2020-04-17, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ibland kan man känna ett litet hopp. DN har ju varit väldigt regimvänlig länge. Men en sån här artikel visar att det fortfarande finns normala människor inom msm. Kanske kommer en gång ett uppvaknande. Man kan i alla fall hoppas.

Eller också kanske du bör fundera över varför du håller med om något som aset Wolodarski släpper igenom i sin skräptidning som inte ens duger som toapapper.
Citera
2020-04-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kan sätta en slant på att exakt samma gäller i Norge. Kraftig underrapportering av dödsfall inom äldrevården.

Det stämmer. Här är en artikel om underrapporteringen i Norge.
https://www.vg.no/nyheter/i/LAEd2J/registrerer-corona-doedsfall-paa-ulik-maate-sveriges-doedstall-fem-ganger-hoeyere-enn-i-norge
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galman
Det där har jag inte påstått. Men jag tror många betraktar åtminstone både Italiens och Spaniens dödstal som otur då länderna fick stor spridning som inte upptäcktes.

Sverige förde däremot medvetet in smitta från Italien och har låtit det spridas på mello och via hemtjänstpersonal. I ganska kontrollerad takt och rimligen med en god, men ej kommunicerad medvetenhet om vad som skulle ske.

Bra inlägg.
Släppa in smittan frivilligt är betydligt värre än att överraskas när den redan är inne. Sverige kunde ha bromsat epidemin kraftigt men lät bli. Medvetet.
Citera
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
"Tiotals coronarelaterade dödsfall har inte rapporterats i Finland – informationen om alla dödsfall på vårdhem i Helsingfors har inte nått THL"

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/17/tiotals-coronarelaterade-dodsfall-har-inte-rapporterats-i-finland-informationen
Vad pysslar regimen i Finland med? Hur kan man ha eftersläpning på dödsfall
Citera
2020-04-17, 21:31
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ja, det är vad Norge och Sverige är kända för!
Nja jag vet inte om tvångssteriliseringar är precis vad Norge och Sverige är kända för men jag förstår absolut argumentationen från utlandet att det är en form av eugenik att låta bli att skydda äldre kostnadssamma människor för att skydda ekonomin för samhället. Jag är övertygad om att de höga dödstal vi har bland äldre inte skulle accepteras i många länder utan leda till att myndigheterna tvingades ändra strategi. I Sverige blir det som mest en del upprörda artiklar i pressen när äldre offras för de allmännas bästa.
Citera
2020-04-17, 21:32
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Var kan man läsa mer om det? Jag trodde inte testerna var klara.

Här:

https://www.nsd.se/nyheter/lulea/anders-nystedt-nara-men-ingen-cigarr-nm5341281.aspx
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
För om man stänger så kostar det pengar.

Då kraschar hela svenska regerings globalistprojekt.

Vilket har gjort alla dessa års hårdarbetade mandat totalt värdelösa.

Det är en rädsla över att det kan verkligen hända.

Så tänker jag också. Vänsterblivna måste välja mellan gamlingar och blattar/negrer. Då väljer man det sistnämnda.

Överallt så ser man vänsterblivna vifta bort det här viruset som ingenting. Att det är dags att öppna upp allt igen.

Det är väldigt intressant att skåda.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kan sätta en slant på att exakt samma gäller i Norge. Kraftig underrapportering av dödsfall inom äldrevården.

Men vart är alla gaphalsar som skriker att det mörkas, att vi underrapporterar grovt medvetet, bedriver planerat folkmord, vill hänga Tegnell, hänga Löfvén osv så fort det kommer ut sånt här från andra länder...?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför är det så många vänsterblivna som vill att Sverige ska strunta i våra gamlingar?

Har jag undrat länge.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Glöm det.
Blir högst att tillåtas knalla till matvarubutiken. En gång i veckan. Ensam.
Och vem/vilka ska stoppa mig/oss?
Citera
Medlem
Nu ligger FHMs vecka 15 veckorapport med sentineldata uppe. Sentinelen visar som förra veckan 13,5 % som har Covid av de med förkylningssymptom.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2020/covid-19-veckorapport-vecka-15.pdf
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det kanske är allergin som räddar dig. Alla små viruspartiklar bara rinner ur dig, och med en kraftig nysning varannan minut så har de inte en chans. Strunta i antihistaminerna så klarar du dig galant!
Haha. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till piller som torkar ut slemhinnor men lindrar allergin. Borde vara bättre att nysa och slemma på som fan som du säger. Blev dock chockad över hur personal absolut inte bryr sig särskilt. Antingen är smittan så utbredd bland personalen att ingen bryr sig längre eller så är det hela överdrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in