju också utomhusaktiviteter osv om man har ett avstand till varandra. Barer är ju fortfarande öppna för att FHM vill att de ska vara öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in