2020-04-17, 13:50
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
PRIVAT.

Jag hade inte en aning om det, men jag fick visst med hela Åklagarens SLUTPLÄDERING !!!

Det är sant. Jag har den här.

Men säg inget till dom andra för då vill dom kanske också ha den.

Lova !!!!

Låter mkt intressant, den som tiger samtycker.
Citera
2020-04-17, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
En fråga. Avslöjades LW och SD:s otrohetsaffär nr 2 innan mordet eller kom det fram efteråt? Tänkte om HD fick reda på det under utredningen eller innan Lena dog?

Hanna sägs fått veta av SD under flygresan till USA, då LW ännu inte var hittad.

Faktiskt, när man tänker efter... OM nu HD är helt oskyldig till deltagande i själva mordet, planering etc, varför var SD angelägen om att berätta det då? Han visste ju "bara" att LW var försvunnen, enligt sin egen berättelse.
Vad är det som gör att han tycker det är lika bra att berätta, när han ännu inte - om han inte har med mordet att göra - i så fall har anledning att tro att ett avslöjande ska komma fram. Lena kunde ju faktiskt ligga skadad i skogen och de reste iväg tidigt onsdag morgon 16 maj. Han kunde väl inte veta om hon hittats eller inte när de var i luften?
Citera
2020-04-17, 13:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
En fråga. Avslöjades LW och SD:s otrohetsaffär nr 2 innan mordet eller kom det fram efteråt? Tänkte om HD fick reda på det under utredningen eller innan Lena dog?

En mycket intressant fråga!

Det var väl det hotkort som L*ena ofta kom med.
Jag har för mig att HD sa i något förhör att hon fick veta på vägen till USA att affären fortgått. Här kan jag absolut minnas fel.

Ett scenario kan ju vara att LW hotat med detta strax före sin död och att det var en utlösande faktor.

LW var inte glad över USA resan, men verkade ju ändå ha varit gladare de sista veckorna. Så det talar lite emot detta.

Båda HD och SD har ju raderat trafik 14 maj. Varför HD också har raderat mess här är ju intressant.
Citera
2020-04-17, 13:57
Medlem
Citat:

HD påstår själv att hon veta det under flygresan till USA, dvs efter mordet. Vill dock minnas att det i FUP finns något som visar att hon visste om det redan innan. Men någon måste vidimera detta, helst med hänvisning till plats i aktbilaga.
Citera
2020-04-17, 13:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon skall vara helt friad från alla misstankar. Begriper inte varför med tanke på hennes totala minnesförlust. Men som jag förstod av ljudfilerna så var hon misstänkt under ett helt år ända fram till häktningen den där veckan då hon syddes in samtidigt med SD.

Jo jag har hängt med ett tag... Det är märkligt att åkl inte fått ur henne mer. Hon borde vara mer bekymrad. Hon har fortfarande en hel del att bevisa.
Citera
2020-04-17, 14:03
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Säg det magiska ordet.......he he he.

Strax.

Jag har lösenordet! All makt åt Tengil, vår befriare.

Är jag godkänd 😀
Citera
2020-04-17, 14:03
Bannlyst
Varse god tråden.

Låt mig presentera Åklagarnas Slutplädering.

(egentligen inte så spännande, för inget nytt som tas upp ...men ändå)

https://docdro.id/uWeHAh6
Citera
2020-04-17, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har lösenordet! All makt åt Tengil, vår befriare.

Är jag godkänd 😀

Hur fan kunde du veta det.
Det exakt just det som var lösenordet. Helt otroligt !!
Citera
2020-04-17, 14:06
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kloka ord. Att exploarera barnen för att man själv alltför tidigt och inför dom utmålat honom som mördare är sannerligen inte vackert.
Bättre då att utmåla N*a som mördare som du gjorde? Din sjuke jä***!
Citera
2020-04-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo jag har hängt med ett tag... Det är märkligt att åkl inte fått ur henne mer. Hon borde vara mer bekymrad. Hon har fortfarande en hel del att bevisa.
Jag utgår från att du med "Hon" här syftar på åkl Åsa Hiding?
Håller med dig helt: åkl ÅH har ett jättejobb att göra om hon ämnar få målet prövat i HR och landa en fällande dom. Ett tufft jobb, särskilt för en åkl som gissningsvis är rätt så sliten av det senaste misslyckandet.

HD har ingenting att bevisa. Det är alltid åklagaren som har bevisbördan, inte den misstänkte/-ta. Förutom då i vissa skatteärenden.
Citera
2020-04-17, 14:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bara för att SD just nu är försatt på fri fot, betyder inte❗att vederbörande är oskyldig till mordet på L*na Wesstr*m.

Svart oidentifierbart hårstrå betyder inte❗att SD är oskyldig till mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/ @JokerMannen

Det vi har sett av Å Hiding tyder inte på att hon är den personen som ger upp i första taget. Jag hoppas och tror att hon och hennes kollegor jobbar för högtryck och samtidigt håller koll på SD och hans lärljungar.

Han är ju INTE officiellt friad från misstankar, därmed finns ingen anledning att behandla honom som oskyldig i nuläget.

Han ska veta att han med stor sannolikhet har ögonen på sig, och då det är nog inte rätt tillfälle att ge sig ut på korståg för att "hämnas lite lagom olagligt", som han har sagt att han ska innan.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-17, 14:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ämne för en Agatha Christie-intrig där då.... Biologisk brorsa är mördaren...

Hennes bror är också adopterad, han är inte hennes biologiska bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in