2020-04-17, 20:20
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Nu följer vi konversationen så att alla får se hur skadad du är.

Vem citerar du? Vilka är ni?

Who hurt you so bad litte boy?

Hen bl.a ?

Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ja, kära vänner. Vad säger ni. Vem lyckas först förutspå när Sverige har 852 döda samma dag av corona? jag drar till med 18e april

Jag ser ingen annan råd bland alla puckon som hävdar att det bara är lite influensa eller tänk på ekonomin. Så jag försöker här nå fram på ett annat sätt. Så även om det finns en baktanke är tävlingen på riktigt. Jag skickar en flaska vin till vinnaren.

Mods: alla diskussioner som inte rör datumet för första dagen som vi når över 852 döda samma dag i sverige är of topic.
Diskussioner varför det blir denna dag är ok. Allt annat skall bort
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Tack

Nu är jag varken forskare, läkare eller sakkunnig.
Men att vi skulle ha en sån kurva som de föreslår känns totalt orimligt. Grafen är ju redan rätt off, enligt den ska vi ju idag ha 40k på sjukhus.

80,000 döda, nä jag tror (och verkligen hoppas) inte på det. Det känns totalt orimligt, speciellt med reflektion på hur utvecklingen hittilldags vart i Sverige.

Det är ju mest en simulation.

Jag tror inte heller på 80 000 döda.

De har bara haft en väldigt avancerad uträkning med siffror från... Ja, orkar inte kolla. Slutet av mars tror jag.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Forskning i framtiden, av internationella vetenskapsmän, kommer visa att Sverige var bland de bästa.

- När du säger att Sverige kommer att klara detta bättre än dom flesta andra länder, vad menar du med det?

Förväntar du dig att omvärlden kommer att gå förbi Sverige i dödlighet, och att Sverige kommer att tillhöra dom länder som har lägst dödlighet? Eller förväntar du dig att hela världen kommer att nå upp till ungefär samma hemska siffror som Sverige, men att Sverige vinner genom att ha gjort mindre ekonomiska uppoffringar än många andra? Eller kommer Sverige att vinna på något helt annat sätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Syftade mer på att äldre som får morfin i sina hem på äldrevården.

De som inte får IVA till exempel som lämnas att dö.

Kallar folk för idioter och har totalt noll koll själv, snygga till dig va

Svara på hur upprörd du blir när du nu får veta att de lämnas att dö varje år av influensa, utan IVA. Vill inte höra några cp-siffror som du drar ur röven, bara vad du tycker om att äldre aldrig får IVA för influensa.
Citera
2020-04-17, 20:21
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Man kanske skulle stoppat springandet på boendena tidigare.
Ja självklart.
Och helt oskyddad personal fungerar ju inte heller.
Citera
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
ÅK inte buss övht skulle jag säga.

Ja, har beställt mediciner till en butik i närheten som går att cykla till.

Dock åkte jag till folktandvården idag akut, i en relativt full buss - Som tur var fick jag skjuss av en vän hem.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Och det sjuka är att många av dessa verkar hoppas in i det sista att de har rätt.
Enbart för att styrka deras teori om att Sverige är ett skitland som gör fel.

Vad är det för fel på människor som önskar livet ur andra människor, för att de ska känna att de har rätt?
Alltså vad är det för fel, vad kan man ha för diagnos?

Säg det. Men dom mår verkligen inte bra.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Jag skulle aldrig hänvisa till Fria tider.

Nehej.
Det gör jag ofta. Kommer även att fortsätta med det så kom inte dragande med något om källkritik och sedan ta upp lögnhalsarna i msm.
Alla ni som är allergiska mot fri nätmedia verkar ha samlats i den här tråden. Av någon underlig anledning.

Här är en till intressant artikel relaterad till ämnet.

Citat:
Sågar Sveriges hantering av coronasmittan. "Man kan inte ha vilka amatörer som helst i regeringen."

https://www.friatider.se/forskarens-losning-pa-krisen-finns-bara-ett-satt-avsatt-regeringen
Citera
2020-04-17, 20:22
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Somalier...... Tjärna ängar
Finns mycket invandrare i Borlänge och inom äldrevård och hemtjänst så de är möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Nu kämpar alla ni haters för att basha allt ni kan när antalet dödsfall idag plötsligt var 65 och ni trodde på 300, minst.

Have you not notice that they’re not counting deaths this week mostly, but the deaths early last week/two weeks ago? Adjusting the curve in the background when it’s out of focus. I’d imagine that will continue, so next week when they underreport low numbers; you can pretend you were correct and it’s all over - while the peak climbs exponentially.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Syftade mer på att äldre som får morfin i sina hem på äldrevården.

De som inte får IVA till exempel som lämnas att dö.

Kallar folk för idioter och har totalt noll koll själv, snygga till dig va

Du förstår att höga doser morfin leder till just andningsdepression eller djup sömn oavsett covid eller inte? vila idioter det finns i denna tråd..
Citera
2020-04-17, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Nu skämmer Sverige ut sig igen!

Stora mängder amerikaner, britter, polacker och israeler söker på sverige och covid-19.

Sverigebilden är förstörd för alltid.

Sverige=dödande av gamla och svaga

Rekordhögt Google-intresse för Sverige under coronapandemin

Sverige har väckt mycket intresse internationellt för sin strategi för att hantera den pågående coronaepidemin. Det märks inte minst på hur människor söker på Google. DN:s genomgång visar att Google-intresset för Sverige bara varit så högt som det är nu en gång tidigare.
För våra nordiska grannar är sökintresset ungefär som vanligt. Sveriges kurva har däremot skenat sedan coronapandemin bröt ut.
Några av länderna där intresset för Sverige ökat mest är Storbritannien, Nederländerna, Polen, USA och Israel. I andra länder, som till exempel Indonesien, Ryssland och Japan, märks ingen större skillnad i andelen sökningar.

Källa DN

All publicitet är bra publicitet. Folk i andra länder fascineras uppenbarligen av Sveriges hantering av smittan. Är du säker på att alla sökningar görs av negativa människor? Kan dessa eventuellt omvändas när dom inser att Sverige inte är mer illa ute än särskilt många andra europeiska länder trots sin sansade taktik? Sverigebilden håller på att förändras från ett land fullt med genusmuppar till ett land med mänskliga klippor som man kan hålla i handen när det blåser full storm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in