2020-04-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han håller JG på halster. Hade inte SD varit mördaren så hade ju även han svävat i ovisshet om vem mördaren är. Tyvärr är det så att inte ens ett erkännande kan få en mördare inlåst. Det måste bevisas också.
OM SD skulle erkänna ( vilket känns mycket osannolikt nu - han borde gjort det mkt tidigare om han hade samvete), då vet han saker som kan bevisa att han är GM. Mordvapnet är sannolik av metall, inte helt förstört och han borde veta var det är, t.ex.

Precis som flera ( MirandaMirage t.ex.) skriver, är det uppenbart vem som är GM för envar som läst FUP. Bättre en friande dom i TR som skärper bevisningen och får till en fällande i HR, än tvärsom.

Sedan detta om vad poliser i Örebro tänker om frifotandet. Den som inser vem jag är får väl åtala mig för förtal, men det syns helt klart att det finns element i den poliskåren som inte gråter för att denne mördare går fri. Men det är en annan utredning.
Citera
2020-04-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ditt sista stycke (inom citat-tecken) är väl i princip vad han menar när han åker frivilligt till polisen på förmiddagen och visar upp sitt sms till LW sent på kvällen.
Kanske tyckte det var skönt att ha det avklarat (som han trodde men det blev en vända ytterligare till farbror blå när de ringde in honom) så de kunde packa klart och åka på sin resa i lugn och ro.

Att SD/HD/JG inte verkar fokusera på att spekulera om vem som är mördare i alla deras kontakter är mer än konstigt. Skulle något dyl hända mig och mina kamrater vore det inte så mycket prat om annat än just vad som hänt en kamrat sedan många år tillbaka.

Ja, det är verkligen märkligt. De var väl de enda som inte brydde sig.
Citera
2020-04-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Känns som om det blivit en trådsanning om att SD självmant sökte upp polisen den 15 maj. Enligt fup sä bad polisen honom komma till stationen.

FUP 145/10 (jag har byt namn mot initialer)
"Vi knackade på SD dörr cirka klockan 12.30, men det var ingen som öppnade. Jag ringde
då SD och vi bestämde att han skulle höra av sig efter klockan 14 då hans möte var klart.
SD uppgav under samtalet att han var orolig för LW. Han gav ett något stressat intryck,
vilket kan ha berott på att han var på väg till ett möte."
Kryper till korset direkt och erkänner att jag varit med och spridit den trådsanningen. Undrar var den kom ifrån från första början, (är säker på att jag läst det i tråden och ganska långt tillbaka) någon som känner SD?

Då blev han inkallad två ggr samma dag alltså.
Citera
2020-04-18, 14:36
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vi är nog flera här som undrar varför hon fastnade för den livsfarliga pellejönsen.

Det verkar som att Lena på något sätt har "förlikat sig med sitt öde" - att hon faktiskt någonstans tänkte att den giftiga relationen skulle bli hennes död. Som om det av någon, för oss utomstående oförklarlig anledning, redan var för sent att stoppa det.

Vi är nog flera som hade velat isolera henne från all fysisk kontakt med den blivande gärningsmannen och inte minst kastat hennes dator och mobil i havet så hon inte kunde kontakta honom eller själv kontaktas.

Hennes vänner, som hon öste ur sig sin vånda inför, kanske borde ha konfronterat henne mer tydligt.

Hon skulle ha behövt gå till en avprogrammerare, såna som hjälper sektoffer och kriminella att få bort dimman ur ögon och hjärna.

Nu verkade det iofs som att hon hade förstått lite ändå, att hon (enligt bl.a UW) hade blivit gladare den sista tiden. Blivit kär och skulle på norgeresan och bo i tält med den nya kärleken.

Men det accepterade inte mördaren, som blev ursinnig och svartsjuk. Trots att han själv skulle med sitt ex till USA!!! Att begripa hur man kan tänka som han är svårt, men ändå inte omöjligt att fatta. Hans sätt att tänka runt detta och hans handlingar, både före, efter och under mordet tyder i mina ögon på ren och skär ondska.
Ett av de bästa tecknen på hans genuina ondska är ju att han pratat med Lena om att manipulera Hanna så till den milda grad, att hon ska tro sig ha inbillat sig foton på Stefan och Lena tillsammans. Precis samma som han gjorde mot Jerry, när Jerry hade sett Stefan när han inte borde gjort det. Vill minnas att det var när otroheten inte var avslöjad än.

Så fruktansvärt jävla sinnessjukt och det säger rätt mycket om hur djup manipulationen måste varit redan långt innan dess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vi är nog flera här som undrar varför hon fastnade för den livsfarliga pellejönsen.

Det verkar som att Lena på något sätt har "förlikat sig med sitt öde" - att hon faktiskt någonstans tänkte att den giftiga relationen skulle bli hennes död. Som om det av någon, för oss utomstående oförklarlig anledning, redan var för sent att stoppa det.

Vi är nog flera som hade velat isolera henne från all fysisk kontakt med den blivande gärningsmannen och inte minst kastat hennes dator och mobil i havet så hon inte kunde kontakta honom eller själv kontaktas.

Hennes vänner, som hon öste ur sig sin vånda inför, kanske borde ha konfronterat henne mer tydligt.

Hon skulle ha behövt gå till en avprogrammerare, såna som hjälper sektoffer och kriminella att få bort dimman ur ögon och hjärna.

Nu verkade det iofs som att hon hade förstått lite ändå, att hon (enligt bl.a UW) hade blivit gladare den sista tiden. Blivit kär och skulle på norgeresan och bo i tält med den nya kärleken.

Men det accepterade inte mördaren, som blev ursinnig och svartsjuk. Trots att han själv skulle med sitt ex till USA!!! Att begripa hur man kan tänka som han är svårt, men ändå inte omöjligt att fatta. Hans sätt att tänka runt detta och hans handlingar, både före, efter och under mordet tyder i mina ögon på ren och skär ondska.
Om vi vänder på det hela - kan det ha varit Hanna som blivit ursinnig? Så ursinnig att hon, när Lena fibblade med hennes loggor, sa till SD att nu jävlar - nu skall hon väck. Du får välja - antingen hon eller jag. Nu räcker det med jävligheter. Det var droppen. Försvinner hon inte så kommer vi aldrig kunna reparera vår relation - då är det kört.

Så SD lurade ut henne och HD väntade på henne bakom bullerplanket och slog ihjäl henne med ett ursinne som enbart en kvinna kan känna mot den kvinna som ligger med hennes man.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Kanske har någon annan redan svarat, bortse i så fall från mitt inlägg.

Stefan om lösenord till LWs konton

AB 147 s718

Tack, det var ett förhör där han mer eller mindre erkänner det.

Jag tror att jag nästa har set ett där han säger Ja på förhörsledarens fråga om han har hennes lösenord.
Det här förhöret är så sent som 2019-10-14, vilket innebär att han fått veta en hel del av utredningsarbetet redan.
Citera
2020-04-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD har en liten myst som startar vid hans gula hus. Han tipsar om att ta med kikare om man vill lösa The Residence.

www.geocaching.com/geocache/GC34N1B_the-residence

Geocachare lägger, som vi vet, gärna ut foton (som dock inte får spoila lösningen) i sina loggningar och enligt beskrivningen verkar grannarna medvetna vad det kan handla om ifall det smyger folk i området. Troligen kan de ses utrustade med kikare, gps, ficklampa och mobilkamera.

Jag kan ju tycka det är väldigt märkligt att man lägger ut en myst med startpunkt vid ens hem. De som letar efter gåtans lösning kan ju misstas för att vara hotfulla typer eller inbrottstjuvar. Hur tänkte SD som är känd som kvarterets hjälte/polis där egentligen?

Nåväl, vill man ha en ledtråd till mysten är man välkommen att kontakta CO som bor i det gula huset vid startpunkten.

Är det mörkt och kväll kanske det gula husets fasadbelysning är släckt (det var det visst den 14/5-18) så har nog CO inget emot om man letar ledtrådar på det gula husets fasad med starkt lysande ficklampor. Det är ju något CO själv brukar roa sig med mot grannars hus och fönster.

När det gäller att ladda upp foto till sin loggning är det nog bäst att de är tagna från gatan och inte in mot några fönster. CO själv har nog inget emot det, eftersom han tycker det är ok att kliva in på folks tomter och filma genom fönster, men det är inte okej.

Vi vet genom FUP att CO tycker det är roligt att spana, smygfota och filma. Han går igång på det och har berättat i förhör att hen tagit 97 bilder i smyg. Ja, hen har faktiskt koll på exakt antal i sitt selektiva detaljminne. Imponerande!

Dock bör cachare undvika ta efter CO:s gränsöverskridande beteende, även om hen tycker det är roligt att göra så mot andra.

Undrar just vad SD själv skulle tycka om det kom folk och fotade in i hans eget hus....troligen hade han inte alls gillat det.
Citera
2020-04-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Snor-Johan är ju övertygad om att Mållgan-historien stämmer, så det säger väl allt egentligen..

Tunnelseende som sagt!

Kan det inte vara så att Snor - Johan vill vinkla till det "andra alternativet" för att en mer balanserad bild för - och emot, ska uppstå i tråden? Så har jag funderat.
Jag menar, om vi andra inte tror på den historien, vill han visa att det kan vara
sant. Kanske blir det lättare att döma då, med översikt framför ögonen.
Vill själv vara rättvis och har ibland försökt se SD som oskyldig, försökt få alla hans märkliga uttalanden att verka trovärdiga .. Men det är för många märkliga uttalanden och göranden och låtanden helt enkelt.
Han framstår - ifall han skulle vara oskyldig, som tiofaldigt udda, en som svänger sig med ord
och nästan kan tänkas säga "Javisst är jag mördaren" för att i nästa minut "bevisa" att han inte är det.
För mig pekar detta mot HD ..skyddar man någon lär man inte kunna svara naturligt och konsekvent.

Och ...Håller en smart person verkligen på med att bevaka sin närmaste omgivning? Hur kommer det sig att grannarna inte reagerat mer, anmält honom för hemfridsbrott? Han har manipulerat
hela omgivningen?
Citera
2020-04-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kryper till korset direkt och erkänner att jag varit med och spridit den trådsanningen. Undrar var den kom ifrån från första början, (är säker på att jag läst det i tråden och ganska långt tillbaka) någon som känner SD?

Då blev han inkallad två ggr samma dag alltså.

Ja, FL hade dåliga vibbar av SD och i samråd med kollegan efter förhöret, eller om det var befälet, så kallade hon in honom igen. Om jag minns rätt från fupen så bad hon honom också att ta med mobilen. Så när SD väntade på henne, så fotade han 900+ bilder för att radera över raderade bilder i mobilen. Så gör man inte om man är oskyldig eller har annat att dölja (dölja HDs inblandning kanske?).
Citera
2020-04-18, 14:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om vi vänder på det hela - kan det ha varit Hanna som blivit ursinnig? Så ursinnig att hon, när Lena fibblade med hennes loggor, sa till SD att nu jävlar - nu skall hon väck. Du får välja - antingen hon eller jag. Nu räcker det med jävligheter. Det var droppen. Försvinner hon inte så kommer vi aldrig kunna reparera vår relation - då är det kört.

Så SD lurade ut henne och HD väntade på henne bakom bullerplanket och slog ihjäl henne med ett ursinne som enbart en kvinna kan känna mot den kvinna som ligger med hennes man.

Så kan det mycket väl ha gått till, Att HD är inblandad i mordet tar jag för givet. Att ÅH kommer att överklaga tar jag också för givet.
Citera
2020-04-18, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo. Jo jo. ”Torr nog att använda 6:30” skulle ju antyda att han tvättat dem, i de flesta andra sammanhang.

Men i o m att brevet också omedelbart blev spritt så finns det kanske en ton av uppriktighet på något ställe och möjl en del data som kan förmedla intryck av substans. Samtidigt kan jag tycka att utförligheten också motsäger detta på samma gång. Det finns bagateller som mer verkar handla om att påpeka brister än att bidra till sanningen.

Vi får inte glömma att, Stefan skall INTE bevisa sin oskuld. Det behöver han inte göra.
Det han gör med brevet är att påvisa att det finns en massa tvivel i Åklagarens åtal.
Att, i hans mening, påvisa att det inte är styrkt att han är mördaren.
Och finns det rimliga tvivel, så ska han i ärlighetens namn släppas.
Sen hur rätten kom fram till att det faktiskt finns tvivel, det vet vi inte. Kan kanske bero på brevet, eller kanske inte.
Men till dom (inte du) som tror att Stefan bevisar sin oskuld, så säger jag att han behöver inte bevisa det.
Och i detta fallet så har han lyckats. Han kommer att bli frikänd.
Citera
2020-04-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

En skribent (sommarljum?) föreslog att sökningen Vi i femman skulle egentligen varit på Team FemFemma, vilket inte är helt osannolikt att enheten gjort en autospel korrektion.

Jag tror inte på den teorin. i FUP står det: Sökte efter vi i femman hbtq

Det finns en youtubevideo som handlar om just det

https://www.youtube.com/watch?v=hHAKIXNSjdg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in