2020-04-17, 08:56
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag påstår att du har fel här.
NFC säger inte att det inte går å få fram DNA, dom säger att
det inte lämpar sig för analys med deras standardmetodik, vilket är en
helt annan sak.
Jag vet att det går å få fram DNA med specialanalys som inte utförs på NFC.
Av den anledningen tycker jag att dom borde ha skickat det vidare för specialanalys,
precis som dom gjorde med ringen.

Det är ju för helvete hår som har påträffats på en mördad människa,
samt i en mördad människas hand.

Det låter briljant, har du möjligtvis ngn länk så jag kan få stilla min nyfikenhet?

Märkligt att inte hårstråna skickades precis som de gjorde med ringen, om det går att få fram dna med specialanalys!
Citera
2020-04-17, 09:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Måste försvara JM här. Förvisso kan hans skrivspråk låta lite annorlunda, men i mina ögon är det bara omväxlande och kul.

Att framföra påståenden om heroinintag är väldigt fult. Vad har du för bevkis för sånt elakt dravel? Kallar det för rent förtal.

Medans du ser honom med en knarksil i venen, så ser jag på min inre bild snarare en man i en bekväm fåtölj med en konjakskupa på bordet, möjligen en cigarr och med en stor bokhylla proppfull med böcker
Stämmer dåligt. JM har systematiskt spridit osanna uppgifter i tråden om Lena Wesström vilket skapat stor oreda i denna tråd liksom i andra trådar.

Det är korrupt att du bortser från det för att han har din ståndpunkt

Här beskriver han själv sin problematik.
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004. Kaj Linna dömd 2005, frikänd 2017.
Och även här där psykiatrikern är förtrogen med hans mytomani på Fb.
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004. Kaj Linna dömd 2005, frikänd 2017

Tillförlitligheten i uppgifter avgör trådens dignitet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-17 kl. 09:42.
Citera
2020-04-17, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ett otroligt välskrivet inlägg av N*a. Stackars ungar att se sin mammas "misstänkte" mördare traska runt i frihet efter allt han gjort familjen W. Självbelåten jävel. Och frisläppandet är ett långfinger upp till familjen W. Jag begriper att detta är en juridisk handling, men lik förbannat går han fri. Detta måste vara oerhört provocerande för familjen. Men - jag hoppas att rätten hittar något under den absolut närmaste tiden, något som gör att det går att fälla honom. Annars står hoppet till HR.

Förstår vad du menar utifrån ett mänskligt perspektiv men det finns också några övriga aspekter att ta i beaktande.

Ditt med fleras resonemang bortser från skyddsaspekten när ni uppmuntrar, bekräftar och stöttar 18 årige Noas offentliggörande, och spridning av fup och nedlåtande info om misstänkt. Misstänkt löser ju uppenbarligen sina problem med hämningslöst gränsöverskridande metoder.

Provocera inte vidare är mitt råd. När man känner sig rädd och hotad bör man inte anfalla utan backa bort. Noas mor gjorde aldrig det utan provocerade vidare, undvik att stötta sonen till samma beteende. Misstänkt tror just nu att han är oövervinnerlig och kommer undan med vad som helst, vilket nyss bekräftats för honom. Socialt avslöjad är misstänkt redan genom denna tråd och Fup. Skydda barnen. Krig är ingen god idé. Barn ska inte driva provokation och hämnd, det är ett oskyddat läge. N är inte under cover som vi på Fb, han är dessutom ung och oerfaren. Alla ni som är föräldrar borde kunna föreställa er saken utan problem.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-04-17 kl. 09:19.
Citera
2020-04-17, 09:21
Medlem
Citat:
"Jag har blivit bestulen från möjligheten att sörja (Lena)", säger SD i ett utfrågning från försvaret.

Vidriga människa.

Exakt samma formulering som JG använde i rätten på frågan om han sett SD sörja Lena.

I åklagarens förhör med JG säger han ofta "vad sade du?", " det där sade jag nyss", "jag har svarat på det", " jag förstår inte".

Beteendet känns som en medveten strategi för att få åklagaren i obalans. Hon låter tyvärr i det läget en aning irriterad och som att hon är på väg att tappa tålamodet.
Citera
2020-04-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Förstår vad du menar utifrån ett mänskligt perspektiv men det finns också några övriga aspekter att ta i beaktande.

Ditt med fleras resonemang bortser från skyddsaspekten när ni uppmuntrar, bekräftar och stöttar 18 årige Noas offentliggörande, och spridning av fup och nedlåtande info om misstänkt. Misstänkt löser ju uppenbarligen sina problem med hämningslöst gränsöverskridande metoder.

Provocera inte vidare är mitt råd. När man känner sig rädd och hotad bör man inte anfalla utan backa bort. Noas mor gjorde aldrig det utan provocerade vidare, undvik att stötta sonen till samma beteende. Misstänkt tror just nu att han är oövervinnerlig och kommer undan med vad som helst, vilket nyss bekräftats för honom. Socialt avslöjad är misstänkt redan genom denna tråd och Fup. Skydda barnen. Krig är ingen god idé. Barn ska inte driva provokation och hämnd, det är ett oskyddat läge.

Att tysta ner folk är ju lite märkligt av dig. Vi är på fb. Eller missförstår jag dig? F ö är N*a myndig och får stå för vad han tycker. Jag förstår att han blivit provocerad av frisläppandet och behövde skriva av sig, precis som folk härinne i tråden. Varför vill du tysta ner det?
Citera
2020-04-17, 09:26
Medlem
Citat:
Att tysta ner folk är ju lite märkligt av dig. Vi är på fb. Eller missförstår jag dig? F ö är N*a myndig och får stå för vad han tycker. Jag förstår att han blivit provocerad av frisläppandet och behövde skriva av sig, precis som folk härinne i tråden. Varför vill du tysta ner det?

Misstänkt visste första varvet att han skulle bli huvudmisstänkt, men valde att fullfölja ändå, eftersom han räknade med att undkomma. Nu har chansen ökat avsevärt att så kommer bli fallet. Du är ju själv förälder, skyddsaspekt? På Fb är vi anonyma, Noa agerar öppet i det offentliga. Ser du någon skillnad i hotbild. Han är ung, och har inte vuxenerfarenheter.
Citera
2020-04-17, 09:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Provocera inte vidare är mitt råd. När man känner sig rädd och hotad bör man inte anfalla utan backa bort. Noas mor gjorde aldrig det utan provocerade vidare, undvik att stötta sonen till samma beteende. Misstänkt tror just nu att han är oövervinnerlig och kommer undan med vad som helst, vilket nyss bekräftats för honom. Socialt avslöjad är misstänkt redan genom denna tråd och Fup. Skydda barnen. Krig är ingen god idé. Barn ska inte driva provokation och hämnd, det är ett oskyddat läge. N är inte under cover som vi på Fb, han är dessutom ung och oerfaren. Alla ni som är föräldrar borde kunna föreställa er saken utan problem.

Uppmuntra, bekräfta och stötta var ju
precis vad LWs ”vänner” gjorde i hennes
vendetta mot makarna D.
Citera
2020-04-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det låter briljant, har du möjligtvis ngn länk så jag kan få stilla min nyfikenhet?

Märkligt att inte hårstråna skickades precis som de gjorde med ringen, om det går att få fram dna med specialanalys!

Orsaken till att dom inte skickade hårstråna tror jag är att man med
blotta ögat ser att det inte är SDs, svårare är det nog inte, tyvärr.

https://nfc.polisen.se/kriminalteknik/dna-och-biologi/dna-analyser/

Citat:
Specialanalyser

De vanliga standardanalyserna när en dna-profil tas fram från ett tillvarataget brottsplatsspår kan i vissa fall behöva kompletteras med ytterligare analyser. Dessa kallas ofta för specialanalyser.

När en användbar dna-profil inte erhålls från ett tillvarataget brottsplatsspår kan den i vissa fall behöva kompletteras med ytterligare analyser. Dessa kallas ofta för specialanalyser.

En typ av specialanalys som utförs vid NFC kallas LCN dna-analys (Low Copy Number). Det är en känsligare variant av standardanalysen när mängden dna inte räcker till en vanlig dna-analys. Dessa analyser utförs endast i grova brott.

En annan specialanalys som utförs vid NFC är analys av Y-kromosomalt dna (manligt dna). Y-kromosomala dna-analyser används främst i sexualbrott då standardanalysen gett ett dna-resultat som visar på en blandning av dna från både man och kvinna.

En tredje specialanalys är mitokondriell dna-analys, men det är en teknik som inte utförs vid NFC. I de flesta fall handlar det om hårstrån utan rot som är aktuella för dessa analyser. Undersökningarna remitteras, efter vissa inledande undersökningar vid NFC, till annat laboratorium.
Citera
2020-04-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag påstår att du har fel här.
NFC säger inte att det inte går å få fram DNA, dom säger att
det inte lämpar sig för analys med deras standardmetodik, vilket är en
helt annan sak.
Jag vet att det går å få fram DNA med specialanalys som inte utförs på NFC.
Av den anledningen tycker jag att dom borde ha skickat det vidare för specialanalys,
precis som dom gjorde med ringen.

Det är ju för helvete hår som har påträffats på en mördad människa,
samt i en mördad människas hand.

Instämmer i ditt resonemang.

Varför har inte håret skickats världen runt, som nån uttryckte sig?

Och varför började man inte nedtankning och analys av kommunikation tidigare än andra halvan av 2019 eller till och med senare än så?

Såvitt jag förstår på svaren i rätten från någon analytiker så hade Telegramkommunikationen troligen gått att få fram, men efter 6 mån raderades den av Telegram, som borde kontaktats genast när utredningen fick kännedom att appen användes av flera personer i MGMs krets, och som dessutom raderas av minst ett vittne. Till och med när denne satt i förhör hos polisen.

Schabbel, tycker jag.
Citera
2020-04-17, 09:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Uppmuntra, bekräfta och stötta var ju
precis vad LWs ”vänner” gjorde i hennes
vendetta mot makarna D.
Precis var jag tänkte.
Nu håller medberoende på att förvandla ungarnas sorg till hat precis som dom gjorde med Lenas hopplösa krig om SDs gunst.
Citera
2020-04-17, 09:40
Medlem
Citat:
Misstänkt visste första varvet att han skulle bli huvudmisstänkt, men valde att fullfölja ändå, eftersom han räknade med att undkomma. Nu har chansen ökat avsevärt att så kommer bli fallet. Du är ju själv förälder, skyddsaspekt? På Fb är vi anonyma, Noa agerar öppet i det offentliga. Ser du någon skillnad i hotbild. Han är ung, och har inte vuxenerfarenheter.
N*a är som sagt myndig, men förstår hur du tänker. I SDs frisläppande tror jag tingsrätten har Kaj Linna i bakhuvudet, vilket jag absolut begriper, men detta är ett hån mot familjen W. Alla normala vet att han är skyldig, men juridiken hindrar. Fritt fram för mördare att begå mord numera. Bara man ser till att planera väl.
Citera
2020-04-17, 09:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Det förstår jag också att han behöver men
han borde göra sitt Insta privat så bara
hans vänner kan se vad han postar. Det
borde han f ö ha gjort direkt när mordet
skett. Att han inte gjort det får mig att
undra om han är lika uppmärksamhetssökande
som hans mamma var. Och om han inte
har några vuxna omkring sig som kan
stötta honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera