Citat:
Ursprungligen postat av
Mirandamirage
Förstår vad du menar utifrån ett mänskligt perspektiv men det finns också några övriga aspekter att ta i beaktande.
Ditt med fleras resonemang bortser från skyddsaspekten när ni uppmuntrar, bekräftar och stöttar 18 årige Noas offentliggörande, och spridning av fup och nedlåtande info om misstänkt. Misstänkt löser ju uppenbarligen sina problem med hämningslöst gränsöverskridande metoder.
Provocera inte vidare är mitt råd. När man känner sig rädd och hotad bör man inte anfalla utan backa bort. Noas mor gjorde aldrig det utan provocerade vidare, undvik att stötta sonen till samma beteende. Misstänkt tror just nu att han är oövervinnerlig och kommer undan med vad som helst, vilket nyss bekräftats för honom. Socialt avslöjad är misstänkt redan genom denna tråd och Fup. Skydda barnen. Krig är ingen god idé. Barn ska inte driva provokation och hämnd, det är ett oskyddat läge. N är inte under cover som vi på Fb, han är dessutom ung och oerfaren. Alla ni som är föräldrar borde kunna föreställa er saken utan problem.
Det finns något väldigt klokt i dina ord.
Jag är inte säker på att man ska tolka N*oas ord som ett anfall. Varje person, till och med de som är mina meningsmotståndare i tråden, kan nog förstå att en sörjande son kan få ett utbrott av vanmakt och desperation. Jag tror även att de flesta kan förstå att om man tror att SD är den skyldige så får de anhöriga ett starkt ha till den som de tror har gjort så.
Vi pratar ändå om något väldigt fruktansvärt.
Hämnd är ingen lösning.
Att han skriver så på sitt IG kan/ska nog inte tolkas som hämnd, utan det handlar om sorg och maktlöshet.
Som tur är har han en förälder som verkar vara en bra och mogen förebild som säkert kan stötta barnen.
Det är en sorgeprocess som behöver genomlidas. Och att en mördare går fri och som det verkar kanske inte kommer att behöva ställas till svars måste vara ett trauma i sig och både försvåra och förlänga processen.
De flest som är förnuftiga förstår att det är ett enormt lidande för barnen.