2020-04-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Säger en söndercurlad svensk låtsasdoktor.. Hemmakarantän är att jämställa med tortyr med fruktansvärda konsekvenser. Våld och alkoholism visar sig i princip direkt, dra du åt h-te med dina hemmasnickrade hypoteser

Då har man verkligen ett svagt psyke, om man inte kan vara hemma och surfa på internet / lära sig ett nytt språk / börja läsa / spendera tid med familjen och grannar / börja på ett hemma-projekt.

Finns hur mycket som helst positivt med lockdown och tiden den ger!

Kolla denna video från Italien (lockdown 5veckor nu).

https://youtu.be/H5fM-09gtfU

Vackert.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Ok. Kan du förtydliga det?

Varför jag tycker Sverige liknar ett Callcenter?

Jag ska försöka:

Jag arbetade på ett Callcenter i Dk.
Chefen var Psykopat.

Det komma nya bud hela tiden, allt var motsägelser.

Ställde man en fråga så fick man 10 nya tillbaka.

Hela organisationen var riggad, det gick inte att påverka.

När vi tog saker vidare med personalavdelningen så sparkade man personalavdelningen.
Den behövde helt plötsligt "omlokaliseras."
Det hände så mycket sjukt varje dag att det är föremål för en tjock bok.

Summa summarum:

Jag får samma vibb av Sveriges agerande inom detta som av ett multinationellt blåsarföretag.

Varför?

För att jag redan har upplevt det.

Sen har jag ögon och öron och kunnat se hur landet avvecklats i decennier samtidigt som att det basuneras ut att det någonstans fanimej aldrig gått så bra som nu.

Jag har upplevt den nya spännande trångboddheten, den bisarra arbetsmarknaden och våldspiralen på nära håll i åratal.

Jag ser att politiker inte gör ett Jack Shit åt detta precis som man ljugit om exakt allt annat.

Och om jag har fel om allt så har jag fel om allt, men tänk efter det krävs ganska mycket dåliga erfarenheter av organisationer för att komma dit jag står.

Jag är ingen isolerad ö.

Vi är många, vi är tillsammans.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-04-19 kl. 14:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Ursäkta men det var det fånigast jag hört på länge.

Tortyr?

Bahahahahahaha...

My friends and family are a little bored under lockdown but torture? Fucking keeeeekkkkkkkkkkkk

People like this guy are bitch-made by nature.
Citera
2020-04-19, 14:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Ta en liten, liten dutt olja eller smör och gnid in den i händerna. Det ska vara så att du känner att det händerna är lite, lite feta men inte så att dom drunknar i olja/smör. En tunn liten hinna typ, knappt märkbar.

Tvätta händerna såpass mycket som krävs för att få bort det feta lagret. Viruset har ett fettmembran som dras sönder när du tillför tvål eller sprit, så det är samma princip som gäller när du tvättar bort det som när du tvättar bort andra fetter.

Kan man vara säker på att man inte andas in viruset i lungorna om man tvättar händerna noggrant, eller hela tiden?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Jag kan satsa min herrgård och all mark på att Tegnell har autism.

Det är uppenbart!
Kan hända. Men de med högfungerad autism brukar vara riktigt intelligenta på vissa områden.
Tegnell är expert på sitt område men har väldigt svårt att uttrycka sig muntligt och känslomässigt..
Det blir lite hur som haver på det området.
Men jag kan garantera att hjärnverksamheten hos honom arbetar som en dator.
Förmodligen helt utan direkta känslor inkopplade i hans expertis. Det Snurrar säkerligen siffror och vette sjutton allt i Tegnells huvud.

"Förlåt mig Tegnell men så uppfattar jag honom.
Kan ha fel, kan ha rätt"
Senast redigerad av gabrielle2 2020-04-19 kl. 14:46.
Citera
Bannlyst
Tillåt ge mig ett tips till alla som har kritiskt tänkande.
Observera att jag har noll intresse att spela idioten som läxar upp andra på ett forum och vill kunna tro sig veta bäst. Jag vill bara ge vägledning över en sak som är solklar och som bara korruption kan dölja och som jag anser mig vara kapabel att förklara ganska tydligt.

Tips till alla som är tvungna att tjata med regimtroll som, otroligt men sant, fortfarande pratar om säsonginfluensa (ROTFL).

Kort och koncist:

Fråga dem när det någonsin hänt att i en region som Lombardiet under en säsongsinfluensa har det dött 5 gånger mer personer som under andra världskriget.

Fråga dem när det nånsin hänt att i en region som Lombardiet under en säsongsinfluensa har det dött över 150 bland sjukhuspersonal, inklusive över 100 läkare.

Besvara frågan om att "detta gäller bara Lombardiet" genom att berätta att det sker liknande saker som ovan på flera håll i världen.

Besvara frågan om att "det går ju ändå hyfsat bra i här Sverige" genom att besvara att vi pratar om covid-19 och detta på ett globalt sätt. Så det kvittar vad som händer i Sverige. Viruset har redan bevisat sej vara extremt mycket farliga än säsonginfluensa annars hade ovanstående aldrig inträffat.

Poängtera slutligen att jämförelsen säsonginfluensa vs covid-19 är totalt felaktigt på grund av att

1 - Säsonginfluensa kan man vaccinera sig mot
2 - Covid-19 kan man inte vaccinera sig mot
3 - Att i en enda region i världen man kan konstatera att utfallet har redan bevisats sig vara extremt farligare än vanlig influensa räcker för att demonstrera att jämförelsen inte håller någonstans.

Ytterligare ett tips är att be dem ta all statistik och Giesecke och liknande mördares åsikter och stoppa dem i röven. Men ang sistnämnda får ni själva avgöra om det ska göras. Bestämt det från fall till fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hyllas Norges statsepidemiolog i norsk media på samma överdrivna sätt som Anders Tegnell i Sverige?

Det är bara i länder som Sverige och Nordkorea som medierna hyllar sina respektive statsepidemiologer på detta överdrivna sätt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Ja just ja, regeringen har ju fått utökad makt att direkt stänga ner till exempel köpcentrum nu. Så de lär definitivt kunna stänga ner krogar som inte sköter sig om de vill. Men de verkar inte vilja.

Vore faktiskt bra om folk fortsätter festa i Stockholmsnatten. Så tvingas till slut regeringen inse att FMHs rekommendationer inte fungerar.
Citera
2020-04-19, 14:43
Medlem
Sådärja. Antalet döda senaste dygnet alltså 26% jämfört med dygnet innan. Precis samma procentuella drop från en dag till en annan som man ser i alla andra länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Exakt så här kommer det att bli med tillägget att människorna som var ”övertygade om att den svenska strategin var rätt” och argumenterade för ”flockimmunitet”, ett ord deras hussar precis lärde ut, kommer spela förfärade och inte förstå hur det kunde bli så, gärna påtala att ”vi” varit naiva. Rinse and repeat.

Vi är fast i en loop från helvetet.

Jävla förnekare, fan vad jag hatar dom.

Nu används knappt ordet "flockimmunitet" längre, nu är det bara anti-lockdown och pro-tegnell dom kör på....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Har du sett människan genuint beklaga de som dör? Snubben är iskall som en fisk...

Jag skulle dock säga att han är uppgiftsorienterad och att FHM absolut borde ha en presstalesman.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Så alla har en krocketplan? Jamen dåså, gör ett studiebesök till miljonprojekten så kanske du inser hur bra du har det

Jag erkänner att det börjar bli tråkigt, men inget mer. Lite semester har vel aldrig skadat någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in