2020-04-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Vad har hänt i Kina? Någon som ätit en ny fladdermus?

Vet att dom ljuger om sina siffror men brukar vara 1-6 döda/ dag

Och nu idag 1200+
De skrev upp de döda med 50%. Förmodligen pga all kritik angående mörkläggning och att USA hotar dea sig ur WHO med förklaring att WHO varit för flata mot Kina.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Kina fick helt plötsligt en massa döda också.
De hade mörkat, då kan man räkna med att det mörkats ännu mer. Är nog det fyrdubbla ca 16000.
Varför man mörkar dödstal förstår jag inte heller, tror man på det själv, vem vill man ljuga för och varför.
Människor är inte normala på en fläck.

Kina som många andra har t.ex. inte räknat alla som dött i hemmet och inte hunnit till sjukhus. Dödstalen justeras efter hand. Behöver inte ha varit rent försök att dölja, även om det också förekommer.
Vanligt under stora epidemier, svårt att hålla reda på alla offer.

Även Sveriges dödstal är i underkant och kommer att bli högre än de redan är.

Citat:
Officiella statistiken brister.

https://www.friatider.se/sveriges-dodssiffra-kan-vara-mycket-hogre
Citera
Medlem
China’s initial coronavirus outbreak in Wuhan spread twice as fast as we thought, new study suggests
Each carrier was infecting 5.7 people on average, according to US researchers, who say previous estimate had used incomplete data

Källa: scmp
Citera
Medlem
sannes avatar
Alltså vad är det för scenario FoHM släppt på sin hemsida. Fattar någon något av diagrammen, de ser exakt lika ut. Om det är så dem ser på behovet intensivvårdsplatser så förstår jag att de är lugna.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/smittskydd-sjukdomar/sjukdomar/coronavirus/skattning-behov-slutenvardsplatser-covid-19-20200403.pdf

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/april/nya-berakningar-av-vardbehov-baserade-pa-lombardiet/
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/nu-stanger-bussforetag-framdorrarna-utan-tillstand

Bussförare död i Corona. Skåne vägrade stänga framdörrarna. många i myndighetssverige som har blod på sina händer
Stod i en annan artikel att han inte hade blivit smittad i jobbet.
Citera
2020-04-17, 13:51
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Vad finns det att skratta åt? Gallas fulltäckande respirator eller gasmask. Typisk svenne

Personen använder det pga

1: Ingen svenne använder mask och utsätter andra runt om dem för luftburet aerosoliserade dropletspridning. MITs nya resultat visar att UTANDNING kan sprida upp till 2 meter, hostning 4-6 meter, nysning 7+ meter
2: Personen kan ha grova underliggande riskfaktorer
3: Personen är i daglig kontakt eller bor med personer med hög riskfaktor.

Ifall hela befolkningen använder ansiktsmask så sänks risken extremt, ifall inte en jävel använder ansiktsmask så är det enda försvaret en gasmask med p3 filter eller liknande med ögonskydd.

Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag skrattade mest för mig själv för att det såg roligt ut.

Ja tankarna har mer än en gång vandrat till "Avatar"...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pampiniformis
När detta är över om något år och vaccin finns, hur ska Kina straffas för sin hantering av djur och mörkläggningen av Kinaviruset?

Västvärlden måste markera kraftigt.

Även om Kina också har en förkastlig djurhållning så spreds det här viruset från labbet i Wuhan

#fakta
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag förstår anledningen också, men det är medveten lögn som borde vara straffbart.
Att inte sjukvården har tillräcklig med utrustning är Reinfelt och Löfvens fel.

Nej, det är regionala politiker och regionledningarnas fel.
Citera
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Bäst är väl om du håller dig från dina föräldrar eller bor du kvar hos föräldrarna?

Mina föräldrar är sjuka, morsan har MS och svårt att röra på sig, farsan har ryggproblem, diabetes, astma och högt blodtryck. Då jag jobbar online så kan jag bestämma var jag ska bo, och att bo hos mina föräldrar och hjälpa till dem under dessa tider då de själv-isolerar ser jag som givet.

Men jag är babbe så jag kanske skäms inte över att älska mina föräldrar.
Citera
2020-04-17, 13:52
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Refensgruppen som FoHM satt in som stödjande i deras beslut, som beslutades 2020-03-31. Nu den 17 april får vi reda på vilka som ingår där.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/folkhalsomyndigheten-inrattar-radgivande-referensgrupp/

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/april/beslut-om-deltagare-i-radgivande-referensgrupp/

Tog 3 veckor för FoHM att sätta ihop en referensgrupp + presentera namnen på dem.

Finns det någon i denna referensgrupp som har uttalat kritik FHM och Corona-Bob Tegnell??
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Ah fast jag kan ju detta själv. Är utbildad. Men folk som inte är det eller inte har någon nära sig som jobbar inom sjukvården borde gå på hälsokontroller.

Men de har knappast tid för hälsokontroller just nu.

Regelbundna hälsokontroller betyder givetvis inte enskild hälsokontroll. Det är meningslöst att försöka bilda sig en uppfattning i panik.
Citera
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag förstår anledningen också, men det är medveten lögn som borde vara straffbart.
Att inte sjukvården har tillräcklig med utrustning är Reinfelt och Löfvens fel.

Arkebusering hade krävts ja, men vad ska man göra när den stora majoriteten sväljer vad som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in