2020-04-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Apropå det, hade ÅH kungjort på vägen att HD inte längre var misstänkt, eller står misstanken kvar?
Hon skall vara helt friad från alla misstankar. Begriper inte varför med tanke på hennes totala minnesförlust. Men som jag förstod av ljudfilerna så var hon misstänkt under ett helt år ända fram till häktningen den där veckan då hon syddes in samtidigt med SD.
Citera
2020-04-17, 12:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag gissar på Jimm*y Holm*qvist

Så varför skriver du då:

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Båda två är samma text.
av nån anledning har dom delat texten och gjort 2 aktbilagor.
Börja läs 467 och förtsätt sen direkt med 468 så blir allt en o samma text.

Jag vet inte vem hon skriver till.
Uppenbarligen är det till någon som redan har en familj..... Ännu en gubbe som vänster-fjässar lite.
he he he.

Visst var hon en härlig kvinna.
Citera
2020-04-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Indicierna mot SD är alldeles för många för att åtalet skall vara överblickbart, och lagmannen Björn Lindén kommer väl nu i domskälen att ta upp och resonera kring vad som har varit avgörande för tingsrättens avgörande i skuldfrågan. Lyssnar man på ljudupptagningen från rättegången så verkar följande tre frågeställningar ha varit de centrala:
1. Blod på tvättmaskinen.
Har åklagaren kunnat visa att det fanns blod på tvättmaskinen så är det ju troligt att LW:s DNA (som enligt NFC har konstateras på tvättmaskinen) kommer från detta blod. Detta blod skulle i så fall ha kunnat komma dit genom att SD t.ex. har tvättat blodiga kläder under mordnatten.

2. Falskt personnummer vid mötet med polisen.
Om åklagaren har kunnat visa att polisen faktiskt gjorde en slagning på ett personnummer som SD uppgav, och att det här personnumret då visade sig tillhöra en helt annan person, så talar detta för att SD kan ha varit ute i onda avsikter natten mellan den 11-12/5 2018. Han kan då som åklagaren menar ha varit ute för att mörda LW, eller för att ha planerat inför att mörda henne den 14/5.

3. Googlandet på hur man dödar spädbarn.
Om åklagaren faktiskt kan visa att SD har googlat på hur man dödar spädbarn så visar det att han inte är främmande för tanken på att döda. Detta ger i så fall stöd åt åklagarens teori om att SD är gärningsmannen.
Om åklagaren kan visa på objektivt stöd för att någon eller några av de här omständigheterna faktiskt föreligger så bör det alltså finnas möjligheter att efter ett överklagande få en fällande dom i hovrätten.

Ja det är dessa tre punkter som fått mig väldigt fundersam också.
Punkt 3 är oerhört graverande!
Punkt 2 kan möjligtvis förklaras med allmän olust att bli registrerad mitt i soppan
med LW, att de då kan igenkänna honom som anmäld av LW tidigare. Rädsla att bli felaktigt misstänkt?!! (Försöker tänka som att det varit jag som varit ute helt oskyldigt den där natten 11-12 maj. Men osmart i vilket fall att lämna falsk identitet!
Punkt 3. Kan betyda något annat än mordblod på hans tröja, även om det känns mycket sannolikt.
Citera
2020-04-17, 12:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men att kvinnan inte kan frigöra sig kan man inte lägga mannen till last generellt. Man bör undersöka vad som är hot och vad som kvinnan upplever eller tror är hot - först.
Hotar han henne så starkt att hon inte vågar lämna, ja då är det knepigt värre.
Men om hon dagen inpå bådas resor i sällskap med olika partners, först meddelar att hon är stark och ämnar lämna relationen, timmar därefter bjuder hem honom på hjärtformad kladdkaka med texten att den är bakad till "dig och mig", då är hon väl inte hotad till det.
OM hon var rädd för honom då, varför tog hon då inte chansen att bli kvitt honom och
hoppades att deras båda resor bort, skulle innebära ett viktigt steg från relationen.
Vem hotade LW den kvällen?
Alltså så många oklarheter här.

Jag tror man kanske som utomstående måste ha inställningen att det inte spelar ngn roll och att det i alla händelser inte går att definitivt reda ut. Hon är vuxen, fött fram tre barn, och har en del issues, fysiska skador och grejer som dessvärre inte alla jobbar för hennes eget bästa. Hon är som hon är, och 6 år med SD säger också en hel del om att hon har en del svagheter och egenheter och har haft möjlighet att dra på sig många fler. Hur hon tänker till sist kan man inte slå fast.

SD är mänskligt ansvarig för sin del av relationen mellan de två. De kunde ha flyttat eller upphört med all kontakt. Som andra människor måste göra. Han har fru och barn. Hon har barn. Ansvar och skuld är jämnt fördelat. Hur SD tänker borde minst lika mycket vara ett problem. De är lika tokiga.

Men bara en löser affären med mord. Det är liksom där skillnaden ligger. Och saken.
Citera
2020-04-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Så kan det vara, men en analys borde gjorts ändå. Vems var hårstrået i så fall?

Lenas eget hår.
Citera
2020-04-17, 12:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Förstår vad du menar utifrån ett mänskligt perspektiv men det finns också några övriga aspekter att ta i beaktande.

Ditt med fleras resonemang bortser från skyddsaspekten när ni uppmuntrar, bekräftar och stöttar 18 årige Noas offentliggörande, och spridning av fup och nedlåtande info om misstänkt. Misstänkt löser ju uppenbarligen sina problem med hämningslöst gränsöverskridande metoder.

Provocera inte vidare är mitt råd. När man känner sig rädd och hotad bör man inte anfalla utan backa bort. Noas mor gjorde aldrig det utan provocerade vidare, undvik att stötta sonen till samma beteende. Misstänkt tror just nu att han är oövervinnerlig och kommer undan med vad som helst, vilket nyss bekräftats för honom. Socialt avslöjad är misstänkt redan genom denna tråd och Fup. Skydda barnen. Krig är ingen god idé.

Kloka ord. Att exploarera barnen för att man själv alltför tidigt och inför dom utmålat honom som mördare är sannerligen inte vackert.
Citera
2020-04-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
"Familjen" kan ju innebära även enbart barn kanske? Hon träffade ju på en norrländsk kille på något event, som hon skickade vänförfrågan till på FB. Men hon var tveksam över avståndet.
Kan det vara den killen?

J*örgen är från Umeå, vet ej om han har några barn. Däremot T*ommy har barn.
Citera
2020-04-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon skall vara helt friad från alla misstankar. Begriper inte varför med tanke på hennes totala minnesförlust. Men som jag förstod av ljudfilerna så var hon misstänkt under ett helt år ända fram till häktningen den där veckan då hon syddes in samtidigt med SD.

Har du orkar ta dig igenom alla konversationer mellan LW och SD?
Jag fick migrän efter ett par hundra sidor och insåg snabbt att de har samma samtal om och om igen.
Hur orkar man hålla på sådär? Helt ofattbart. Trodde jag chattade mycket på msn i 20 års åldern men det där är helt bisarrt.
Sen tillkommer chattar med alla andra också
Citera
2020-04-17, 12:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tanken svindlar, med tanke på att LW var adopterad. Snacka om nytt spår :-)

Eller inte?

S-J har varit inne på det spåret och fått
mycket skit för det också, som hen får för
allt hen skriver, trots att mycket har visat
sig stämma i FUP.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-17 kl. 13:22.
Citera
2020-04-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Spikrakt hår vanligt hos personer med asiatiskt ursprung. Ang strukturen.

Långa eller korta hårstrån? Gissar på långa..
Citera
2020-04-17, 13:03
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men att kvinnan inte kan frigöra sig kan man inte lägga mannen till last generellt. Man bör undersöka vad som är hot och vad som kvinnan upplever eller tror är hot - först.
Hotar han henne så starkt att hon inte vågar lämna, ja då är det knepigt värre.
Men om hon dagen inpå bådas resor i sällskap med olika partners, först meddelar att hon är stark och ämnar lämna relationen, timmar därefter bjuder hem honom på hjärtformad kladdkaka med texten att den är bakad till "dig och mig", då är hon väl inte hotad till det.
OM hon var rädd för honom då, varför tog hon då inte chansen att bli kvitt honom och
hoppades att deras båda resor bort, skulle innebära ett viktigt steg från relationen.
Vem hotade LW den kvällen?
Alltså så många oklarheter här.

Håller med mkt kloka ord, läs mitt fetade.
Citera
2020-04-17, 13:04
Bannlyst
Aktbilaga 379.

Försvarets övergripande Bild.

Denna är ganska intressant faktisk.

https://docdro.id/fCFftdA

OBS, Det är JAG som har kladdat och noterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in