2020-04-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har för mig att hon var i Norrköping då.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Stämmer säkert.
Fan, det blir en FUP koll i alla fall.

Hon åkte torsdag till söndag med Sillen

AB 149 s 142
Citera
2020-04-18, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Hon åkte torsdag till söndag med Sillen

AB 149 s 142

Tack.
Då var det utrett.
Citera
2020-04-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Håller med dig fullständigt här.

Som SD´s syskon sa när de två blev tillsammans (inte rätt ord, men innebörden var denna, se FUP): "De två var EN PERSON".

Dessutom är Hanna en kopia av SD´s mamma. Både till utseende och personlighet, sa någon av dem.

Hans mamma som han brukar pussa PÅ munnen.

Var en enda person i SD´s familj närvarande vid rättegången?

#TeamÅsaHiding

Tycker snarare det verkar som att HD är passiv/aggressiv. Håller allt inom sig och agerar långsamt när någon ger henne en befallning, som typ en chef. Eller som i polisförhören.

En p/a-person kan bli riktigt jävla förbannad när det gäller. Oftast efter lång tid.

Hon behöver inte alls ha den störningen fullt ut, men drag av den verkar hon dock ha:'

https://www.psykologiguiden.se/psykologilexikon/?Lookup=passiv-aggressiv%20personlighetsst%C3%B6rning
Citera
2020-04-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan det inte vara så att Snor - Johan vill vinkla till det "andra alternativet" för att en mer balanserad bild för - och emot, ska uppstå i tråden? Så har jag funderat.
Jag menar, om vi andra inte tror på den historien, vill han visa att det kan vara
sant. Kanske blir det lättare att döma då, med översikt framför ögonen.
Vill själv vara rättvis och har ibland försökt se SD som oskyldig, försökt få alla hans märkliga uttalanden att verka trovärdiga .. Men det är för många märkliga uttalanden och göranden och låtanden helt enkelt.
Han framstår - ifall han skulle vara oskyldig, som tiofaldigt udda, en som svänger sig med ord
och nästan kan tänkas säga "Javisst är jag mördaren" för att i nästa minut "bevisa" att han inte är det.
För mig pekar detta mot HD ..skyddar man någon lär man inte kunna svara naturligt och konsekvent.

Och ...Håller en smart person verkligen på med att bevaka sin närmaste omgivning? Hur kommer det sig att grannarna inte reagerat mer, anmält honom för hemfridsbrott? Han har manipulerat
hela omgivningen?

Bevakningen av grannarna har väl SD sett som en service åt området, att få vara hjälte och hålla koll. Isv visar det på hans kontrollbehov. Hur hade grannsämjan sett ut om någon anmält honom? Hade han trakasserat grannarna då?
Citera
2020-04-18, 16:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Just detta är ju helt otroligt kan jag tycka. Dom vet att leverantören är ComHem som i sin tur låter en underleverantör nyttja den adressen.
Har polisen kollat den underleverantörer.?
Underleverantörer borde väl ha koll på "sina kunder" och deras IP.
Det känns som att det vore en enkel match för teknikerna att kunna få fram det.......
Nån har ju IP adressen. Numret är ju där. Följ bara numret bakåt...... Ni fattar.
Nån skickar ju en faktura till den personen som nyttjar det IP numret.
Fan, det BORDE dom ha löst.!!

Båda sökningarna genomfördes på helgdagar (söndag 7 okt runt 13-tiden, respektive lördag 10 november runt 17:30-tiden). Den senare skedde således helgen innan LWs begravning.
Citera
2020-04-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppahulle01
Ursäkta min fråga, har inte följt tråden så noggrant.
Vad är det för avslöjande som SD kunnat använda mot HD?
Och har hon alltid varit den submissive av de två, eller har SD bara varit så pass manipulativ att han skapat det så?

Om hon skulle vara delaktig i mordet.
Citera
2020-04-18, 16:19
Medlem
Avlyssning tfn mellan JG och SD. Vad menar SD här:

ST: Aah allt .. allt.. allt handlade om att jag råkade, (hostar) ha otur när jag tänkte länge.
JE: Vad sa du? ST: Allt grundar sig i att jag eeh var oskicklig.
JE: När du tänkte?
ST: Aah ..
JE: Du menar alltså när du handlade (skrattar)
ST: Aah när jag handlade. Ja jag har inte bara tänkt.. jag skulle ha stannat vid tanken.
JE: Mmh.

Aktbil 154 sid 11
Citera
2020-04-18, 16:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror inte på den teorin. i FUP står det: Sökte efter vi i femman hbtq

Det finns en youtubevideo som handlar om just det

https://www.youtube.com/watch?v=hHAKIXNSjdg

Jamen, nu minns jag ju det!
Nä, så den sökningen blir lite underlig i detta sammanhanget. Det var väl jag själv som nämnde det.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Håller verkligen med om att möjligheten finns men jag tycker att det kring Hannas mående som en direkt effekt av SDs manipulation blivit lite av en trådsanning baserat på SDs väldigt sannolika personlighetsstörning. Det jag tycker att alla utgår ifrån är ungefär att HD måste ha varit en snäll och sympatisk människa innan SD fick sina klor i henne. Jag har inte sett något som tyder på det. Om man ser henne som lite mer lik SD till karaktär, vilket skulle kunna vara det som förde de samman och har gjort att de kunnat hålla ihop alla dessa år, så kan man betrakta diskussioner om att mörda den egna familjen ur ett annat perspektiv.

Citat:

Som SD´s syskon sa när de två blev tillsammans (inte rätt ord, men innebörden var denna, se FUP): "De två var EN PERSON".

Dessutom är Hanna en kopia av SD´s mamma. Både till utseende och personlighet, sa någon av dem.

#TeamÅsaHiding

Instämmer med båda. Väl formulerat. HD har tråden igenom skyddats på olika sätt från granskning, trots att hon har motiv, närhet och eget hat. SD har dragit uppmärksamheten åt sig och HD har fått hålla låg profil. Det har blivit en trådsanning att hon enbart är en skör, bräcklig passiv varelse ur stånd att agera för egen räkning. Detta trots att hon bevisligen kan orka och prestera mycket som andra knappt skulle klara av att orka i livspusslet (arbeta som strokesjuksköterska på ett stort sjukhus, ägna sig åt att jaga burkar intensivt dygnet runt i perioder både i Örebro och runtom i landet samt utomlands, lösa svåra mystar där SD och JG går bet, komma ihåg att ha koll på sin exmans golvbrunnar så att de är välstädade, enligt FUP skapa flashbackkonton och vara aktiv på nätet för att påverka tråd, flytta in i eget nytt boende, börja spendera tid med ny "pojkvän", planera en massa reselogistik kring caschandet tillsammans med både exet och nye killen, vara mamma till två tonåringar osv). Upplever att bara trådens trådsanningar och beteende i sig om HD pekar på en del... Sedan finns det givetvis även sansade och vettiga inlägg till hennes försvar. Dessutom. Men en del av tråden upplever jag som medvetna dimridåer kring HD. Vi anar ibland en annan bild av henne när den tillrättalagda bilden av HD som passiv, skör omöjlig GM krackelerar men vi sopas då raskt in i något tjafs eller tumult.

HD kan mycket väl varit GM. Motiv har hon. Vetskap om sådant hon som ej involverad inte skulle kunna ha, har hon också. Hat verkar hon också ha vilket är relevant då det ser ut att vara ett hatbrott. Örhänget kan peka åt HDs håll som GM sett till hur SD verkar ha triggat kvinnorna mot varandra med smycken. De sjutton fuskloggarna och de minst sjutton slagen är ett indicium. Frånvaron av spår på BP skulle till exempel kunna förklaras av att SD lurar ner LW till planket där HD väntar iförd "skyddsutrustning" (som hon stulit från sitt jobb på sjukhuset) och slår ihjäl LW varpå dessa plagg bränns. SD skulle knappast fått med sig något offer ner till planket en mörk kväll iförd full skyddsmundering men om någon redan stod där dold bland träden så blir BP och frånvaron av spår från GM mer logisk.
Senast redigerad av Philomena 2020-04-18 kl. 16:30.
Citera
Medlem
Citat:

#TeamÅsaHiding

SD verkar ha varit gullgossen i sin ursprungsfamilj, enligt hans bror, som jag har för mig heter Anders.
Citera
2020-04-18, 16:23
Medlem
acka.
Citat:
Nej, det var under helgen med S*illen. Kom hem på söndagen.

Natten den 14-15/5 gjorde hon lite olika saker. Packade. Sov. Packade. Sov med barnen. Det beror på vilket förhör man läser. Men hon hävdar att hon var hemma. Det vet ingen med andra ord. Det finns en del olika varianter. Jag synar...

#TeamÅsaHiding

Har aldrig nånsin träffat någon som behöver flera dagar på sig för att packa.
Citera
2020-04-18, 16:24
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
En möjlighet är att han dödade LW för att visa HD hur det går för den som lämnar honom.
Men jag tror inte att han givit henne tillräckligt mycket info för att kunna sätta dit honom m handfasta bevis, eftersom han inte kan räkna med att hon inte bryter ihop.
Samtidigt sitter hon säkert på många värdefulla pusselbitar. Janis myst?

Ja det är svårt att bedöma hur rädd HD är för SD eller om hon ens är det över huvud taget. Jag har inte sett något i alla sms och chatmassorna som tyder på att hon är rädd för SD.

Jag tror att SD har varit väldigt stolt över mordet, även om han givetvis inser att han inte kan gå runt och skryta om det. Men han vill få cred för det ändå. Detta är hans stora stund, hans mästerverk. Han har säkert genom åren regelbundet fantiserat om att förgöra folk som han stör sig på och antagligen på just detta sättet. Den inre tillfredställelsen är enorm. Jag tycker att man kan läsa hur han vill att JG ändå indirekt ska veta, eller i alla fall starkt misstänka, att det är han som är mördaren och respektera hans bedrift. Utan att erkänna klart och tydligt vilket är för farligt av självklara skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in