2020-04-17, 21:24
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det var som FAN. Är verkligen IKEAs restauranger öppna? Det måste ju vara fruktansvärda smittokällor. Uteserveringar är det som gäller just nu, med säkerhetsavstånd.
Jag åt på pizza hut men det svämmade in en del runt lunch. IKEA:s restaurang var stängd men bistro öppen. Även avståndsmarkeringar på golvet (felaktig (?) info om att 1,5 m avstånd räcker) och avstånd vid självscanning.

Blev dock paff över hur vårdpersonalen på akademiska inte alls bryr sig om corona öht eller snuviga människor som springer runt som yra höns på sjukhuset. Alltså jag sket i allergipillren för att det skulle lyftas på någon persons ögonbryn men nope. Bad till och med min läkare om näsduk för jag var så förjävla snuvig (ej känd pollenallergi). Ingen följdfråga om snuvan. Heh.. Vi satt i ett litet utrymme i en timme nära. Waow. Jag är i impad över deras we don't care attityd med tanke på alla uppskrämda stackars människor därute.

Den enda reaktionen på hela dagen skedde utanför IKEA av random person eftersom jag nyste och smög in på IKEA efter det, vilket personen såg.
Citera
2020-04-17, 21:25
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nu är det snart sommar, då ska man inte komma med några jävla karantäner. Jag har picknickar för vuxna och lekträffar för barn att planera. Utomhus förstås, och med rätt social distansering. Tumstocken hänger med.

Glöm det.
Blir högst att tillåtas knalla till matvarubutiken. En gång i veckan. Ensam.
Citera
2020-04-17, 21:25
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför är det så många vänsterblivna som vill att Sverige ska strunta i våra gamlingar?

För om man stänger så kostar det pengar.

Då kraschar hela svenska regeringens globalistprojekt.

Vilket har gjort alla dessa års hårdarbetade mandat totalt värdelösa.

Det är en rädsla över att det kan verkligen hända.
Citera
2020-04-17, 21:26
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
I det där antikroppstest som gjorts va det en del som sagt att dom haft symtom där det visade sig att antikroppar inte fanns. Så finns nog andra sjukdomar folk haft utan att det är c19.

Ett tiotal svenska soldater insjuknade i Wuhan i oktober. Dom var där på militär VM. Fullt friska soldater som bland annat tävlade i orientering. Samtliga tiotal som insjuknade blev så dåliga att dom uppsökte sjukvården efter hemkomst. Och symtomen stämmer med covid19.

Det är rätt intressant. Man har sparat deras blod för att testa för antikroppar nästa vecka.

https://mobil.kuriren.nu/nyheter/lulea/avslojar-kan-ha-smittats-manader-innan-utbrottet-nm5340456.aspx
Citera
Medlem
Zooma ut! - https://www.youtube.com/watch?v=LanCLS_hIo4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Wow, det framgår mer och mer att Regeringen offrar befolkningen för deras ideologi.

Precis som när man brände häxor under medeltiden.
Ibland kan man känna ett litet hopp. DN har ju varit väldigt regimvänlig länge. Men en sån här artikel visar att det fortfarande finns normala människor inom msm. Kanske kommer en gång ett uppvaknande. Man kan i alla fall hoppas.
Citera
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vet nån varför dom klassar folk med intellektuell funktionsnedsättning som en riskgrupp?? Jag får inte det att gå ihop. Är man mer mottaglig för Corona i fall man är utvecklingsstörd?

Har ofta en del underligande sjukdomar exempelvis epilepsi, hjärtfel, övervikt och äter dessutom ofta ett helt batteri med mediciner.

Som grädde på moset så bor dom på gruppboenden med mängder av personal, har aktiviteter där de träffar andra utvecklingsstörda från andra boenden, exempelvis daglig verksamhet, vattengympa.

Listan kan göras lång...
Citera
2020-04-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
47 år gammal och tror att dödstal kan minska. Säg mig, händer det ofta att döda återuppstår i din närhet?

Har du förmyndare eller?
Om inte, skaffa en.

Antalet dödstal per dag ja.
Behöver ingen förmyndare, vi i Sverige har redan en gemensam. Tegnell.❤️
Citera
2020-04-17, 21:28
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ja, troligen.

Fast de som varit på Militär-VM i Wuhan i oktober och blivit sjuka visade sig ju inte ha haft corona i alla fall.
Var kan man läsa mer om det? Jag trodde inte testerna var klara.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag tror inte det.

Tycker du att Al Jazeeras ”artikel” är seriös och att Norge och Sverige är allmänt kända för att ha idkat rashygien sedan 1946 och fram till kdag?

Definitionsfråga. Jsg förstår vad de syftar på.
Al Jazeera är inte sämre än msm i väst, orkar inte rada upp deras namn.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
"Tiotals coronarelaterade dödsfall har inte rapporterats i Finland – informationen om alla dödsfall på vårdhem i Helsingfors har inte nått THL"

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/17/tiotals-coronarelaterade-dodsfall-har-inte-rapporterats-i-finland-informationen

Kan sätta en slant på att exakt samma gäller i Norge. Kraftig underrapportering av dödsfall inom äldrevården.
Citera
Medlem
Man kan se Sveriges totala misslyckande i statistiken, svart på vitt.

Ta en titt på nuläget t.ex.:
https://imgur.com/a/br0oKOG

Listan är sorterad efter antal fall.

Se hur Sverige sticker ut, och det rejält, i negativ bemärkelse. Vi har sjukt många fler döda än jämförbara länder. Vi har även väldigt få friskförklarade med jämförbara länder. Tack Tegnell, tack för din "strategi", tack för massmord på svenskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in