Det har inte slagit er att er absurda hjälplöshet att förstå hur ni influerar varandra med förtalskampanjerna gjort att det ni verkligen fastnat i är fel gäringsman?
Vet ni att jag TROR att ni fastnat och grottat ner er i en trångsyn som gör att ni förlorat er distans till målet.
Tunnelseende ala' historien om den oskyldiga massmördaren Thomas Quick . Det är skarpare hjärnor än er som villigt krypit ner i tunneln.
"Min slutsats är: människan är i grunden god, hon kan under särskilda förhållanden sträcka sig till att utföra moraliskt tveksamma handlingar under andras inflytande men det finns enstaka undantag som kan utföra onda handlingar helt utan yttre påverkan."
Du din fjant.
Att Stefan är inblandad i detta är väldigt tydligt. Problemet är att bevisa det. Att man inte hittar bevisen innebär inte att han är oskyldig.
Stefan och Hanna är inblandade i detta hemska mord.
Tänk att jag tror att du fastnat och grottat ner dig i en trångsynt som gör att du förlorat din distans till målet.
Ditt sjuka beteende genom att försöka skuldbelägga Lena och sen försvara hennes mördare visar på att du är en mycket sjuk människa.
Då behöver man kanske veta mer om klockslag och var han befann sig då.
Så lurig som han är, har han säkert lurat ut ett sätt att göra det på så att det ser ut som att han inte kan ha gjort det.
Ja. Och sen då bättre att sitta och googla om förtidig spädbarnsdöd från en sån position....
Ja du har rätt (om normal tankegång) men det kan också vara så att han "försa" sig, dvs var så medveten om att inga spår skulle synas på kläderna att han fokuserade på shortsen. ja man vet inte hur det kör på i dennes huvud.
Att han begav sig till polisen är liksom likt honom, han snabbar på så att allt ska gå fort och ur världen. Eftersom de skulle på varsin resa och utåt inte hade med varandra att göra just då, borde han inte skyndat till polisen enligt mig. Så smart har jag aldrig tyckt att han är, men verbalt retorisk.
"De har inget på mig", "Det här mordet löser de aldrig", han säger och gör en massa saker innan han är ombedd, förekommer.
Liksom det handskrivna brevet, han tycks behöva utmana för att sen kunna lägga till rätta.
Han riskerar ju med brevet att hamna igen i en extra omgång i rätten enligt min uppfattning.
Att han aldrig sagt "Jag har absolut inget med mordet att göra, förstår att jag är misstänkt, men
det är inte jag" är märkligt också.
Han borde fokusera på vem som är mördaren!
Ditt sista stycke (inom citat-tecken) är väl i princip vad han menar när han åker frivilligt till polisen på förmiddagen och visar upp sitt sms till LW sent på kvällen.
Kanske tyckte det var skönt att ha det avklarat (som han trodde men det blev en vända ytterligare till farbror blå när de ringde in honom) så de kunde packa klart och åka på sin resa i lugn och ro.
Att SD/HD/JG inte verkar fokusera på att spekulera om vem som är mördare i alla deras kontakter är mer än konstigt. Skulle något dyl hända mig och mina kamrater vore det inte så mycket prat om annat än just vad som hänt en kamrat sedan många år tillbaka.
Nästan en multi. Det är 3 delsteg och en burk. Allt inom nära promenadavstånd. (Ett steg innehåller ett moment som gör att den ska kallas för myst)
OBS
En tillfällig ändring på slutet gör att burken nu ligger på en normalt mycket privat plats. Men var så god att sök obehindrat. Boende intill vet vad ni gör!
Det är ingen gåta eller problem att lösa. Du ska bara leta fram koordinater som finns gömda för att kunna ta dig vidare till slutmålet.*
Du kommer inte att någon gång beträda privat mark. Gå först till GZ (Var noggrann och kolla gärna på kartan. GPSen har ju en del felkällor).Stå där och titta efter nya koordinater. Du behöver inte flytta på något, eller ens böja dig ner. Siffrorna finns fullt synliga direkt.*En kikare kan vara bra på detta första steg.
Steg 2 är magnetisk fisk
Steg 3 har mer drag av fågel
Cachen innehåller från början bl.a. en TB som ska till Lysekil och en trisslott, samt logg och penna
Behöver du ledtråd? Cacheägaren bor i det gula huset vid startpunkten.
Geocachare lägger, som vi vet, gärna ut foton (som dock inte får spoila lösningen) i sina loggningar och enligt beskrivningen verkar grannarna medvetna vad det kan handla om ifall det smyger folk i området. Troligen kan de ses utrustade med kikare, gps, ficklampa och mobilkamera.
Jag kan ju tycka det är väldigt märkligt att man lägger ut en myst med startpunkt vid ens hem. De som letar efter gåtans lösning kan ju misstas för att vara hotfulla typer eller inbrottstjuvar. Hur tänkte SD som är känd som kvarterets hjälte/polis där egentligen?
Nåväl, vill man ha en ledtråd till mysten är man välkommen att kontakta CO som bor i det gula huset vid startpunkten.
Är det mörkt och kväll kanske det gula husets fasadbelysning är släckt (det var det visst den 14/5-18) så har nog CO inget emot om man letar ledtrådar på det gula husets fasad med starkt lysande ficklampor. Det är ju något CO själv brukar roa sig med mot grannars hus och fönster.
När det gäller att ladda upp foto till sin loggning är det nog bäst att de är tagna från gatan och inte in mot några fönster. CO själv har nog inget emot det, eftersom han tycker det är ok att kliva in på folks tomter och filma genom fönster, men det är inte okej.
Vi vet genom FUP att CO tycker det är roligt att spana, smygfota och filma. Han går igång på det och har berättat i förhör att hen tagit 97 bilder i smyg. Ja, hen har faktiskt koll på exakt antal i sitt selektiva detaljminne. Imponerande!
Dock bör cachare undvika ta efter CO:s gränsöverskridande beteende, även om hen tycker det är roligt att göra så mot andra.
Det fetade: LW kokade i högsta grad med i samma gryta som SD. Det finns ingen möjlighet för henne att bedöma situationen från sidan, och blotta förställningen att hon gör eller gjort så är nog ett felslut, hennes och eftervärldens — möjligen med en liknande trångsyn som den hos den förmodade GMn. Skulle jag tro. LW var förmodligen inte, såvitt jag kan bedöma (och det det har sina gränser), i en mänsklig sits mot slutet som skulle tillåta att hon innehade någon reell ansvarsposition i förhållande till ngn annan vuxen människa. Trodde nån så så var det nog på gamla meriter eller för att LW gärna hade velat att det skulle vara så. Av vad jag sett...
Så innan man börjar dra in barnen i tråden och hur de borde förhålla sig, vilket kanske har poänger, så bör man nog gå till botten med vissa grundläggande saker som kan inverka.
Sen då borde man kanske istället fråga sig hur hon hamnade i den sitsen från början, och varför ingen ger henne riktigt vettiga råd. Hon behövde helt uppenbart hjälp, inte använda eget huvud.
Som jag ser det.
Ditt och Mirandamirages inlägg tillsammans (kan inte citera båda med min Mac), är bland det bästa jag läst i tråden om LW.
Bättre kan det inte sägas ur den psykosociala aspekten.
LW var inte sig själv mot slutet men försökte vara i rollen som sig själv.
Har så svårt att tro att geocashing är motivet till mordet!
Var det så att LW:s inbjudan med hjärtformad kladdkaka, att hon därmed motsade sig själv om att kunna lämna relationen, som retade gallfeber på SD? I deras värld kunde det räcka.
Lämna - inte kunna - lämna - inte kunna. Vänskap utan sex efter alla år? Helt orealistiskt!
Hur skulle hon ha det?
Liknande fram - och tillbaka- beteende hade ju skett tidigare också (före 11/12 maj-18), men tog detta med kladdkakan som konkret exempel.
Motivet är annars inte självklart.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-18 kl. 14:56.
Tex säger han att skon inte är tvättad.
Teknikern hävdar ju att den är förmodligen tvättad, men tyvärr saknar man erfarenhet av hur liknande material reagerar vid tvätt. Att man inte skulle kunna ha spolat av skon och ha den på sig, är ju bara nys skulle jag säga.
Jag har många gånger tvättat våra skor och torkat dom ett par timmar i skotorken. Som nya. Och denna sommar var extremt varm. Bara att hänga ut dom på klädstrecket och strunta i den kvarvarande fukten.
Alla som joggar vet att man kan trampa i en vattenpuss, eller att man kan bli dyngsur om fötterna när det regnar. Det är bara att springa på.
Jag funderar på om det skulle vara av värde att göra nya analyser på skon? Går det att får reda på vems blod det är?
"- SDs skor: Inget blod/DNA på utsidan trots mer än 300 stänk på brottsplatsen. Skon ej tvättad. Torr nog att använda 06:30 15/5, dvs ej avspolad. (Tekniska. övriga platser, sid 340)"
Sid 3/12
[...]
"- SDs skor: LWs DNA återfinns på plösens insida, men inte på tyget som ligger an mot foten, utan endast i stoppningen. (Tekniska. övriga platser, sid 340) (För övrigt är bilden på SDs blödande ben från sommaren 2017. Samma dag skickar LW foto till SD på att hon har en större och färsk skada på sitt ben. Som vi båda leker har vi båda ofta rispor och sår."[...]
Jo. Jo jo. ”Torr nog att använda 6:30” skulle ju antyda att han tvättat dem, i de flesta andra sammanhang.
Men i o m att brevet också omedelbart blev spritt så finns det kanske en ton av uppriktighet på något ställe och möjl en del data som kan förmedla intryck av substans. Samtidigt kan jag tycka att utförligheten också motsäger detta på samma gång. Det finns bagateller som mer verkar handla om att påpeka brister än att bidra till sanningen.
Tydligen är det enl lag att den tilltalande ska få läsa FUP innan rättegången.
Varför får inte de som ska döma läsa samma och bilda sig en uppfattning? Plus och minus på båda ställen bara mer att sätta sig in i.
Det är svårt att få fram alla konstigheter i ett fall som detta under en rättegång.
Sökningarna på L*enas "Min aktivitet" är mycket obehaglig.
Observera datumen!
Precis de kritiska dagarna.
Vem visste om de intressanta dagarna 11-12 maj vid den tidpunkten????
En skribent (sommarljum?) föreslog att sökningen Vi i femman skulle egentligen varit på Team FemFemma, vilket inte är helt osannolikt att enheten gjort en autospel korrektion.
Tror också att Gil Grissom skrev att koordinaterna som söktes på låg nära en cache, men minns inte riktigt längre. Sökningarna och karta finns i början av Aktbil 164 A, de allra första sidorna.
Jag tror också att SD tidigare erkänt i förhör att han hade L*enas inloggningar, vilket han nu förnekar.
Aktbil 164 A, sid 304:
"Okänd inloggning på Lenas Google
Uppgift
Mottaget datum
Den 26/4 skickade undertecknad en begäran till NOA:s IT-brottsdesk om att få ut
inloggningar på tjänster tillhörande Lenas Googlekonto.
Svar kom 30/4 och i det kan det ses att vid två tillfällen har någon med ip-adress
2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e loggat in på Lenas Googlekonto.
Tid
En kontroll av ip-adressen gjordes på www.ripe.net och där framgår att adressen ägs av
ComHem. På fråga till ComHem vem som är abbonent för den aktuella adressen har dom
inget svar.
Det beror på att adressen nyttjas av någon underleverantör, och där slutar deras möjlighet att
gå vidare.
GOOGLE SUBSCRIBER INFORMATION
Name: Lena Wesström
e-Mail: lena.wesstrom@gmail.com
Status: Enabled
Services: Android, Android Device Console, Android Market, Blogger, Gmail, Google
Calendar, Google Chrome Syne, Google Cloud Print, Google Developers Console, Google
Docs, Google Drive, Google Hangouts, Google Keep, Google Maps, Google Maps Engine,
Google My Maps, Google Payments, Google Photos, Google Play, Google Services, Google
URL Shortener, Google+, Has Google Profile, Has Plusone, Location History, Tasks In
Tingle, Web & App Activity, YouTube
Recovery e-Mail: lena@wesstrom.se
Created on: 2007/07/02-05:10:17-UTC
Terms ofService IP: 81.231.175.215, on 2007/07/02-05:10:17-UTC
Language Code: sv
SMS: +46705909622 [SE]
Google Account ID: 780226592809
Last Logins: 2018/10/07-09:52:50-UTC, 2018/05/14-10:59: 17-UTC
+-------------------------+---------------------------------------*
-+--------+
I Time I IP Address I Type I
+-------------------------+---------------------------------------*
-+--------+
12018/10/07-10:23:0l -UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Logout I
I 2018/10/07-10: 17:04-UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Login I
I 2018/10/07-10:05:32-UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Logout I
Okänd inloggning på Lenas Google, PM, 2019-05-08 09:02 diarienr: 5000-K574218-18
I 2018/10/07-09:52:50-UTC I 2a04:ae04:b800:e000:856a:c997:6bda:474e I Login I "
Kanske har någon annan redan svarat, bortse i så fall från mitt inlägg.
Stefan om lösenord till LWs konton
AB 147 s718
Citat:
FL 1: Men hon har skrivit ner dom här. Har du lösenord till Lenas?
MT: Hon var lite mera invecklad men ja .. men där får jag nog gissa lite för hon har några
olika kombinationer det är några olika ord och några olika sifferserier och så där.
FLI: Ah .. ah .. till..till vilka hade du lösenord då?
MT: Ja. .j ag skulle kunna tänka mig att jag inte har nått som fungerar nu för tiden faktiskt
men .. eh ..
FL 1: Nej det är en annan femma .. men om vi .. vi bryr oss inte om om det fungerar eller ej
men vilk .. vad hade du lösenord till?
MT: Jag hade till hennes .. nån av hennes mej 1, vet faktiskt inte vilken.
FLI: Mmm?
MT: Eh .. haft till telefon .. vet inte om jag haft till facebook ..
FL 1: Eventuellt då facebook ..
MT: Ja men jag vet vilka ord och vilka sifferserier men sen har hon kombinerat dom men det
blev rätt så många olika kombinationer till slut.
FL 1: Mm kommer du ihåg nån kombination?
MT: Nej ingen sådär som jag liksom kan nu men jag vet vad jag skulle prova med.
FL 1: Ah vad skulle du prova med för nått?
MT: Ah det är lite samma sak att det tycker jag är synd om det ska stå offentligt så tycker jag
att det är synd att det. . . så då .. väljer jag att avstå från och svara på det.
FLI: Mm .. men när fick du hennes koder och lösenord då?
MT: Flera år sen.
FL 1: Det var också .. bytte ni vid samma tillfälle?
MT: Ja det tror jag .. ah det.. jag .. gissar .. nej jag ska inte gissa. Jag vet inte hur det var när det
blev till. Men jag tror det var så att nån beh .... (k/appljud) fan! Vad svått det är och inte
spekulera! Jag tror det var nån som behövde gå in i nån annans konto ..
FL 1: Fast det är inte så konstigt Stefan att man .. man .. man minns lite så minns man liksom
kanske inte allt men man minns lite om nånting när man ska berätta.
MT: Jo eftersom .. eh eftersom det är så att det är vissa personer ibland får för sig att när jag
säger att jag vet inte o m det kan ha varit såhär uppfattar det som att det är en sanning fast jag
bara säger ..
FL 1: Fast nu spelas ju varje ord in ..
MT: Jo det ve .. det vet jag.
FL 1: Så det .. det är ju inget konstigt det här.
MT: Men ja ..
FL 1: Nej det är inget konstigt för vatje ord spelas ju in även vad jag säger.
MT: Mm.
718
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-10-14 14:42 diarienr: 5000-K574218-18
FL I: Det är det som är så bra .. men jag förstår ändå inte i vilket syfte som ni bytte
varandra .. kunde man gå in och ändra hos varandra eller göra .. varför skulle man ha varandras
jag förstår inte detta?
MT: Nej och det har jag ju precis spekulerat om .. ehm .. och mer än så kan jag inte gärna säga.
FLl: Gick du ofta in och ändra hos henne då eller? Skrev hos henne eller vadå?
MT: Ändrade?
FLI : Ja eller ändra .. skrev ..j ag vet inte om jag. .
MT: Nej jag . .jag har inte sagt att jag har varit inne och ändrat nånting ..
FLI: Näe.
MT: Eller..
FL 1: Nej men ha ... men har du gjort det?
MT: Näe ...
FL 1: Aldrig?
MT: Inte som jag kan komma på. Näe .. tror jag inte.
Du din fjant.
Att Stefan är inblandad i detta är väldigt tydligt. Problemet är att bevisa det. Att man inte hittar bevisen innebär inte att han är oskyldig. Stefan och Hanna är inblandade i detta hemska mord.
Tänk att jag tror att du fastnat och grottat ner dig i en trångsynt som gör att du förlorat din distans till målet.
Ditt sjuka beteende genom att försöka skuldbelägga Lena och sen försvara hennes mördare visar på att du är en mycket sjuk människa.
Ja, jag tror också att båda är inblandade. Sen är frågan vem som stod för det handgripliga mördandet. Men de skyddar varandra. Så i praktiken kanske vi har TVÅ mördare på fri fot - det är bara en definitionsfråga kan jag tänka. Men hur bevisa detta?
Blir BÅDE Hanna och SD parior i samhället nu? En isolerad liten ö i grannskapet? Ett grannskap som INTE kommer att varken låna ut vattenspridare eller stänga av densamma? Är det nu familjen Davidsson mot resten av världen och rättssamhället tro?
Ditt sista stycke (inom citat-tecken) är väl i princip vad han menar när han åker frivilligt till polisen på förmiddagen och visar upp sitt sms till LW sent på kvällen.
Kanske tyckte det var skönt att ha det avklarat (som han trodde men det blev en vända ytterligare till farbror blå när de ringde in honom) så de kunde packa klart och åka på sin resa i lugn och ro.
Att SD/HD/JG inte verkar fokusera på att spekulera om vem som är mördare i alla deras kontakter är mer än konstigt. Skulle något dyl hända mig och mina kamrater vore det inte så mycket prat om annat än just vad som hänt en kamrat sedan många år tillbaka.
Jag skulle också varit jätterädd om en mördare går lös i det lilla samhället, en som dessutom (i åtminstone det avseendet) är duktig på att inte lämna så många spår.
Had bytt lås och installerat larm och gallergrindar för dörrar och fönster och sett til att inte vara ensam. Pratat dygnet runt om vem som kan vara mördaren -
Känns som om det blivit en trådsanning om att SD självmant sökte upp polisen den 15 maj. Enligt fup sä bad polisen honom komma till stationen.
FUP 145/10 (jag har byt namn mot initialer)
"Vi knackade på SD dörr cirka klockan 12.30, men det var ingen som öppnade. Jag ringde
då SD och vi bestämde att han skulle höra av sig efter klockan 14 då hans möte var klart.
SD uppgav under samtalet att han var orolig för LW. Han gav ett något stressat intryck,
vilket kan ha berott på att han var på väg till ett möte."
Det fetade: LW kokade i högsta grad med i samma gryta som SD. Det finns ingen möjlighet för henne att bedöma situationen från sidan, och blotta förställningen att hon gör eller gjort så är nog ett felslut, hennes och eftervärldens — möjligen med en liknande trångsyn som den hos den förmodade GMn. Skulle jag tro. LW var förmodligen inte, såvitt jag kan bedöma (och det det har sina gränser), i en mänsklig sits mot slutet som skulle tillåta att hon innehade någon reell ansvarsposition i förhållande till ngn annan vuxen människa. Trodde nån så så var det nog på gamla meriter eller för att LW gärna hade velat att det skulle vara så. Av vad jag sett...
Så innan man börjar dra in barnen i tråden och hur de borde förhålla sig, vilket kanske har poänger, så bör man nog gå till botten med vissa grundläggande saker som kan inverka.
Sen då borde man kanske istället fråga sig hur hon hamnade i den sitsen från början, och varför ingen ger henne riktigt vettiga råd. Hon behövde helt uppenbart hjälp, inte använda eget huvud.
Som jag ser det.
Vi är nog flera här som undrar varför hon fastnade för den livsfarliga pellejönsen.
Det verkar som att Lena på något sätt har "förlikat sig med sitt öde" - att hon faktiskt någonstans tänkte att den giftiga relationen skulle bli hennes död. Som om det av någon, för oss utomstående oförklarlig anledning, redan var för sent att stoppa det.
Vi är nog flera som hade velat isolera henne från all fysisk kontakt med den blivande gärningsmannen och inte minst kastat hennes dator och mobil i havet så hon inte kunde kontakta honom eller själv kontaktas.
Hennes vänner, som hon öste ur sig sin vånda inför, kanske borde ha konfronterat henne mer tydligt.
Hon skulle ha behövt gå till en avprogrammerare, såna som hjälper sektoffer och kriminella att få bort dimman ur ögon och hjärna.
Nu verkade det iofs som att hon hade förstått lite ändå, att hon (enligt bl.a UW) hade blivit gladare den sista tiden. Blivit kär och skulle på norgeresan och bo i tält med den nya kärleken.
Men det accepterade inte mördaren, som blev ursinnig och svartsjuk. Trots att han själv skulle med sitt ex till USA!!! Att begripa hur man kan tänka som han är svårt, men ändå inte omöjligt att fatta. Hans sätt att tänka runt detta och hans handlingar, både före, efter och under mordet tyder i mina ögon på ren och skär ondska.