2020-04-17, 22:01
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Kommer aldrig glömma dom fruktansvärda videosarna från Bergamo, Cremona, Coma och Brescia... där det låg 35-40 åriga feta dudes på magen och dog. Då i mitten av mars,...fullständigt jävla kaous. Kommer aldrig få detta bort från min näthinna.

Hade kunnat vara jag. Har svårt än i dag att sova.

Fast tänk på att majoriteten, en överväldigande sådan, av feta dudes i den åldersgruppen aldrig hamnar i närheten av att behöva IVA-vård eller dö.
Citera
2020-04-17, 22:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Vi har väldigt mycket högre dödstal bland äldre än våra grannländer Norge och Danmark som fick in smittan ungefär samtidigt och som har ungefär samma förutsättningar och åldersfördelning i befolkningen som oss.

Vad det beror på borde vara extremt intressant att studera och debattera. Och FHM och regeringen borde få stå till svars på varenda presskonferens varför vi har så mycket högre dödstal bland äldre än våra grannländer.

Vad svaret på frågan är vet jag inte själv. Kanske är det nedstängningen i grannländerna som minskade samhällsspridningen som gjorde att färre äldre blev smittade. Kanske beror det på mycket sämre tillgång till skyddsutrustning i Sverige. Kanske beror det på otur. Jag vet inte svaret på frågan men jag är förfärad att detta misslyckande får fortgå.

Ett exempel. Det har dött minst 52 personer på danska vårdhem. Ingen är med i dödsstatistiken över Corona.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/corona-bombe-i-aeldreplejen/8093269

Samma sak i Norge.

Du blandar äpplen och päron i din statistik.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Ja, typ.

Sedan har vi väldigt många feminister också. Det är alltså nästan bara massinvandringsvurmare.

Invällningen är ot i den här tråden men det är nästan omöjligt att inte komma in på det ämnet då de är så nära sammanlänkade. Mycket av problemen i Sverige idag och mycket av bristerna när det gäller att hantera detta virus beror just på årtionden av ohejdad invällning.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tengele har uppsåtligen jobbat för att coronavirus ska spridas så han får experimentera med flockimmunitet.

Sveriges värste när det gäller hur många dödsfall han åstadkommit med sitt "experiment"

Tydligen har Danska Folketinget nu bestämt sig för att mörda sina medborgare också!

Massmord inlett i Danmark. Folketinget applåderar!
Citera
2020-04-17, 22:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Samhället (staten, landstinget, kommunen) skall ta hand om allt, inklusive deras föräldrar och far- och morföräldrar. Tankesättet leder till en emotionell distansiering. Någon annan får ta hand om allt det där jobbiga. En gamling är bara någon som hasar omkring med en rullator i en korridor, undanstoppad på något behandlingshem, långt borta. När problemet med att ta hand om de gamla är löst får man mer tid åt att förverkliga sig själv, vilket man gör genom att ägna sin uppmärksamhet åt att följa med i medierna, där man ivrigt försöker snappa upp de senaste rätta åsikterna och hänga med i vad man skall tycka. Där bombarderas man av propaganda om att det är synd om andra människor - människor långt bort; människor som är fattiga, förföljda, och diskriminerade. Propagandan spelar på de känslor man normalt skulle hysa för sina släktingar och slår an en sträng av undantryckta emotioner. Där sitter den vänsterblivne framför TV-rutan och uppfylls av empati och en känsla av att vara god. Goda människor hyser ju empati för andra, och särskilt för de som är förföljda av andra, av elaka människor och onda regimer. För att också vara god i praktiken vill man dela med sig, så man börjar tycka att de där stackars människorna långt bort, som lever i sin smuts och elände, borde få ta del av allt det vi har. Allt det här som våra föräldrar, far- och morföräldrar, och förfäder i tidigare generationer byggt upp genom flit, hårt arbete, och för att de tänkte att deras barn, barnbarn och barnbarnsbarn skulle få det bättre än de själva. Den vänsterblivne börjar då rösta för förslag som "öppna gränser", SFI åt alla, och retroaktiv föräldrapenning åt alla, varifrån de än har anlänt för några veckor sedan och hur många barn de än har. Visst kostar det en del, och visst kan det ha konsekvensen att de där gamlingarna får leva på korv och kallt potatismos, serverat av en vårdanställd som hostar virus över maten för att hon inte har råd att stanna hemma när hon har influensa, men det får man väl ta. Eller rättare, det får väl farmor ta. Fast man kan ju bli lite upprörd över det också, där man sitter och läser i medierna om hur elaka de snåla politikerna är mot våra gamla, men det är ju politikernas fel som inte tagit ut tillräckligt mycket skatt från de rika. Att rösta för att dra ned lite på kostnaderna för invandringen, däremot, kommer inte för den vänsterblivne, för det vore ju rasistiskt att ge näringsriktig kost åt svenska gamlingar när folk faktiskt svälter någonstans i sydvästra Tchad, eller vad de sade på nyheterna att det där stället heter. Inte kan man väl ställa grupp mot grupp på det sättet, och prioritera sin farmor över de stackars afghanpojkarna som fotvandrat hit ändå från Kandahar?
Fast plötsligt fanns det visst hur mycket pengar som helst, när en pandemi kom.

Pengar växer på träd, iaf i denna skulddrivna ekonomi.
Citera
2020-04-17, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Fast tänk på att majoriteten, en överväldigande sådan, av feta dudes i den åldersgruppen aldrig hamnar i närheten av att behöva IVA-vård eller dö.

mmm kändes som att det ej stämde där och då...smittan var så extrem då.

Dom italienska läkarna trodde inte sina ögon. Vissa av videosarna var beyond allt jag någonsin sett.

Kommer förfölja mig resten av mitt liv.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-17 kl. 22:09.
Citera
2020-04-17, 22:05
Medlem
GubbenILaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Jag är inte så insatt i det här med Corona längre, men hur ser läget ut just nu?

Håller Corona på att gå över?

Japp, det värsta är över
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Har Mossad med detta att göra?

https://m.washingtontimes.com/topics/dany-shoham/
Citera
Medlem
Är Corona över någon gång snart eller?
Citera
Medlem
Talespins avatar
Låter det här verkligen som ett vanligt virus?

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-8230337/Coronavirus-survive-exposure-high-temperatures-long-periods-study-shows.html

Värme kan ta död på Ebola men inte på Covid 19.

"Vanligt virus", jo tjena Det här kommer garanterat från ett labb.
Citera
Medlem
GubbenILaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Är Corona över någon gång snart eller?

Det värsta är över. Länder börjar öppna sina samhällen igen
Citera
2020-04-17, 22:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Vi har väldigt mycket högre dödstal bland äldre än våra grannländer Norge och Danmark som fick in smittan ungefär samtidigt och som har ungefär samma förutsättningar och åldersfördelning i befolkningen som oss.

Vad det beror på borde vara extremt intressant att studera och debattera. Och FHM och regeringen borde få stå till svars på varenda presskonferens varför vi har så mycket högre dödstal bland äldre än våra grannländer.

Vad svaret på frågan är vet jag inte själv. Kanske är det nedstängningen i grannländerna som minskade samhällsspridningen som gjorde att färre äldre blev smittade. Kanske beror det på mycket sämre tillgång till skyddsutrustning i Sverige. Kanske beror det på otur. Jag vet inte svaret på frågan men jag är förfärad att detta misslyckande får fortgå.

Kan instämma helt i det sista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in