Citat:
Ursprungligen postat av
AndersTengell
Vad tror du om själva viruset i sig? Hur farligt eller ofarligt tror du att det är, på kort och lång sikt? Alltså inte hur farligt det är för samhället pga allt som händer i kölvattnet av en pandemi, utan för individen som blir smittad.
Allting är relativt, men visst är det farligt. Åtminstone för den lite äldre delen av populationen. En vanlig siffra är att ca 3 miljoner människor har avlidit av Covid-19 och den verkar rimlig utifrån vad jag kan se.
Jag har inte fördjupat mig särskilt mycket om dess mer precisa skadeverkningar eller hur statistiken ser ut.
Återkommer i mån av tid.
Citat:
Var tror du att det här viruset och den här pandemin har tagit vägen om ett år, två år eller flera år? Blir det bättre eller värre?
Osäker, men en sak är säker och det är att det är framtaget i gain-of-function-experiment i ett labb i Wuhan som har finansierats av amerikanska staten och att det i sin tur har hemlighållits för världens befolkning.
DET är mycket farligt på lång sikt.
Citat:
Vad tror du om de vaccin vi har idag? Bra eller dåligt? Kommer det ta oss ur pandemin?
Jo, jag tror att vaccinerna kommer att råda bot på just SARS2 och att de är befogade i en cost benefit-ekvation. Men det är samma här som med virusets ursprung. Om man hemlighåller och mörklägger eventuella skadeverkningar, tveksamma metoder och/eller motiv så bådar det inte gott på lång sikt.
Det råder knappast något tvivel om att den här typen av forskning i fel händer, kan användas på sätt som är mycket lukrativt och strategiskt ur ett geopolitiskt perspektiv.
Som sagt, jag utesluter ingalunda att Covid-19-viruset fick lite hjälp på traven när det togs fram och därpå läckte(s) ut från det kinesiska labbet.
Om inte annat än för de enorma vinster från vaccinförsäljning som fanns runt hörnet.
Citat:
Tycker du verkar ha en god analytisk förmåga till skillnad från många andra här, så är bara nyfiken på dina tankar kring den här skiten.
Tack, men här är det främst Nicholas Wade som står för den analytiska förmågan. Jag försöker bara att så gott jag kan summera hans forskning och översätta den till svengelska
Som sagt, jag fokuserar för närvarande på hur viruset togs fram, av vilka och i vilka (föregivet legitima) syften, samt hur det därpå har genomförts en massiv mörkläggning av detsamma.
Och vilka aktörerna är som ligger bakom.
De måste ställas till svars.