2020-04-18, 00:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Inte konstigt att åklagarna ville få bort honom, domaren alltså. Advokaterna kanske de var nöjda med.
Ja, det är fortfarande ett mysterium vad åklagaren Åsa Hidings enträgna jävsinvändningar mot domaren kan handla om. Och samtidigt har alltså en lokal advokatbyrå kunnat plocka ut tre miljoner kronor på den här tragiska historien, utan att egentligen ha behövt lyfta på röven:
"Enligt den kostnadsräkning som advokaterna skickat in till tingsrätten har de tillsammans lagt ned 1379 timmar. Eftersom de under senaste månaderna tvingat avsäga sig andra uppdrag vill de att ha en högre ersättningen än i vanliga fall för delar av tiden."
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7453304
Senast redigerad av Draifos 2020-04-18 kl. 00:39.
Citera
2020-04-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag förmodar att hans pappa pratar med honom och de kan på något sätt komma överens. N*a är visserligen ung, och i en stressfull livssituation, men ha är också myndig. Det enda man kan göra att att försöka prata.

I det här läget har jag svårt att tro att mgm skulle ta kontakt med N*a.

Om så är fallet, har det uppenbarligen ännu inte åtgärdat problemet som cirkulerar offentligt.

Efter att ha läst Fup tvivlar jag inte på att det är riskfyllt att hänga ut misstänkt offentligt. Socialt anseende är centralt för densamme. Han visste tidigare innan gärning att han skulle bli huvudmisstänkt men tog medvetet risken och förlitade sig på att det fanns kapacitet och potential nog att undkomma konsekvenser. Att planen tycks lyckad, förstärker övermännisko-idealet. Blir som en narcissistisk bekräftande självreflektion.

I den sköna förnimmelsen av oövervinnerlighet återigen tvingas in i en social skampåles tvångströja, vid sidan om denna tråden, är fel tajming. Kommer pågående vara, särskilt utan anonymitet. Misstänkt glömmer inte, han väntar på rätt tillfälle. Förslagen.
Citera
2020-04-18, 00:25
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är fortfarande ett mysterium vad åklagaren Åsa Hidings enträgna jävsinvändningar mot domaren kan handla om. Och samtidigt har alltså en lokal åklagarbyrå kunnat plocka ut tre miljoner kronor på den här tragiska historien, utan att egentligen ha behövt lyfta på röven:
"Enligt den kostnadsräkning som advokaterna skickat in till tingsrätten har de tillsammans lagt ned 1379 timmar. Eftersom de under senaste månaderna tvingat avsäga sig andra uppdrag vill de att ha en högre ersättningen än i vanliga fall för delar av tiden."
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7453304

Den halvlokala (kontoret är fyra mil bort i Arboga) advokatbyrån har ju tvingats läsa 14000 sidor x 2.
Citera
2020-04-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, intressant att Noas sms blev noterat som läst av LW:s telefon. Kände ej till den uppgiften. Missat.
Vem läste? (menar inte att du skall svara på det)

Men jag var mer inne på SD:s brevuppgift om att LW:s telefon nyttjats 181007, vad finns det för teorier kring det?
Någon?

Jag hittar det inte i FUP:et nu, men någon har loggat in på LWs googlekonto
det datumet.
SD tror att hennes mobil har använts på grund av inloggningsförfarandet.
Ungefär så.

Sid: 7 i SDs brev.
Citera
2020-04-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är fortfarande ett mysterium vad åklagaren Åsa Hidings enträgna jävsinvändningar mot domaren kan handla om.

Det framgår av aktbilaga 223.
Citera
2020-04-18, 00:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det framgår av aktbilaga 223.
Om du har förstått vad det handlar om kanske du kan förklara.
Citera
2020-04-18, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Att bryta destruktiva mönster och yttringar är i alla lägen centralt, nu talar vi om en ung vuxen, som behöver stöd, hjälp och beskydd från mogna vuxna. L förlorade kriget. Beskydda N från att följa i de fotspåren.

Varför är N övertygad att SD är mördaren? Är han vilseledd?
Citera
2020-04-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
det datumet.
Ungefär så.

SD påstår att inloggning har skett via LWs mobil, fast det kan ha skett från vilken enhet som helst med tillgång till internet och med VPN-tjänst kan IP-nr inte spåras.
Citera
2020-04-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD påstår att inloggning har skett via LWs mobil, fast det kan ha skett från vilken enhet som helst med tillgång till internet och med VPN-tjänst kan IP-nr inte spåras.

Han säger "nog från den telefonen".

Sedan måste ett tfn anges som sms ska skickas till.
Citera
2020-04-18, 01:03
Medlem
The King of Selective False Memory ville vara sin egen advokat, men fick inte.

Regissören SD har planerat och kalkylerat i månader, veckor eller dygn?

Med två krimpolare i grishuset, är det bäst att förekomma och springa dit för att be om att förhöras och visa upp sin chatt med den försvunna. Inser inte att det är gränsöverskridande att begära en kram av polisen. Inte bra. Misstänkt beteende.

Återkallas till "riktigt" förhör och blir anhållen. Blir erbjuden advokat, men det vill SD inte ha. Han vill vara sin egen advokat.

SD ville hjälpa polisen, men han ringer inte ett enda samtal till hennes mobil för att söka henne!!!
Varningsklockor i 180!
Citera
2020-04-18, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Du får fota vem du vill som befinner sig på allmän plats (även i hemlighet). Men inte in någons hem! Artikeln du hänvisar till är från 2002, 11 år före lagändringen. Ganska ointressant med andra ord. Läser hellre vad lagen säger på riksdagens hemsida än 18 år gamla artiklar. Eller BRÅs uppföljning av lagen från 2019. https://www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e19113/1573565683428/2019_7_Krankande_fotografering.pdf. Eller jurister som jobbar med juridisk rådgivning. https://www.alltomjuridik.se/nyheter/krankande-fotografering-vad-galler-egentligen/.

I övrigt har jag inte någon gång diskuterat huruvida SDs fotografier på LW och hennes vän då de är intima i hennes soffa är lagliga eller ej, men jag tror inte man kan generalisera och säga att bara för att man har tillåtit att någon får fota en genom köksfönstret när man sitter och jobbar vid datorn så tycker man det är okej om samma person i hemlighet fotar när man har samlag. Det är ett ganska utstuderat sätt för någon att flytta gränserna från tillåtet till otillåtet.

Jag visste inte vad LW hade för sig den kvällen med sitt besök.
För att kunna hålla med om ditt resonemang måste vi väl först veta om SD visste om besöket eller inte? Om han inte visste om det, slutade han då att fota när han såg mer än hur hon satt vid köksbordet?
Kunde man från något fönster se till soffan - fönstren befann sig en bit över huvudet på en normallång person utanför om jag minns rätt av bilden där han stod - som hon tog av honom.
Satt hon däremot nära eller i fönstret, förstår jag att hon syntes.

Vidare beror värderingen av detta slags fotande - utan den fotograferades kännedom -
på vad syftet är, uppsåtet.
Om han inte visste om att besöket var där hade han kanske inte som syfte att "komma på" henne.

Till slut, för inte så länge sen läste jag just i en fotosajt angående att stå på gatan och fota - med den fotograferades kännedom. Det var OK om uppsåtet var gott, om kännedom fanns.

Ja jag har inget uppsåt med mitt svar här.
Vet bara vad jag läst.

Om han kände till besöket men ändå fotade måste man säga att det verkar som att han ville leka Farbror Myndig över LW.
Att hon fortsatte då, att bejaka honom ...? Hon skrev till sina vänner att hon befarade att han
kunde gå långt i övertag - men var samtidigt inte rädd för fysiskt våld.
Mitt i detta skrev hon vid något tillfälle att hon var rädd för att bli dödad.

Mer vet inte jag. (Kanske någon fotoredaktör tittar in här och kommenterar?)
Citera
2020-04-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
det datumet.
Ungefär så.

När noterades N*as brev som läst i LW:s telefon?
Kusligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in