Citat:
Ursprungligen postat av
Allasmeknamn
Har inte kommenterat situationen innan. Jag avskyr Fettot mest av alla. Men hon har inget ansvar alls i situationen vad gäller mot Jasmine. Hon är inte i en ”relation” med Jasmine, Martin är det däremot. Så hon förtjänade inte att bli attackerade av både Jasmine och Martin då.
Sen är det en fråga om ens moral. Och vi vet alla Amilia inte har någon som helst omtanke om andra människor utan hon är en egoist rakt igenom. Hon klängde på Martin flertalet gånger och viskar om och om igen att hon vill ligga med honom. Man får tycka hon är respektlös, det förstår jag.
Men hon är fortfarande inte ansvarigi situationen.
Jag förstår vad du menar, men tycker hon har ett ansvar gentemot Jasmine (dock inte lika stort som Martin givetvis). Med tanke på att hon och Jassa känner varandra. Tror dessutom inte att Amilia egentligen hade något emot Jassa heller under den perioden? Inte mer än att de tillhörde olika "lag".
Men det hör till det vanliga att man tycker olika i situationer som dessa.
Som du säger, handlar om ens moral. Hon har klängt något fruktansvärt på Martin.
Amilia kunde kommit lindrigt undan om det var så att Amilia t.ex. träffar Martin på krogen och Martin säger "jag har flickvän" och Amilia struntar i det då hon ändå inte känner tjejen, där landar ansvaret fullt ut på Martin och det blir endast en fråga om moral. Nu låter det kanske som jag säger emot mig själv, men syftar på att Amilia känner Jassa och under en perioden som sagt så var det inget hat emellan dem