2020-04-17, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad svamlar du om?

Om en allvarligt sjuk person får en vanlig förkylning är det ofta lika med att personen därmed inte klarar sig. Tycker du då att det är rimligt att ange förkylningen som dödsorsak?

Det är på det sättet för väldigt många som nu dör i covid-19. Det är en minoritet som dör i covid-19 utan andra sjukdomar med i bilden.

Adam Alsing är ett exempel på en som utan tvekan verkligen dog i covid-19.

Nej det är mer rimligt att skriva kombination då, i stället för att tillägna det underliggande sjukdom.
Även om man har en terminal sjukdom så kan du mycket väl ha levt långt längre om du inte fått covid-19.

Vad vet du om Adam Alsings patientjournal?
Citera
2020-04-17, 03:08
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är den officiella förklaringen ja. Typ Gud gjorde det, alternativt köttätare och kineser

Nja, det var inte Gud, men en liten fladdermus som sänkte världen den här gången. Får en att tänka på vilka krafter som finns i naturen. Hur små vi människor är.
Citera
2020-04-17, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
varför säger man att smittspridningen planar ut? alla grafer på den här sidan jag hittade visar ju fortsatt uppgång? och en recovery-rate som blir lägre o lägre.

länk: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/ (vars källor bl.a är svenska intensivvårdregistret)

Du får slå på logaritmisk vy för att se utplaningen, poängen är att spridningstakten saktar ner det är vad man menar med att det planar ut.
Innebär inte att det är över, att man kan åka till thailand i sommar osv.
Citera
2020-04-17, 03:12
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
varför säger man att smittspridningen planar ut? alla grafer på den här sidan jag hittade visar ju fortsatt uppgång? och en recovery-rate som blir lägre o lägre.

länk: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/ (vars källor bl.a är svenska intensivvårdregistret)

Bagdad Bob. De ljuger in i det sista.........
Citera
2020-04-17, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
BS, Sverige har i realtid en hyfsat stor underrapportering, betydligt mindre testning och betydligt fler dödsfall.
Sverige är ett skämt.

Uppgiften kommer från fokhälsomyndigheten i Norge så det där får du ta med dem.
Citera
2020-04-17, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nja, det var inte Gud, men en liten fladdermus som sänkte världen den här gången. Får en att tänka på vilka krafter som finns i naturen. Hur små vi människor är.

Eller Batman kanske.
Citera
2020-04-17, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Lustigt påstående, du är ju själv en utav dom som sprider desinformation.

Exemplifiera istället för att komma med tomma anklagelser.
Citera
2020-04-17, 03:18
Medlem
-GGs avatar
Jag har börjat tänka att döden faktiskt inte är det värsta med Corona, utan att man överlever med viruset vilande i sig och inte har en aning om hur det påverkar ditt liv eller hur en vanlig förkylning senare tas emot. För att inte tala om de långvariga effekter som viss forskning redan har visat. Jag tänker på detta: https://samnytt.se/covid-19-kan-orsaka-hjarnskador/
Eller skador på lungor/andra organ.

Även om jag skulle överleva det vill jag absolut inte ha det i min kropp. Tänk om den plötsligt attackerar hjärnstammen och man dör på gatan eller på ICA. Viruset verkar ju besitta en hel del fantasi, om jag säger så.
Citera
2020-04-17, 03:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Eller Batman kanske.

Jo, eller Robin, har aldrig litat på honom....

Nej, lets face it, det här är naturligt. Bara dumt att peka finger mot nån.
Citera
2020-04-17, 03:23
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Vem som i så fall släppte ut det är ännu mer spännande.

Varför nämner ni inte NK som potentiell bov?

De har ju för fan varit knäpptysta hela tiden vilket är extremt ovanligt. De skulle antingen skylla på Sydkorea eller USA, de brukar de göra.

Men inte den här gången, inte ett pip?
Citera
2020-04-17, 03:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag har börjat tänka att döden faktiskt inte är det värsta med Corona, utan att man överlever med viruset vilande i sig och inte har en aning om hur det påverkar ditt liv eller hur en vanlig förkylning senare tas emot. För att inte tala om de långvariga effekter som viss forskning redan har visat. Jag tänker på detta: https://samnytt.se/covid-19-kan-orsaka-hjarnskador/
Eller skador på lungor/andra organ.

Även om jag skulle överleva det vill jag absolut inte ha det i min kropp. Tänk om den plötsligt attackerar hjärnstammen och man dör på gatan eller på ICA. Viruset verkar ju besitta en hel del fantasi, om jag säger så.

Jo det bekymrande. Men jag väljer ju att leva så länge som bara möjligt. Visst det skulle suga att få detta viruset klara sig men sedan få lungfibros men det skulle ändå innebära kanske hela sex år till i livet. Det vore att föredra istället för att som Adam Alsing dö på väldigt kort tid.
Citera
2020-04-17, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Viruset verkar ju besitta en hel del fantasi, om jag säger så.
Ingen som dött i Sverige på offentlig plats, Har hört historier från Kina där folk känt sig bättre så de bestämmer sig för att gå ut och köpa mat och så ramlar de ihop och kvävs till döds på vägen dit eller hem.

Vet inte sanningshalten i dessa historier men det är otäckt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in