2020-04-17, 22:25
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men då borde de väl inte släppt honom och därmed ändrat beslutet de tog onsdagen innan? Eller tänker jag fel nu?
Fuck jag vet inte. Det kanske beror på Corona. Han måste torska. Haaalmstråån!
Citera
2020-04-17, 22:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Men de flesta är ju bara tomma påståenden.

"jackan hade inga fickor". Det går väl knappast att bevisa idag vilken jacka han hade på sig. Poliserna har en minnesbild och SD en annan. Det är väl inget bärande motargument?

"Om ringen hade rispat mitt ben". Vem har sagt att ringen har rispat benet.

"LWs telefon har loggats in på". Nej, det var hennes dator som det hade loggats in på....

osv.

Märkligt att så många tycker SD är en mästare på att manipulera och så tycker man han har bra motbevisning i detta brev.

Det var väl bland annat detta som hans advokater rått honom till att inte ta upp, kan man tro?

Snart två har gått nu och jag har fortfarande inte hört SD uttala: "Jag är oskyldigt anklagad." Inte heller säger han: "Det är hemskt att LW dödades" eller "Det är fruktansvärt att LW dödats av någon på detta brutala sätt", "Det är fruktansvärt att någon tillfogat LW´s barn detta"...och så vidare..

Däremot skriver han egoistiskt att "det gör ont i hela kroppen" när han (eller om det nu är SD? Han verkar numera kalla sig SD hälften av tiden. Lite schizo, känns det allt.) "beskrivs som ett monster".

Jag är förvånad och besviken över att han fri (just nu), men jag har inte ändrat min åsikt om vare sig honom eller HD. Eller JG, för den delen.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-17, 22:27
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ojojoj, det var många punkter det som SD hade "synpunkter" på.
Något som kan ta tid att gå igenom.

Man frågar sig varför försvaret inte velat ta upp dessa?
En
Ja, nu har vi lite att bita i.

Därför skrev han brevet, han var missnöjd att han inte fick komma till tals, och att försvaret inte tog upp det han skrev i brevet.
Citera
2020-04-17, 22:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, varför inte. Just nu tror jag på vad som helst. Det här målet, och denna antiklimax blev lite mycket. Det känns som att vad som helst kan hända nu.

Nån annan antydde nyss också att han på sitt halvtannat år i frihet hade haft alla chanser att återfalla i brott, men inte tog dem. Det kanske blev en guldstjärna där. Sen ska ju som sagt häktesvakterna få lite ledigt också. Och det är ju vår...
Citera
2020-04-17, 22:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Allt det du skriver är väldigt klokt. Tyvärr var inte Peter Springare & Co lika kloka. De schabblade bort hela utredningen inledningsvis såvitt jag kunnat se. Finns skäl till att han fick sparken. Jag tror att om utredningen skötts kompetent från början så hade det sett helt annorlunda ut idag. Någon kvinnlig eller manlig Davidsson hade fått skaka galler länge. Nu är jag mindre säker på att SD är vår man. Och den ev kvinnliga gärningsmannen lär gå fri. Finns inte ett spår att gå på efter så här lång tid.

Snygg jobbat! Not.

Nu är jag inte upplagd för att gå igenom något, men en sak som jag reagerat på flera gånger är mönstren på L*enas kjol som hon hade på sig när hon dödades.

Det får jag ta upp en annan dag.
Citera
2020-04-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nån annan antydde nyss också att han på sitt halvtannat år i frihet hade haft alla chanser att återfalla i brott, men inte tog dem. Det kanske blev en guldstjärna där. Sen ska ju som sagt häktesvakterna få lite ledigt också. Och det är ju vår...
Jag tror ärligt talat inte det. Det är obligatorisk häktning på mord. De skulle inte göra så. Han är dessutom inte den ende som sitter i häktet. Han är bara en av flera.
Citera
2020-04-17, 22:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Dina inlägg visar exakt hur du mår, så här kan du ju bara inte ha det! Underlång och nykter. Och coronatider. Snacka om lidande.

Nej, ingen kan veta om eller att SDs lite informella skrivelse gjort nån nytta. Men jag tror inte man behåller honom i häkte bara för att bevisa sin makt. Det kan vara så att de vägde, och att man såg något i skrivelsen som man inte sett innan. Och hellre då släppa honom. I värsta fall får de kanske sy in honom igen?

Så kan det faktiskt ändå vara. Det finns några rader som har nåt för sig.
Citera
2020-04-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ojojoj, det var många punkter det som SD hade "synpunkter" på.
Något som kan ta tid att gå igenom.

Man frågar sig varför försvaret inte velat ta upp dessa?

Ja, nu har vi lite att bita i.

Backis insåg väl att vissa av punkterna skulle gå att slå hål på ganska direkt. Har inte heller lusläst allt än men höjde ögonbrynet.
Citera
2020-04-17, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Fuck jag vet inte. Det kanske beror på Corona. Han måste torska. Haaalmstråån!

Jag håller med dej.
Fan, helt plötsligt ramlade det in en drös med aktbilagorna i eftermiddags. Den tredje jag öppnar är Stefans brev. Och med hande på hjärtat så kan jag inte annat än säga att han får till brevet jävligt bra. Han hittar tvivel på varje punkt. Först visste jag inte vad jag skulle göra efter att jag läst brevet så jag kontaktade Picasso och pratade av mig. Vad gör vi nu, vad fan läste jag, den jäkeln har ju precis tagit tillbaka sin frihet... Vad händer.
Aldrig att han blir dömd för detta mordet.
Det finns ju inte ens ett rimligt motiv.....
Citera
2020-04-17, 22:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men de flesta är ju bara tomma påståenden.

"jackan hade inga fickor". Det går väl knappast att bevisa idag vilken jacka han hade på sig. Poliserna har en minnesbild och SD en annan. Det är väl inget bärande motargument?

"Om ringen hade rispat mitt ben". Vem har sagt att ringen har rispat benet.

"LWs telefon har loggats in på". Nej, det var hennes dator som det hade loggats in på....

osv.

Märkligt att så många tycker SD är en mästare på att manipulera och så tycker man han har bra motbevisning i detta brev.

Några saker kan man kanske lätt vifta bort.
Det tekniska bitarna får man kolla på närmare.

Några saker var helt nya för mig.

Jag tycker att han är duktig på att manipulera. Vi sitter inne med mycket fakta idag. Lätt att se igenom vissa saker. Men om du inte hade detta, så kan det bli mindre uppenbart. Särskilt om du inte är på din vakt.

Motbevisning, det tror jag inte att han har.
Citera
2020-04-17, 22:37
Medlem
Citat:
Det står inte för det har ingen betydelse var fotografen står. Det är vad hen fotograferar som är av betydelse.

Den som olovligen med tekniskt hjälpmedel i hemlighet tar upp bild av någon som befinner sig inomhus i en bostad eller på en toalett, i ett omklädningsrum eller ett annat liknande utrymme, döms för kränkande fotografering till böter eller fängelse i högst två år.

Det här är märkligt för jag vet att det varit så att det är skillnad att stå på allmän plats och inne i samma rum som den man fotar i hemlighet, om den man fotar inte har någon kännedom om fotograferingen.
Har nämligen läst på fler ställen att det blir annorlunda om det är allmän plats.
Författaren som skrivit artikeln som jag citerade delar av vet om det och hälsade idag "Ha en härlig flashbackdiskussion!" och att jag får citera vad jag vill men inte glömma ändringar - de finns med inne i artikeln med en förkortning som kan kan slå upp. Den kom 25 maj -18-
Hur som helst, så visste LW att SD fotade henne, brukade sedan skicka bilden till henne, för att hon skulle öppna dörren.
Har du läst artikeln av M Pertmann?
Citera
2020-04-17, 22:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Backis insåg väl att vissa av punkterna skulle gå att slå hål på ganska direkt. Har inte heller lusläst allt än men höjde ögonbrynet.

Exakt, vad jag också tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in