2020-04-18, 00:46
Medlem
kansascityshuffles avatar
Det som talar för det är just att det är så djävulskt som nåt hela världen på så kort tid med lång inkubationstid. Men varför skulle COVID-19 inte komma till på samma sätt som övriga virus?
Citera
2020-04-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Vilka är dessa andra nobelpristagare som forskat i HIV och virus?

Vad har Nobelpris med saken att göra, för 12 år sen, för ett annat virus ?
Står han över hela övriga forskarvärlden bara för det, knappast. Coronavirus är inget nytt, det är många som forskat om detta.

Det står dessutom
Citat:
manipulated
och vad exakt innebär det enligt honom ?

Sen var det som så att jag skrev,
Citat:
bara för att det kommer från ett labb, behöver det inte vara man made.
Jag är öppen för vad forskare säger men jag köper inte första bästa. Låt andra studera vad han upptäckt så får vi se vad de kommer fram till.
Citera
2020-04-18, 00:47
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabplayer
Det går ju inte och bemöta hans argument eftersom allt är spekulationer... I det fallet får jag gå på hur trovärdig han är som källa. Det finns vissa hål i hans resonemang också. Använder ett populärvetenskapligt språk.

Det är väl klart han använder ett populärvetenskapligt språk när han talar i populärmedia, allt annat vore ju efterblivet...

Såg du förresten rubriken som nyhetsinslaget hade? "U.S. Investigating Chinese lab over virus origins".

Det tyder ju på att amerikanska myndigheter tar den här frågan på allvar i alla fall.
Citera
2020-04-18, 00:48
Medlem
Moruroas avatar
Amerikanska underrättelsetjänsten hade tidigare varnat för brister vid labbet och risk för smittspridning:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/usa-utreder-viruset-kan-komma-fran-labb/
Citera
2020-04-18, 00:48
Medlem
Swe1227s avatar
Det verkar troligt då både covid 19 och hiv verkar genom att bryta ned immunförsvaret?

Sen vet jag inte hur viruset skulle kunna uppkomma naturligt? Känns som mer troligt att det skapats i ett labb.
Citera
2020-04-18, 00:54
Medlem
nabplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Det är väl klart han använder ett populärvetenskapligt språk när han talar i populärmedia, allt annat vore ju efterblivet...

Såg du förresten rubriken som nyhetsinslaget hade? "U.S. Investigating Chinese lab over virus origins".

Det tyder ju på att amerikanska myndigheter tar den här frågan på allvar i alla fall.

Jo men språket och argumentationen han använder ger inte ett förtroendegivande intryck. Strunt samma, inte så viktigt.

Det är bra att man överväger möjligheten, men inte så troligt enligt de själva. Om man läser denna tråd så kan man tro att det redan bevisat vilken kinenksk labtekniker som släppte lös besten.
Citera
2020-04-18, 00:55
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetman
Vad har Nobelpris med saken att göra, för 12 år sen, för ett annat virus ?
Står han över hela övriga forskarvärlden bara för det, knappast. Coronavirus är inget nytt, det är många som forskat om detta.

Det står dessutom och vad exakt innebär det enligt honom ?

Sen var det som så att jag skrev, Jag är öppen för vad forskare säger men jag köper inte första bästa. Låt andra studera vad han upptäckt så får vi se vad de kommer fram till.
Eftersom HIV gnomet hittats i Covid-19 kanske upptäckaren har substans i sin framställan. Det står i trådstarten vad det innebär enligt han. Du kanske kan be någon läsa ingressen för dig, långsamt mkt långsamt.
Citera
2020-04-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Sen vet jag inte hur viruset skulle kunna uppkomma naturligt? Känns som mer troligt att det skapats i ett labb.

Vilken jävla slutsats. Vi borde ute dig till chefsepidemolog faktiskt.
Citera
2020-04-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det verkar troligt då både covid 19 och hiv verkar genom att bryta ned immunförsvaret?

Covid-19 är en sjukdom, HiV ett virus. Jämför rätt.

Det finns väldigt mycket som uppkommer naturligt, så även virus, SARS-cov, HiV, Ebola, Lassa m.fl.
Senast redigerad av sweetman 2020-04-18 kl. 01:19.
Citera
2020-04-18, 01:01
Medlem
nabplayers avatar
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7033698/

Bra pedagogisk artikel som belyser just frågan med likartade sekvenser i olika virus och möjliga ursprung.
Citera
2020-04-18, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Eftersom HIV gnomet hittats i Covid-19 kanske upptäckaren har substans i sin framställan. Det står i trådstarten vad det innebär enligt han. Du kanske kan be någon läsa ingressen för dig, långsamt mkt långsamt.

Jag har läst, väääldigt långsamt . Ge mig hans rapport istället så kan jag läsa den, hellre än vad någon citerar i pressen.
Kan du läsa långsamt, jag skriver inte nånstans att han har fel, däremot ifrågasätter jag om han har rätt. Återstår att se !

Kan du sluta kalla viruset SARS-cov 2 för sjukdomen covid19. Säg efter mig, väldigt långsamt,
Citat:
Covid 19 är en sjukdom, SARS cov 2 är ett virus

Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Vilken jävla slutsats. Vi borde ute dig till chefsepidemolog faktiskt.
Haha, dagens garv
Senast redigerad av sweetman 2020-04-18 kl. 01:15.
Citera
2020-04-18, 01:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Kan man forskat om ett multivaccin, med flera DNA strängar från olika virus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in