Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag har läst SD:s "försvarsbrev" och en del funderingar inställer sig efter vad han skriver, några ex
- om ring (LW:s) rispat SD:s ben... vad kommer den tanken ifrån?
- ingen DNA på LW:s händer... kanske inte så konstigt om hon blev slagen bakifrån.
- han skriver vidare ang skor, inget blod/DNA från Lena på utsidan trots 300 stänk, Skon ej tvättad. Torr nog att använda 06.30 15/5 dvs ej avspolad...
Vad säger att det var just dessa skor som används på mordkvällen/polisförhör? Skorna hittades i svärföräldrarnas sommarstuga (förmodligen tvättade och torra).
- hans vindjacka har inga fickor...
Vad säger att han inte har fler?
- någon av oss sa att det enkla vore om vi alla dog i en bilolycka...
Inget som HD sagt i förhören vad jag sett.
- de shorts jag bär kvällen den 14/5 har inget DNA från Lena...
Hur kommer det sig att han nu verkar komma ihåg vilka shorts och skor han bar på mordkvällen när han inte ens kommer ihåg om han var ute och cyklade mm?
SD har haft flera veckor på sig att läsa FUP och noterat efter vart han läst... och sedan lagt till lite efter vad som framkommit under rättegångsdagarna.
Litar inte ett ögonblick mer på honom efter denna "inlaga".
Håller med, man blir fundersam.
Ja vad menar han med ring som rispar hans ben?
I och för sig kan man komma ihåg en sak (vilka shorts ) men inte en annan (cykeltur)-
Medveten om att han skulle hamna i förhör kan han ha lagt shortsen på minnet men inte cykelturen då han inte tänkte sig att det skulle ha betydelse exakt vad han gjorde.
Men .. eller bäst glömma där, om han blivit sedd någon annanstans utan cykel, kanske långt bort så att det inte fanns utrymme för cykeltur. Kanske, kanske.
Att sprida gåtor är SD bra på.