2020-04-18, 01:15
  #97
Medlem
Jag har sedan start i januari förstått att detta är man made.

Att det ligger ett högt säkerhetsklass-labb i Wuhan ett par hundra meter ifrån marknaden som är specialinriktat på just coronavirus räckte för mig.
Dessutom med delar av HIV i sitt genom och den spridning/egenskaper viruset har.

Att säga emot detta är för mig som att påstå att jorden är platt. Kom igen liksom...

Något som oroar mig mer är att man får en hel armé emot sig här när man förmedlar något så självklart. Det känns riktigt obehagligt faktiskt.
Citera
2020-04-18, 01:18
  #98
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetman
Jag har läst, väääldigt långsamt . Ge mig hans rapport istället så kan jag läsa den, hellre än vad någon citerar i pressen.
Kan du läsa långsamt, jag skriver inte nånstans att han har fel, däremot ifrågasätter jag om han har rätt. Återstår att se !

Kan du sluta kalla viruset SARS-cov 2 för sjukdomen covid19. Säg efter mig, väldigt långsamt,
Jag har inte sett att han avlagt en rapport. Du verkar besitta egenskaper som överstiger denne nobelpristagare i hans gebit. Om han inte har rätt i sin framställan vore det för mänskligheten välgörande att du rättar det så vi kan glädjas åt din djupa kunskap.

Ursäkta min okunnighet i benämningen av virus och sjukdomar då jag inte på långa vägar är lika påläst som du.
Citera
2020-04-18, 01:23
  #99
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag har sedan start i januari förstått att detta är man made.

Att det ligger ett högt säkerhetsklass-labb i Wuhan ett par hundra meter ifrån marknaden som är specialinriktat på just coronavirus räckte för mig.

Att säga emot detta är för mig som att påstå att jorden är platt. Kom igen!

Något som oroar mig mer är att man får en hel armé emot sig här när man förmedlar något så självklart. Det känns riktigt obehagligt faktiskt.

Det där är dock ett logiskt felslut. Ja, det faktum att det där Wuhan-labbet ligger just där kan absolut ses som en indikation på att det skulle kunna komma därifrån. Förefaller rent av troligt. Men: bara för att viruset kommer från det där labbet behöver det inte ha framställts av människor. Ett jävla viruslabb lär ju hantera stora mängder av farliga virus. Vilket då skulle kunna smita ut, oavsiktligt.

Så här sammanfattar Fox News saken:
Fox News first reported on Wednesday that there is increasing confidence that the outbreak likely originated in a Wuhan lab, not as a bioweapon but as part of a Chinese effort to show that its efforts to identify and combat viruses are equal or greater than those of the U.S.

U.S. officials and the intelligence community have confirmed to Fox News that they have taken the possibility of the coronavirus being man-made or engineered inside China as some sort of bioweapon off the table and have ruled it out at this point.

Sources point to the structure of the virus, in saying the genome mapping specifically shows it was not genetically altered. The sources believe the initial transmission of the virus was a naturally occurring strain that was being studied there -- and then went into the population in Wuhan.
https://www.foxnews.com/politics/us-officials-investigation-coronavirus-wuhan-lab

Så igen, det finns så att säga (minst) två, egentligen tre/fyra teorier här: 1) viruset kom från det där labbet i Wuhan 2) viruset är "man-made" 3) detta gjordes som ett led i en biologisk krigsföring. 4) Detta gjordes fullt medvetet, som ett sätt för Kina att flytta fram sin geopolitiska maktställning.

Att tro på 1) är knappast kontroversiellt, eller åtminstone ingen konspiration. 2), 3) eller 4), däremot, går betydligt längre.
Citera
2020-04-18, 01:25
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Du missade att det var en nobelpristagare som fick utmärkelsen för att han fann HIV viruset.

Gud hjälpe dig.

Greppar efter halmstrån... ”men... han är ju nobelpristagare!”. Ignorerar all annan fakta som trovärdighet på källan, trovärdighet på nobelpristagaren (Bobby Fischer var ett geni men hur hög var hans trovärdighet i slutet?), varför har inte denna nyhet ”breakat” utanför fakemedia osv osv... du vill för mycket.
Citera
2020-04-18, 01:29
  #101
Medlem
nabplayers avatar
WTC 7 var ett viruslabb, inside job etc.
Citera
2020-04-18, 01:30
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Du missade att det var en nobelpristagare som fick utmärkelsen för att han fann HIV viruset.

Gud hjälpe dig.

Men som jag sade, jag tror mycket väl typ kina potentiellt kan mörka det här. Korrupta kommuniststater är riktigt vidriga och detta passar in i deras vanliga agerande. Det kan också vara intressant att vara först på bollen när det kommer ny kritik osv. Men du står ju och kallar mig naiv i princip för att jag inte köper Zerohedge med hull och hår. Nåja, Tiden får utvisa.
Citera
2020-04-18, 01:32
  #103
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Greppar efter halmstrån... ”men... han är ju nobelpristagare!”. Ignorerar all annan fakta som trovärdighet på källan, trovärdighet på nobelpristagaren (Bobby Fischer var ett geni men hur hög var hans trovärdighet i slutet?), varför har inte denna nyhet ”breakat” utanför fakemedia osv osv... du vill för mycket.
Det är så här att man inte får ifrågasätta ursprunget till smittan. Man blir bannad från div sociala medier och blir paria. Säkert inget du märkt av men många håller nog tand för tunga även om det börjar spricka upp. Jag tycker du ska stå fast vid din övertygelse och ignorera "fakemedia". Du behöver inte citera mig mer och jag kan lova att jag kommer ignorera en totalidiot som du.
Citera
2020-04-18, 01:33
  #104
Medlem
Ankan-mannens avatar
Utgå inte från att alla forskare är produktiva, de som tog fram atombomben var destruktiva.
Citera
2020-04-18, 01:34
  #105
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Men som jag sade, jag tror mycket väl typ kina potentiellt kan mörka det här. Korrupta kommuniststater är riktigt vidriga och detta passar in i deras vanliga agerande. Det kan också vara intressant att vara först på bollen när det kommer ny kritik osv. Men du står ju och kallar mig naiv i princip för att jag inte köper Zerohedge med hull och hår. Nåja, Tiden får utvisa.
Tror jag upplyste dig om att ZH är en nyhetsblogg som bara citerar saker som man inte får läsa i fakemedia.
Citera
2020-04-18, 01:43
  #106
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabplayer
Det går ju inte och bemöta hans argument eftersom allt är spekulationer... I det fallet får jag gå på hur trovärdig han är som källa. Det finns vissa hål i hans resonemang också. Använder ett populärvetenskapligt språk.
Är ingen spekulation att huvudpersonen i den här flygande mussoppan var involverad i detta:
Citat:
Chinese Doctor Shi Zhengli was part of a team that working on a coronavirus project jointly with US doctors in 2014 before it was shut down by the DHS for being too risky.
After the US research project was shut down, Dr. Shi continued her coronavirus research in Wuhan, China.
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/update-dr-shi-zhengli-ran-coronavirus-research-wuhan-us-project-shut-dhs-2014-risky-prior-leak-kille d-researcher/

Tror du du på den där sagan själv eller? Att det var någon som åt flygande mussoppa på en marknad i Wuhan när viruset plötsligt hoppade.

https://www.liveleak.com/view?t=9Gwyd_1579811039
__________________
Senast redigerad av sherm 2020-04-18 kl. 01:46.
Citera
2020-04-18, 01:44
  #107
Medlem
Ankan-mannens avatar
Att de sekvenserade genomet så snabbt, kan tolkas som att de redan hade viruset, men tekniken kanske har utvecklats, förr tog det jättelång tid.
Citera
2020-04-18, 01:47
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Det är så här att man inte får ifrågasätta ursprunget till smittan. Man blir bannad från div sociala medier och blir paria. Säkert inget du märkt av men många håller nog tand för tunga även om det börjar spricka upp. Jag tycker du ska stå fast vid din övertygelse och ignorera "fakemedia". Du behöver inte citera mig mer och jag kan lova att jag kommer ignorera en totalidiot som du.

Ok ursäkta om jag trippade på alltför ömma tår. Hör att du anser dig vara på ”insidan”, medan jag bara är en oupplyst PK-människa. Tur att man alltid kan gå full sektmedlem och stänga av när någon hotar ens fundamentalism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in