Citat:
Ursprungligen postat av
TuffRobban
Hej,
Jag visste inte vem det var och har nu läst en del av tråden. Givetvis respekterar jag det svenska Riket och försår att Kungahuset är viktigt för er och vem ni släpper in.
Men kan jag be att få uttrycka (väldigt blygsamt därför att jag kan väldigt lite om detta) att jag ändå tycker att ni verkar oerhört stränga? Vad är det för hemskt hon har gjort mer än bilder? Jag menar det är olämpligt men att inte förlåta henne för att ha varit "ambitiös", "ung" eller vad man ska kalla det är väl inte oförlåtligt om nu Prinsen har valt henne och att hon är redo att offra sig för att bli kunglig med all den hållning som det innebär?
Vad är det som jag missar?
Du får gå igenom allt material som finns på henne på nätet, bland annat på Youtube (från Paradise Hotel bl.a.), samt söka på hennes namn och ordet "nude" samt "orm" och återkomma sedan...
Nåja, jag kanske uttryckte mig lite tokigt. Det är kanske inte hennes tidigare liv som det inte går att "förlåta" henne för, utan snarare det faktum att hon tvingade sig in i svenska kungahuset, fast hon var så impopulär, och själv borde ha förstått att hennes vandel inte var förenlig med en sådan position. (Och detta gäller även Mette-Marit, Norges kronprinsessa. Hon gjorde samma sak, helt iskallt.)
Det finns många vittnesmål på att Sofia
planerade detta med C P (som tyvärr är snudd på begåvningshandikappad, samt har varit omhuldad i hela sitt liv och därför saknar livserfarenhet och människokännedom) ifrån början. Att hon mycket medvetet utnyttjade kontakter och låtsades vänskap, för att arbeta sig upp i de sociala cirklarna, tills hon blev inbjuden i de sammanhang där C P höll till. Det handlar alltså inte om, att hon skulle ha träffat honom av en slump och blivit blixtförälskad.
Det är DET som inte går att förlåta. Och OM det nu också hade varit fråga om äkta kärlek från hennes sida, så kunde hon ha avstått ändå för att inte förstöra C P:s liv, samt inte förstöra Sveriges rykte utomlands. Eller hon kunde åtminstone ha tackat nej till prinsesstiteln och HKH-titeln när hon gifte sig med prinsen, som Chris gjorde när han gifte sig med Madeleine. Även om de erbjöds (kungen erbjöd ju även Chris dessa titlar, på vissa villkor), så behövde hon inte ta emot. Hon kunde ha nöjt sig med att dela någon annan av C P:s titlar, t.ex. grevetiteln (alltså att vara grevinna).
Jag tyckte hjärtligt illa om Camilla (f.d. Parker-Bowles) förr, när Prinsessan Diana levde. Men Camilla hade i alla fall vett att inte tjata till sig prinsesstiteln - hon fattade själv att hon var omöjlig som Prinsessa av Wales och så småningom Drottning av England. Och då hade hon ändå inte gjort de saker som S gjort (vikt ut sig naken, deltagit i dokusåpor...). Hon hade "bara" varit otrogen mot sin man och sedan skilt sig. Det är självinsikt, och det respekterar jag henne för.