2020-04-19, 02:49
Medlem
Citat:
Myndighetene i USA ventet til 16. mars med å utstede regler om å holde minste avstand til andre, stenge skoler og begrense antall personer som fikk oppholde seg sammen.

Denne uka sier epidemiologene Nicholas og Britta Jewell at 90 prosent av covid-19-dødsfallene i USA, som natt til lørdag passerte 37.000, kunne ha vært unngått, hadde reglene blitt innført bare to uker tidligere. Med innføring én uke tidligere hadde antall dødsfall blitt 60 prosent lavere.
https://www.tv2.no/nyheter/11385115
.
Citera
2020-04-19, 02:50
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det konstigaste är väl snarast att stödet för Löfven och S trots detta ökar, man undrar om folk är totalt felknullade.

Det är ytterligare något som talar för min tes; -Svensken i gemen är mer än lovligt korkad.
Senast redigerad av Glossus 2020-04-19 kl. 02:55.
Citera
2020-04-19, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Det är ju det jag menar, varför är Sverige så extremt i så många hänseenden, har vi ovanligt många genetiskt felprogrammerade "softboys, hens" å allt vad dom kallar sig för numera eller beror det på något annat?

Tydligen är det så det förhåller sig. Men vi vet ju inte vart detta slutar ännu, att bete sig som det är över nu är däremot något fantastiskt korkat och de som anser det borde kvala in för livstid på psyk.
Citera
2020-04-19, 02:53
Medlem
Citat:
Det konstigaste är väl snarast att stödet för Löfven och S trots detta ökar, man undrar om folk är totalt felknullade.

Förutsatt att man kan lita på opinionsmätningarna.
Citera
2020-04-19, 02:55
Medlem
Citat:
Tydligen är det så det förhåller sig. Men vi vet ju inte vart detta slutar ännu, att bete sig som det är över nu är däremot något fantastiskt korkat och de som anser det borde kvala in för livstid på psyk.

Många kommer att få betala ett högt pris för sin dumhet, kanske får dom en tankeställare precis innan dom läggs i en respirator, eller nån av deras anhöriga...
Citera
2020-04-19, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020

Jo visst det är inte exakta verktyg men felmarginalen brukar inte slå på 10-15% hit eller dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Sverige är trevligt för en gång skull.

Felen som gjorts handlar mest om skydd av äldre och allmän brist på samhällsskydd och beredskap

Det är nästan som man tycker det borde finnas en myndighet som ansvarade för det.
Citera
Medlem
Citat:
Många kommer att få betala ett högt pris för sin dumhet

Framförallt kommer folk i länder med lång och hård lockdown att få betala ett högt pris för sina regeringars dumhet.
Citera
2020-04-19, 02:58
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020

För en gångsskull har nyliberala s(s) en ny tid.på äldreboenden har folk fått dö utan att någon brytt sig i många år. min nordfinska släkt har alltid tagit hand om sina släktingar. men jag vet att ni aldrig någonsin tagit era släktingar hem till er. hur ofta har ni suttit vid era föräldrars dödsbo och sett de dött.?
Citera
2020-04-19, 02:59
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Det är ju det jag menar, varför är Sverige så extremt i så många hänseenden, har vi ovanligt många genetiskt felprogrammerade "softboys, hens" å allt vad dom kallar sig för numera eller beror det på något annat?
Fråga era kamrater hur många som sett sina föräldrar dö?
Citera
2020-04-19, 03:01
Medlem
Citat:
hur ofta har ni suttit vid era föräldrars dödsbo och sett de dött.?

Det vore ganska idiotiskt att åka till ett dödsbo för att se någon dö. Själva definitionen av ett dödsbo är någon redan har dött. Så åker man till ett dödsbo så är man för sent ute, om man har dina ambitioner.
Citera
2020-04-19, 03:01
Medlem
Citat:
För en gångsskull har nyliberala s(s) en ny tid.på äldreboenden har folk fått dö utan att någon brytt sig i många år. min nordfinska släkt har alltid tagit hand om sina släktingar. men jag vet att ni aldrig någonsin tagit era släktingar hem till er. hur ofta har ni suttit vid era föräldrars dödsbo och sett de dött.?

Vi langar iväg våra barn och äldre till andra att ta hand om för att jobba.

Arbete är vår statsreligion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in