Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
Han kommenterade när påskhelgen nådde 60 dödsfall att man kunde förvänta sig att "den siffran kommer vara representativ" eller något liknande.
https://www.youtube.com/watch?v=o_pjvWJFzdA&t=312s
cirka 4 minuter in säger han, ordagrant:
"Nu ligger vi på ungefär 60 avlidna per dag. Det är dom senaste 2-3 dagarna som det fylls på ordentligt, går vi längre tillbaks är det få nya fall så vi kan anta att dessa 60 kommer att stämma".
Han säger i princip att man reviderar uppåt så lite efter 2-3 dagar att man kan anta att det skulle stämma. I viss mån håller jag med, men vi har reviderat upp åttonde med +22 fast det var över en vecka sedan. Dagarna innan och efter är inte heller helt klanderfria på det sättet.
Nej. Nu tillhör jag dock de som inte tycker att man ska stirra sig blind på siffror när vi ändå förstår att ja, det missas någon här och där, detta är pågående, och i många länder som inte har den här eftersläpningen beror det helt enkelt på att de aldrig kommer komma in i någon statistik, förrän man långt efter, när det typ är över, kollar överdödlighet och sammanställer. Inte för att jag anklagar Italien eller någon annan hårt drabbad region för att inte alla resurser läggs på det just nu.
Min enda poäng egentligen var att jag retar mig på alla som gör allt de kan för att få Sverige att framstå som värre än alla andra, att vi medvetet mörkar, att all massmedia utom möjligen samnytt och Egor Putilov är i maskopi med regeringen och att Sverige är som Nordkorea. Nu senast här jämfördes vi med Mussolini såg jag, ofta också med Hitler och Stalin. Det blir så vansinnigt alltihop. Och det är så många som gör det.