Citat:
Ursprungligen postat av
kusinvitamin65
Hanna sägs fått veta av SD under flygresan till USA, då LW ännu inte var hittad.
Faktiskt, när man tänker efter... OM nu HD är helt oskyldig till deltagande i själva mordet, planering etc, varför var SD angelägen om att berätta det då? Han visste ju "bara" att LW var försvunnen, enligt sin egen berättelse.
Vad är det som gör att han tycker det är lika bra att berätta, när han ännu inte - om han inte har med mordet att göra - i så fall har anledning att tro att ett avslöjande ska komma fram. Lena kunde ju faktiskt ligga skadad i skogen och de reste iväg tidigt onsdag morgon 16 maj. Han kunde väl inte veta om hon hittats eller inte när de var i luften?
Ja, intressant det du tar upp!
Jag minns inte riktigt vem det var som sa att det var när de var på väg till USA som SD berättade det, men har för mig att det var HD.
Jag misstänker att det faktiskt ha varit på det sättet det gick till, att det var då det avslöjades.
Precis som du säger, att eftersom SD i verkligheten inte kan ha vetat vad som har hänt LW, så finns det ingen egentlig orsak till att berätta det då för HD.
Om L*ena visat sig kommit tillrätta hade ju avslöjandet varit i "onödan" utifrån hans perspektiv.
Men nu vet han åtminstone att L*ena är död, och att han säkert kommer att bli utredd och att risken att sanningen kommer fram till HD den vägen.
Och nu åker han ju på drömresan med drömkvinnan.
Det är ju för henne och deras framtid han har gjort allt.
Detta är något som åklagaren borde ha tagit fasta på om hon inte gjorde det?
Om det bara var ett vittne som vittnade om att paret verkade veta om både L*enas försvinnande, att hon hittats och var, då hade det verkat som att någon kan ha tagit fel.
Men nu är det många, från bägges håll.
Och förutom det, flera konstigheter i meddelanden som inte synkar med andra uppgifter om när det fått kännedom.
Och här är ännu en underlig faktor.
Så mycket ansträngning för att mörka förhållandet; allt från Telegram, olika nick och RT, L*ena som skulle inleda meddelanden med tekniska detaljer så det skulle se ut som att det var meddelande från jobbet osv.
Varför skulle han bara berätta det så där som ingenting helt plötsligt....