Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Det står inte för det har ingen betydelse var fotografen står. Det är vad hen fotograferar som är av betydelse.
Den som olovligen med tekniskt hjälpmedel i hemlighet tar upp bild av någon som befinner sig inomhus i en bostad eller på en toalett, i ett omklädningsrum eller ett annat liknande utrymme, döms för kränkande fotografering till böter eller fängelse i högst två år.
Det här är märkligt för jag vet att det varit så att det är skillnad att stå på allmän plats och inne i samma rum som den man fotar i hemlighet, om den man fotar inte har någon kännedom om fotograferingen.
Har nämligen läst på fler ställen att det blir annorlunda om det är allmän plats.
Författaren som skrivit artikeln som jag citerade delar av vet om det och hälsade idag "Ha en härlig flashbackdiskussion!" och att jag får citera vad jag vill men inte glömma ändringar - de finns med inne i artikeln med en förkortning som kan kan slå upp. Den kom 25 maj -18-
Hur som helst, så visste LW att SD fotade henne, brukade sedan skicka bilden till henne, för att hon skulle öppna dörren.
Har du läst artikeln av M Pertmann?