2020-04-17, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Mja det kan väl möjl bero på fallet o uppgifterna. Men det här löser de väl inte över påsk. Det finns heller inget rättsligt dokument som konstaterar utredning eller kompletteringen. Som borde delgivits åkl. Jag tvivlar.

Jag kan kolla när Åsa fick brevet...
Borde ha en Aktbilaga på det.
Fick en drös till i eftermiddags så har inte kollat alla än.
Borde finnas där.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo - men när det gäller mord är det obligatorisk häktning. I det här fallet är jag rädd att det betyder en friande dom.

Då LW redan är död anser rätten att det inte finns någon risk för återfall i brott?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hoppas vid gud du har rätt. En mördare skall låsas in. SD är den skyldige. Tror jag. Oavsett skall den som dödade Lena låsas in. Länge.

Jag rekommenderar dig att du läser in vad KammarÅklagaren Åsa Hiding tidigare har deklarerat gällande detta mordet på L*na Wesstr*m, det vill säga, det handlar inte enbart om starka indicier utan det finns även teknisk bevisning som binder vederbörande till brottet.

Problematiken känner KammarÅklagaren Åsa Hiding redan till, det vill säga, vad som utgör själva problemet i detta fallet, är att det inte gått att binda SD direkt till mordplatsen bakom bullerplanket ... och det här är inget jag tror utan något som jag känner till.

Mitt råd till dig är att du lägger ned anteciperandet och förlitar dig på min ord när jag säger, - detta mordfallet är långt ifrån överstökat och uppklarat.

Det är ett otroligt kostsamt polis- och åklagar-arbete som lagts ned på detta mordfallet hitintills gällande mordet på L*na Wesstr*m, och oavsett hur det kommer att se ut i slutändan, så är det ingent som man bara lägger inom ett skåp och sedan därefter stänger igen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-17, 22:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Självklart Kan jag ha fel med brevet, men det tror jag inte. Det inkom Aldeles för perfekt.
Nu skiter vi i det.

Som sagt så har jag lite annat som jag fick sent i eftermiddag. Lite meningslös kuriosa.
Exempelvis vad Backmans slutsumman i kronor landar på..... En gissning?

Min vita månad har pågått i exakt 6 Tim o 8 minuter. Sitter nykter i soffan med frugan. Har du hört så dumt. Dricker en kopp kaffe. Distraherar mig genom att störa lite i tråden.
He he he.

Men tänk vilket långt liv du kommer att få, varje timme kommer ju att kännas som en hel dag

Inte en susning om jag ska vara ärlig angående Backman,s slutsumma men jag gissar på tre miljoner, kom jag för högt?
Citera
2020-04-17, 22:14
Medlem
Citat:
Självklart Kan jag ha fel med brevet, men det tror jag inte. Det inkom Aldeles för perfekt.
Nu skiter vi i det.

Som sagt så har jag lite annat som jag fick sent i eftermiddag. Lite meningslös kuriosa.
Exempelvis vad Backmans slutsumman i kronor landar på..... En gissning?

Min vita månad har pågått i exakt 6 Tim o 8 minuter. Sitter nykter i soffan med frugan. Har du hört så dumt. Dricker en kopp kaffe. Distraherar mig genom att störa lite i tråden.
He he he.
Dina inlägg visar exakt hur du mår, så här kan du ju bara inte ha det! Underlång och nykter. Och coronatider. Snacka om lidande.

Nej, ingen kan veta om eller att SDs lite informella skrivelse gjort nån nytta. Men jag tror inte man behåller honom i häkte bara för att bevisa sin makt. Det kan vara så att de vägde, och att man såg något i skrivelsen som man inte sett innan. Och hellre då släppa honom. I värsta fall får de kanske sy in honom igen?
Citera
2020-04-17, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men tänk vilket långt liv du kommer att få, varje timme kommer ju att kännas som en hel dag

Inte en susning om jag ska vara ärlig angående Backman,s slutsumma men jag gissar på tre miljoner, kom jag för högt?

Om inte frugan har mördat mig innan.
Hon börjar reta sig på mig. Gå o gör nåt förbannade tjockis.!!
He he he

Det landar nog på 3 milj när han är klar.
1.895.000 på nån inlämning.
Sen har han en drös med lite annat.
Lägger in sen så kan alla få se.
Citera
2020-04-17, 22:19
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Men de flesta är ju bara tomma påståenden.

"jackan hade inga fickor". Det går väl knappast att bevisa idag vilken jacka han hade på sig. Poliserna har en minnesbild och SD en annan. Det är väl inget bärande motargument?

"Om ringen hade rispat mitt ben". Vem har sagt att ringen har rispat benet.

"LWs telefon har loggats in på". Nej, det var hennes dator som det hade loggats in på....

osv.

Märkligt att så många tycker SD är en mästare på att manipulera och så tycker man han har bra motbevisning i detta brev.
Med tanke på att hans advokater inte ville att han skulle läsa upp den där listan, förmodligen för att det innehåller felaktigheter(läs lögner), så tror inte jag att det hjälpte honom. Snarare kanske det stjälpte, då nämndemännen och Björn förhoppningsvis förstod att det endast handlade om ytterligare manipulationsförsök.
Citera
2020-04-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Då LW redan är död anser rätten att det inte finns någon risk för återfall i brott?
Ja, varför inte. Just nu tror jag på vad som helst. Det här målet, och denna antiklimax blev lite mycket. Det känns som att vad som helst kan hända nu.
Citera
2020-04-17, 22:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Men de flesta är ju bara tomma påståenden.

"jackan hade inga fickor". Det går väl knappast att bevisa idag vilken jacka han hade på sig. Poliserna har en minnesbild och SD en annan. Det är väl inget bärande motargument?

"Om ringen hade rispat mitt ben". Vem har sagt att ringen har rispat benet.

"LWs telefon har loggats in på". Nej, det var hennes dator som det hade loggats in på....

osv.

Märkligt att så många tycker SD är en mästare på att manipulera och så tycker man han har bra motbevisning i detta brev.

Det mesta är fluff det stämmer. Det känns kanske bra att skriva av sig. Kan ju kännas bra att inte försitta några som helst chanser också.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är inga nya bevis.
Det är en komplettering på slutplädering.
Han bemöter bara åklagarens bevis.
Så sett är det inget nytt utan han svarar bara.
Och hans svar är ju absolut inte dåliga och han hänvisar till FUP i dom flesta svaren.
Inga nya bevis utan bara jäkligt bra förklaringar som ger tvivel.
Man börjar ju inse Björn Lindéns dilemma här. Om han skriver en otvetydigt friande dom nu så kan det säkert få åklagaren att avstå från att överklaga till hovrätten, men är han så tydlig så riskerar han att samtidigt avslöja att åklagaren antagligen har varit helt ute och cyklat i två år.

Om han å andra sidan skriver en lite vag och svårtolkad friande dom, som kanske av lite mer kollegiala skäl ger utrymme för att åklagarens världsbild trots allt skulle kunna vara den rätta, då riskerar han att inte alls få stopp den här på karusellen med sin dom. Då kommer ett överklagande från Hiding som ett brev på posten, och en fortsättning på det här i hovrätten är det nog ingen som egentligen vill ha.
Senast redigerad av Draifos 2020-04-17 kl. 22:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Med tanke på att hans advokater inte ville att han skulle läsa upp den där listan, förmodligen för att det innehåller felaktigheter(läs lögner), så tror inte jag att det hjälpte honom. Snarare kanske det stjälpte, då nämndemännen och Björn förhoppningsvis förstod att det endast handlade om ytterligare manipulationsförsök.
Men då borde de väl inte släppt honom och därmed ändrat beslutet de tog onsdagen innan? Eller tänker jag fel nu?
Citera
2020-04-17, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson

Advokaterna bestämmer inte om han skall säga nåt eller inte. Det gör han helt o hållet själv.
Han kan hålla en egen slutplädering om han skulle vilja det.
Läs början igen så förstår du varför han anser att han inte fick yttra sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in