2020-04-18, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
När noterades N*as brev som läst i LW:s telefon?
Kusligt.

Han upptäcker det när han sitter i förhör 2018-11-19.

Men när det lästes vet vi inte.
Citera
2020-04-18, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
The King of Selective False Memory ville vara sin egen advokat, men fick inte.

Regissören SD har planerat och kalkylerat i månader, veckor eller dygn?

Med två krimpolare i grishuset, är det bäst att förekomma och springa dit för att be om att förhöras och visa upp sin chatt med den försvunna. Inser inte att det är gränsöverskridande att begära en kram av polisen. Inte bra. Misstänkt beteende.

Återkallas till "riktigt" förhör och blir anhållen. Blir erbjuden advokat, men det vill SD inte ha. Han vill vara sin egen advokat.

SD ville hjälpa polisen, men han ringer inte ett enda samtal till hennes mobil för att söka henne!!!
Varningsklockor i 180!

Nu bevisar det inte något.
Han skickade ett sms efter sitt samtal med NW.
Han vet att LW hugger som en kobra om hon kan svara.
Dessutom kanske han inte va så där jättesugen på å prata med henne,
eller så viste han att hon va död, fast i så fall borde han ha legat på
som en igel i stället.
Citera
2020-04-18, 01:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Den halvlokala (kontoret är fyra mil bort i Arboga) advokatbyrån har ju tvingats läsa 14000 sidor x 2.
Nja, tvingats och tvingats. Hade advokaten Ingvar Backman arbetat för sin klients bästa så kanske han i stället skulle ha följt Sven-Erik Alhems råd och begärt en överprövning av åklagarens beslut, eller anmält det här till JO eller JK:

Men det hade ju knappast gett några tre miljoner till den egna advokatfirman:
"Bara försvarsadvokaternas räkning uppgår till nästan tre miljoner."
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7453304
Senast redigerad av Draifos 2020-04-18 kl. 01:56.
Citera
2020-04-18, 06:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Men jag tror inte heller det haft betydelse för frisläppandet.
I så fall borde det ha krävts ett varv till i tingsrätten med SD närvarande,
för att gå igenom det av SD skrivna.
Det vore för lättvindigt att bara ändra beslut pga några punkter som SD skrivit om fel
som bl.a ÅH och poliserna gjort.

Om det finns en annan GM så lär det vara någon som har god kännedom om SD:s vanor och tider samt uttryckssätt, liksom kännedom om LW:s, någon som har tillgång till lösenord
till åtminstone SD:s dator om det krävs för att läsa konversationer mellan SD och LW,
som kan begå brottet så att det ser ut som att SD gjort det.

UW och HD har hemligen funnit varandra och utfört detta i maskopi? De har överblick över varandras respektive ex...
Citera
2020-04-18, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som han skrev i introt i skrivelsen så trodde han att han skulle få göra ett litet slutanförande, få lämna några sista ord (as he´s been told), men det hoppades över. Och därför skrev han ner detta. Och det är ju inte fel.

Men herregud, jag har ingen aning. Verkligen inte. Jag tycker bara inte om den där helomvändningen. Vi får se. Sista ordet är verkligen inte sagt i det här målet. Det är lååångt kvar.
Från förhören med Christia*n von Bennigse*n-Mackiewic*z. Mycket i dem fick bort mina tvivel som jag hade en stund. Här är det viktigaste med tanke på SDs brev.

Stefan är en fruktansvärd manipulativ människa, om han talar om för dig att det inte finns en onsdag i 20 minuter, så finns det inte längre, han är outstanding på att manipulera folk.”
Citera
2020-04-18, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Varför är N övertygad att SD är mördaren? Är han vilseledd?

Har du läst igenom Fup eller vill du endast provocera?
Citera
2020-04-18, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han upptäcker det när han sitter i förhör 2018-11-19.

Men när det lästes vet vi inte.

Det säger ju att telefonen var i bruk då. Hur gömmer man en telefon ...
Vem har / hade LW:s mobiltelefon?
Om N*a sett att ett meddelande är läst, borde inte telefonen gå att spåras då?
Senast redigerad av Moschata 2020-04-18 kl. 08:11.
Citera
2020-04-18, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
UW och HD har hemligen funnit varandra och utfört detta i maskopi? De har överblick över varandras respektive ex...

Tror inte på att UW är delaktig på det sättet.
HD är ett stort frågetecken.
Citera
2020-04-18, 08:10
Medlem
Jag har läst SD:s "försvarsbrev" och en del funderingar inställer sig efter vad han skriver, några ex

- om ring (LW:s) rispat SD:s ben... vad kommer den tanken ifrån?

- ingen DNA på LW:s händer... kanske inte så konstigt om hon blev slagen bakifrån.

- han skriver vidare ang skor, inget blod/DNA från Lena på utsidan trots 300 stänk, Skon ej tvättad. Torr nog att använda 06.30 15/5 dvs ej avspolad...
Vad säger att det var just dessa skor som används på mordkvällen/polisförhör? Skorna hittades i svärföräldrarnas sommarstuga (förmodligen tvättade och torra).

- hans vindjacka har inga fickor...
Vad säger att han inte har fler?

- någon av oss sa att det enkla vore om vi alla dog i en bilolycka...
Inget som HD sagt i förhören vad jag sett.

- de shorts jag bär kvällen den 14/5 har inget DNA från Lena...

Hur kommer det sig att han nu verkar komma ihåg vilka shorts och skor han bar på mordkvällen när han inte ens kommer ihåg om han var ute och cyklade mm?

SD har haft flera veckor på sig att läsa FUP och noterat efter vart han läst... och sedan lagt till lite efter vad som framkommit under rättegångsdagarna.

Litar inte ett ögonblick mer på honom efter detta försvarstal (brevledes).
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-04-18 kl. 08:14.
Citera
2020-04-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har läst SD:s "försvarsbrev" och en del funderingar inställer sig efter vad han skriver, några ex

- om ring (LW:s) rispat SD:s ben... vad kommer den tanken ifrån?

- ingen DNA på LW:s händer... kanske inte så konstigt om hon blev slagen bakifrån.

- han skriver vidare ang skor, inget blod/DNA från Lena på utsidan trots 300 stänk, Skon ej tvättad. Torr nog att använda 06.30 15/5 dvs ej avspolad...
Vad säger att det var just dessa skor som används på mordkvällen/polisförhör? Skorna hittades i svärföräldrarnas sommarstuga (förmodligen tvättade och torra).

- hans vindjacka har inga fickor...
Vad säger att han inte har fler?

- någon av oss sa att det enkla vore om vi alla dog i en bilolycka...
Inget som HD sagt i förhören vad jag sett.

- de shorts jag bär kvällen den 14/5 har inget DNA från Lena...

Hur kommer det sig att han nu verkar komma ihåg vilka shorts och skor han bar på mordkvällen när han inte ens kommer ihåg om han var ute och cyklade mm?

SD har haft flera veckor på sig att läsa FUP och noterat efter vart han läst... och sedan lagt till lite efter vad som framkommit under rättegångsdagarna.

Litar inte ett ögonblick mer på honom efter denna "inlaga".

Håller med, man blir fundersam.
Ja vad menar han med ring som rispar hans ben?
I och för sig kan man komma ihåg en sak (vilka shorts ) men inte en annan (cykeltur)-
Medveten om att han skulle hamna i förhör kan han ha lagt shortsen på minnet men inte cykelturen då han inte tänkte sig att det skulle ha betydelse exakt vad han gjorde.
Men .. eller bäst glömma där, om han blivit sedd någon annanstans utan cykel, kanske långt bort så att det inte fanns utrymme för cykeltur. Kanske, kanske.
Att sprida gåtor är SD bra på.
Citera
2020-04-18, 08:29
Medlem
Citat:
Håller med, man blir fundersam.
Ja vad menar han med ring som rispar hans ben?
I och för sig kan man komma ihåg en sak (vilka shorts ) men inte en annan (cykeltur)-
Medveten om att han skulle hamna i förhör kan han ha lagt shortsen på minnet men inte cykelturen då han inte tänkte sig att det skulle ha betydelse exakt vad han gjorde.
Men .. eller bäst glömma där, om han blivit sedd någon annanstans utan cykel, kanske långt bort så att det inte fanns utrymme för cykeltur. Kanske, kanske.
Att sprida gåtor är SD bra på.
SD åkte frivilligt till polisen morgonen efter LW:s försvinnande (efter att LW:s son kontaktat honom).
På vägen dit borde den första tanken slagit honom "vad gjorde jag, var var jag"... inte tänka "vad hade jag på mig".

Dessutom har jag för mig att SD mötte en bekant till LW tidig morgon när han cyklade till jobbet, han stannade inte hen och berättade att LW var försvunnen trots att han skriver i ett sms till LW tidigt att han är orolig (likt sonen).
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-04-18 kl. 08:36.
Citera
2020-04-18, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Har du läst igenom Fup eller vill du endast provocera?

På vilket sätt är det provocerande? Ditt svar är bara ett sätt för att du inte vill svara konkret. Du menar att allt som står i FUP, det skall alla veta här i tråden. Då är det många inlägg här som är diskvalificerade. Du vill försöka styra vilka frågor som är berättigade. Det är inte bra.

Om jag frågar så här då. Var i FUP-en framgår det vem N tror är mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in