2020-04-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
7 år.

Grattis, du har handlat i en bullmarknad hela livet. Jag hoppas du inser hur begränsad din erfarenhetsbas är.

Pengar man behöver om en vecka... jisses, vilket tidsperspektiv.

Pengar man har på börsen är pengar man inte skall använda på flera år.
Det finns kanske olika strategier för handel med aktier?
I trådens topic nämns ju lite olika strategier, rekommenderar dig att läsa där.
Citera
2020-04-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Det finns kanske olika strategier för handel med aktier?
I trådens topic nämns ju lite olika strategier, rekommenderar dig att läsa där.

Vissa strategier funkar i vissa marknader.
Citera
2020-04-17, 09:08
Medlem
Cameltotems avatar
Tror vi SPY öppnar lägre än futures?

Ligger kort i så mycket. Så jävla fucked.

Orkar inte den här marknaden just nu..
Citera
2020-04-17, 09:18
Medlem
Ofattbar börs nu alltså. Går upp upp upp trots all osäkerhet.

Min plan är att börja investera i maj månad och sprida ut investeringarna under 12 till 18 månader. Främst indexfonder. Är lyckligtvis likvid och ska in med rätt mycket pengar, mer än jag någonsin investerat så... lär gå åt skogen
Citera
2020-04-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
7 år.

Grattis, du har handlat i en bullmarknad hela livet. Jag hoppas du inser hur begränsad din erfarenhetsbas är.

Pengar man behöver om en vecka... jisses, vilket tidsperspektiv.

Pengar man har på börsen är pengar man inte skall använda på flera år.

På börsen skall du investera i bolag som du tror på i en livstid.

Är du osäker på bolag investera i ett index du tror på i en livstid.

Vill du spekulera på börsen är det snarare att betrakta som ett spel. Då skall du använda dig av spelteorier. Få personer har blivit rika på att spekulera på börsen. De som blir rika investerar på börsen.
Citera
2020-04-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka

Min plan är att börja investera i maj månad och sprida ut investeringarna under 12 till 18 månader. Främst indexfonder. Är lyckligtvis likvid och ska in med rätt mycket pengar, mer än jag någonsin investerat så... lär gå åt skogen

Börsen är en ledande indikator.

Går den upp kommer den generera goda framtidsutsikter.
Citera
2020-04-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka

Om du menar OMX tycker jag det är rimligt när Volvo Scania öppnar upp, Finland och Danmark våra grannländer släpper karantän.

Nu går tjurtåget
Citera
2020-04-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Om du menar OMX tycker jag det är rimligt när Volvo Scania öppnar upp, Finland och Danmark våra grannländer släpper karantän.

Nu går tjurtåget

Tänkte sprida riskerna med globalfonder samt diverse andra index i Norden och resten av världen. Så brett som möjligt.
Citera
2020-04-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94

Nu går tjurtåget

Att Volvo skulle öppna på måndag är inprisat sen länge.
Citera
2020-04-17, 09:45
Medlem
AoE3#1s avatar
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1076021/bear-omx-x15s-nordnet

Kom in och korta omx

Redan tjänat många tusenlappar på den idag, folk kommer ta ut sin vinst nu innan lunchdippen
Citera
2020-04-17, 09:54
Medlem
AoE3#1s avatar
Jättekonstig dag idag. DJ är strax översåld, oljan -10% snart, guld står och velar nu och snart ger den signal om den ska upp eller ner. Får se om DJ fortsätter ner eller om köpsidan blir starkare, hursomhelst kommer OMX följa USA som vanligt men finns nog många småsparare som vill ut innan helgen.

EDIT: Dow Jones fick precis en grön plupp på 5-min charten, ta ut vinst på OMX Bear och avvakta köp när DJ vänder ner igen

EDIT 2:
http://www.livecharts.co.uk/MarketCharts/crude.php

Oljan har blivit rejält hackad idag, samma sak med Palladium. Får se vad guld och silver gör, om allt blir rött förutom börserna kan man nog korta dem också i hopp om att de ska följa deflationen
Senast redigerad av AoE3#1 2020-04-17 kl. 09:57.
Citera
2020-04-17, 10:23
Medlem
Går det och finns det någon vits att shorta marknaden utan hävstång för att slippa räntan av voliteten om man tror på att marknaden kommer gå ner inom en längre period men inte säker på hur marknaden kommer se ut till dess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in