2020-04-17, 21:44
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad forskarna har för ideer är fullständig ovidkommande för Nobelkommittén. Det är deras vetenskapliga arbete man bedömer - inte deras politk åskådning, skostorlek, deras moral, sexuella läggning eller deras åsikter.

Det finns inget uppenbart samband mellan att vara nobelpristagare och att vara genomgående förnuftig i allt. Det är ungefär som att tro att man kan dansa bara för man är neger... Man har det i blodet.

Att viruset skulle vara en mänsklig skapelse känns otroligt långsökt då naturen är så otroligt bra på att skapa dessa virus. Vad skulle poängen vara?
Det var inte jag som lanserade idéen om forskaren. Om en nobelpristagare som fann HIV viruset säger att Covid-19 är en mänsklig kreation tycker jag du ska anmäla dina tvivel till han. Hur opåläst kan man vara.
Citera
2020-04-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser

According to the 2008 Nobel Prize for Medicine, a plausible explanation would be an accident in the Wuhan laboratory. He also added that the purpose of this work was the search for an AIDS vaccine.

Jag har ingen aning, men tycker det låter konstigt att kineserna skulle lägga möda på HIV och AIDS som fortfarande i första hand är ett problem för bögar, negrer i Afrika och i vissa sprutmissbrukarmiljöer. Varför skulle Kina bry sig om det? Det är nog mer troligt att det handlade om forskning för biologisk krigföring i såna fall.
Citera
2020-04-17, 21:46
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Men tror du att tex USA med sin gigantiska underrättelseverksamhet skulle låta Kina komma undan med att i princip ta över världshandeln i spåren av ett virus de själva tagit fram i ett labb?
Men nu är det inte USA som kommit med avslöjandet. Det är fortfarande oklart vem som står bakom labbet.

Calling Bill Gates.
Citera
2020-04-17, 21:48
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Jag har ingen aning, men tycker det låter konstigt att kineserna skulle lägga möda på HIV och AIDS som fortfarande i första hand är ett problem för bögar, negrer i Afrika och i vissa sprutmissbrukarmiljöer. Varför skulle Kina bry sig om det? Det är nog mer troligt att det handlade om forskning för biologisk krigföring i såna fall.
Om man läser ingressen på trådstarten står det klart att syftet var att få fram ett vaccin mot HIV.
Citera
2020-04-17, 21:50
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Men tror du att tex USA med sin gigantiska underrättelseverksamhet skulle låta Kina komma undan med att i princip ta över världshandeln i spåren av ett virus de själva tagit fram i ett labb?

Nej det tror jag definitivt inte att de kommer göra. Det kommer att bli konsekvenser för Kina.

Däremot tror jag inte att underrättelsetjänsterna har känt till så mycket i förväg då samhällsstrukturen i Kina är perfekt för att något sådant här ska hända.

En labassistent som klantar sig håller tyst, för den vill inte ha straff av sina chefer.

Cheferna håller tyst så länge det går, för de vill inte ha straff av lokala myndigheter.

Lokala myndigheter håller tyst så länge det går, för de vill inte ha straff av kommunistpartiet.

Kommunistpartiet håller tyst så länge det går för att inte skämma ut sig inför världen.

En lång kedja av mörkläggning innan omvärlden fattar vad som pågår.
Citera
2020-04-17, 21:51
Medlem
Citat:
Men nu är det inte USA som kommit med avslöjandet. Det är fortfarande oklart vem som står bakom labbet.

Calling Bill Gates.

Verkar ju inte finnas något avslöjande. Luddiga källor som vanligt i konspirationssvängen. Och det är det jag menar, vore det allvar skulle världssamfund et rikta sin ilska mot kina just nu.

Tror inte mer om kina än att de skulle kunna mörka en sådan sak. Men det är skillnad på vad som är sant och vad man vill ska vara sant.
Citera
2020-04-17, 21:54
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Verkar ju inte finnas något avslöjande. Luddiga källor som vanligt i konspirationssvängen. Och det är det jag menar, vore det allvar skulle världssamfund et rikta sin ilska mot kina just nu.

Tror inte mer om kina än att de skulle kunna mörka en sådan sak. Men det är skillnad på vad som är sant och vad man vill ska vara sant.
Vet inte hur du väger fakta och jag är inte intresserad av att veta det heller.

Inget avslöjande Konspirationer
Citera
2020-04-17, 21:56
Medlem
asskissers avatar
Citat:

Inget avslöjande Konspirationer Hur naiv kan man vara.
Citera
2020-04-17, 21:59
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Hurså? Misstänker du att inspelningen där han säger detta är förfalskad?

Eller är det så att förstahandskällor inte duger innan SVT eller aftonbladet har godkänt det åt dig?

nej tvärtom, vi behöver fler källor för att folk inte ska kunna bortförklara det

jag tycker det är bra vad som kommit ut! men precis som du säger lyssnar majoriteten på SVT eller aftonbladet och just därför behöver vi fler källor än en fransk podd. ingen kommer röra i det ens med tång

lyssna bara på folk här i tråden "det kan inte vara sant för då hade världssamfunden gått ut med det och riktat sin ilska mot kina" osv
Senast redigerad av AndersTengell 2020-04-17 kl. 22:01.
Citera
2020-04-17, 22:00
Medlem
Citat:

Inget avslöjande Konspirationer

Du verkar ju väga fakta ungefär så här: ”Fan det vore lite gött ändå om Kina försöker mörka ett gigantiskt brott mot mänskligheten. Åh men titta här skämtkällan ZeroHedge skriver att det är så, då väljer jag att TRO. Halleluja!”
Citera
2020-04-17, 22:02
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Du verkar ju väga fakta ungefär så här: ”Fan det vore lite gött ändå om Kina försöker mörka ett gigantiskt brott mot mänskligheten. Åh men titta här skämtkällan ZeroHedge skriver att det är så, då väljer jag att TRO. Halleluja!”
Du missade att det var en nobelpristagare som fick utmärkelsen för att han fann HIV viruset.

Gud hjälpe dig.
Citera
2020-04-17, 22:03
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
nej tvärtom, vi behöver fler källor för att folk inte ska kunna bortförklara det

jag tycker det är bra vad som kommit ut! men precis som du säger lyssnar majoriteten på SVT eller aftonbladet och just därför behöver vi fler källor än en fransk podd. ingen kommer röra i det ens med tång

Ok då förstår jag!

Jag misstänker att USA redan vet om detta, då Trump gradvis har höjt tonen mot Kina. Tror inte det är så länge kvar tills de säger det rakt ut i så fall.

När det händer blir det svårt att förneka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in