Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Det var som FAN. Är verkligen IKEAs restauranger öppna? Det måste ju vara fruktansvärda smittokällor. Uteserveringar är det som gäller just nu, med säkerhetsavstånd.
Jag åt på pizza hut men det svämmade in en del runt lunch. IKEA:s restaurang var stängd men bistro öppen. Även avståndsmarkeringar på golvet (felaktig (?) info om att 1,5 m avstånd räcker) och avstånd vid självscanning.
Blev dock paff över hur vårdpersonalen på akademiska inte alls bryr sig om corona öht eller snuviga människor som springer runt som yra höns på sjukhuset. Alltså jag sket i allergipillren för att det skulle lyftas på någon persons ögonbryn men nope. Bad till och med min läkare om näsduk för jag var så förjävla snuvig (ej känd pollenallergi). Ingen följdfråga om snuvan. Heh.. Vi satt i ett litet utrymme i en timme nära. Waow. Jag är i impad över deras we don't care attityd med tanke på alla uppskrämda stackars människor därute.
Den enda reaktionen på hela dagen skedde utanför IKEA av random person eftersom jag nyste och smög in på IKEA efter det, vilket personen såg.