2020-04-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag inte lyssnat på rättegången och försvarets del, men jag tyckte att just detta kunde ha varit en sak att ta upp. jag tycker att det finns många saker som de kunde ha begärt mer undersökningar av eftersom de hade många klagomål.
Istället kommer en fet faktura å var det 1,5 miljoner för arbetet. Känns lite som att de tappade orken att ta sig igenom FUP och la istället krut på att gnälla i mer generella drag.

Även osäkerheten med google min tidslinje hade varit en viktig detalj.

Jag tycker inte att det känns som att det är försvarets förtjänst att SD är en fri man.
Det handlar om att bevisningen är ganska tunn och att det är svårt att binda honom till brottet och brottsplatsen.

Missförstå mig inte.
L*ena är mördad. Och det finns en mördare där ute.
Att man inte kunnat binda någon till brottet betyder inte att det inte finns en mördare.

Jag tycker inte att det känns som att indiciekedjan är för bräcklig.
Jag har fetat ett par små grejer.

Du som är så yvig och har lagt tusentals timmar på den här tråden, vad kommer det sig att du skriver "en mördare"?
Varför kan det inte vara två mördare?

Ang din avslutande mening:
Att du inte tycker att indiciekedjan var för bräcklig visar att Örebro TR och du tycks ha helt olika uppfattning.
Anser du att din uppfattning skall vara den rådande och att SD därför skall ombedas komma åter till häktet?
Det tyckte ju inte ens åkl ÅH. Därför valde hon att inte ens försöka överklaga frisläppandet.
Hur ser du på det?
Citera
2020-04-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan tänka att om du beställer dom från tingsrätten så kan du nog få dom. Men jag är osäker. De bör väl vara offentliga?

Borde inte både Nonada och Youtube lagt upp dem då?
Jag vet inte, men tänker som du att även de borde vara offentliga.
Citera
2020-04-16, 23:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hon skulle kunnat hjälpt SD i brottet. SD lockade ner LW till bullerplanket, HD väntade där och slog ihjäl henne, och gemensamt tog de sig hem till SDs hus. Hon hade ju säkert kläder där som hon kunde byta om till efter dusch. Därefter ta sig hem. Inte konstigt då att hon visste allt på morgonen. (Sorry @Krmkr, snodde din historia:-))

Inte helt otänkbart. Oavsett om hon skulle vara ute själv eller ej så associerar man osökt till en möjlig alternativversion för vigsellöftena: ”att älska varandra tillsammans och i samförstånd, till döden skiljer oss åt”.
Citera
2020-04-16, 23:41
Medlem
"Jag har blivit bestulen från möjligheten att sörja (Lena)", säger SD i ett utfrågning från försvaret.

Vidriga människa.
Citera
2020-04-17, 00:34
Medlem
Citat:
Du satte verkligen fingret på rätt prick där. Det kan faktiskt ha varit så. Vem skulle inte blivit deprimerad i den situationen? Han beskrivs som manipulativ, mästrande, stenhård vad gäller regler och inga avsteg tolereras. Var han sån mot Hanna (som verkligen inte erkänner beskrivningen) så är det inte konstigt om hon blev riktigt riktigt sjuk. Stackars människa. Och dessutom är han henne otrogen. En helt underbar make.

Håller med, en riktigt fin man och människa, UW. Han hyllar Lenas inneboende egenskaper men berättar också rakt av hur hon bröts ner mer och mer av sitt förhållande med SD. Hur hon var då. Att hon hade några karlar men att hon i grunden sökte trygghet och kärlek.

UW viker inte för att berätta såsom det med största sannolikhet förhöll sig. Inga förskönande omskrivningar.

UW berättar också att Lena började må bättre sista veckorna innan mordet. Att hon verkligen gillade Beholder X och såg fram emot norgeresan i tält med honom och resten av det gänget i tält och stugor.

Men det fanns en person som inte gillade det. Som t.o..m hade mage att bli svartsjuk. Trots att denne själv skulle åka till USA med sitt ex!!! Som såg sin makt över Lena försvinna allt mer och mer och det fick inte ske enligt honom. Allt skit som hade hänt skyllde han på Lena.

Även om han går fri i både TR och HR så kommer både hans och hans exfru och vän få det riktigt jobbigt framöver.

Karma.
Citera
2020-04-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Om den misstänkte 45-åringen frias för mordet på Lena Wesström kan han ha ett skadestånd på ➡➡➡ flera hundratusentals kronor att vänta.
– Folk kan bli upprörda när någon får ett sådant här skadestånd. Det man får komma ihåg är att personen i juridisk mening faktiskt är oskyldig, säger Dennis Martinsson, doktor i straffrätt vid Örebro Universitet.
"

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-kan-fa-hundratusentals-kronor-i-skadestand-kan-fa-pengar-for-lidandet-i-h aktet

Ja ... det är helt korrekt, att om SD blir helt frikänd från mordet på L*na Wesstr*m, kan vederbörande få flera hundra tusen kronor i skadestånd.

Medlemmen @Champagneoclock som tidigare framför att SD max skulle kunna få 120.000 kronor i skadestånd ... är fullständigt inkorrekt.

Som jag tidigare deklarerat kommer SD under sådan förutsättning att begära skadestånd för minst 4 månader vilket i sådant fall ger vederbörande drygt 500.000 kronor.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Desperationen når oanade höjder ibland och det där med jäv angående de poliser som var/är vänner med MGM så har ju båda klart talat om innan de började jobba med fallet hur det låg till så att misstänka att de inte gjort sitt jobb professionellt är ju bara löjligt.

Precis som du skriver, det är ett väldigt svagt indiciemål utan några reella bevis, inget mordvapen ingen knytning till brottsplatsen och så vidare, hela FUP är byggd på vad man i normalt tal kallar "skvaller".

Frågan som läsaren ställde är fullt berättigad och har tyvärr inte fått något svar, om man nu bygger hela åtalet på indicier så måste man ju ha ett mycket trovärdigt motiv i botten och det saknas ju helt.

Backman/Olsson tog ju upp den oidentifierade mannen i sin slutplädering och vi lär nog få läsa om honom i de domskäl som kommer.

Tycker tvärtom att motivet är glasklart. 1 - 2 personer hatade Lena e-som de ansåg att hon hade förstört deras äktenskap. För felet kunde väl inte ligga främst hos den otrogne, hotfulle och svartsjuke mannen?

Eller hos ex-hustrun som i åratal förträngde otroheten. Hon som svalde och svalde förtreten tills det inte längre gick och allt vällde ut i en eruption av hat, som svämmade över alla bräddar. Och med en pappa som ryggdunkade sin svärson, trots att han borde ha ställt upp för sin egen dotter. Kan jag tycka.

Det finns några få hjärntvättade betjänter som säger ja och amen till allt GP säger till dem att tänka, känna, prata och även hur de skulle bete sig i polisförhör. Det märks tydligt, ja t.o.m övertydligt, när man lyssnar på deras märkliga utsagor i vittnesbåset.

Nu när de ändå hade chansen att säga som det är och var, utan förskönande ord. Varken om GP eller om Lena.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-17 kl. 00:55.
Citera
2020-04-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag vet att Lena var en vän till dig, vilket jag läst i dina tidigare inlägg, om du kan bidra med ngt väsentligt i detta brott som "kanske" kan bli avgörande återstår att se.

Ja, framtiden får visa oss alla vad som kommer att ske med detta mordfallet.

Om jag på något sätt kan hjälpa till så som att kunna bidra polisen eller KammarÅklagaren Åsa Hiding med ett nytt strå till stacken i detta mordfallet, så är det en fullständig självklarhet ifrån min sida att göra så ... sedan om det kan vara dem till hjälp eller inte, får dom själva bedöma.

Det kommer att bli mycket intressant i från min sida sett att under nästa vecka då jag åter på nytt kommer att vara i kontakt med polisen för att få höra om de tidigare gjorda kriminaltekniska undersökningarna har uppmärksammat vad jag i dag berättat för en polisperson angående mina misstankar om det undangömda mordvapnet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du skriver så konstigt och ibland är det helt annat skrivsätt så antingen går du på heroin eller så är ni två som delar på ett konto.
Jag fattar inte vad du skriver och du upprepar samma frågor du gång på gång får svar på

Måste försvara JM här. Förvisso kan hans skrivspråk låta lite annorlunda, men i mina ögon är det bara omväxlande och kul.

Att framföra påståenden om heroinintag är väldigt fult. Vad har du för bevkis för sånt elakt dravel? Kallar det för rent förtal.

Medans du ser honom med en knarksil i venen, så ser jag på min inre bild snarare en man i en bekväm fåtölj med en konjakskupa på bordet, möjligen en cigarr och med en stor bokhylla proppfull med böcker
Citera
2020-04-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nån av er kör på fel tid kanske? Annars lite unikt att svaret kommer före frågan.
Jag menar, det är svårt som det är....

Hoppas på diplom också till jokermannen.

Nej Bästa eller Bäste @Lonnrot,

@JokerMannen skall inte ha något diplom, jag är en vanlig enkel människa precis som du och alla andra och om jag kan hjälpa polisen eller KammarÅklagaren Åsa Hiding i detta fallet, så gör jag det mer än gärna.

Jag är bara heligt förbannad för att mördare skall lyckas med att komma undan rättvisan och sedan där till även få betalt genom skadestånd för att de har lyckats med att mörda någon utan tillräckliga framträdande bevis.

SD har enligt sin tidigare utsago uttryckt sig enligt följande citat: "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" ... slut citat.

Enligt ovan skrivet och sagt med andra ord, så är det samma sak som om SD skulle stått öga mot öga med en polis som uttrycker sig till SD enligt följande,

Polisen: - Jag vet att du SD är skyldig.

Då svarar SD polisen enligt följande,

SD: - Om .... Om ! jag mördade LW eller inte, kommer du aldrig att kunna bevisa.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-17, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Måste försvara JM här. Förvisso kan hans skrivspråk låta lite annorlunda, men i mina ögon är det bara omväxlande och kul.

Att framföra påståenden om heroinintag är väldigt fult. Vad har du för bevkis för sånt elakt dravel? Kallar det för rent förtal.

Medans du ser honom med en knarksil i venen, så ser jag på min inre bild snarare en man i en bekväm fåtölj med en konjakskupa på bordet, möjligen en cigarr och med en stor bokhylla proppfull med böcker

Tack för din vänlighet / Har aldrig brukat narkotika i hela mitt liv och kommer aldrig att börja.

OnTopic: Om man ställer upp alla indicier som finns i detta mordfallet, så skriker det att SD är skyldig till mordet på L*na Wesstr*m och att HD på ett eller annat sätt var direkt involverad.

Problematiken, det vill säga, vad som utgör själva problemet, är att det inte gått att binda SD direkt till mordplatsen.

Ser man noggrant på alla de indicier som framträtt i detta mordfallet så påpekar jag på det bestämdaste, att SD har i samförstånd med HD bragt livet om L*na Wesstr*m.

Motivet har i första hand HD

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-17, 02:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nej Bästa eller Bäste @Lonnrot,

@JokerMannen skall inte ha något diplom, jag är en vanlig enkel människa precis som du och alla andra och om jag kan hjälpa polisen eller KammarÅklagaren Åsa Hiding i detta fallet, så gör jag det mer än gärna.

Jag är bara heligt förbannad för att mördare skall lyckas med att komma undan rättvisan och sedan där till även få betalt genom skadestånd för att de har lyckats med att mörda någon utan tillräckliga framträdande bevis.

SD har enligt sin tidigare utsago uttryckt sig enligt följande citat: "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" ... slut citat.

Enligt ovan skrivet och sagt med andra ord, så är det samma sak som om SD skulle stått öga mot öga med en polis som uttrycker sig till SD enligt följande,

Polisen: - Jag vet att du SD är skyldig.

Då svarar SD polisen enligt följande,

SD: - Om .... Om ! jag mördade LW eller inte, kommer du aldrig att kunna bevisa.

Mvh/ @JokerMannen

Att hoppa i galen tunna ligger lite i rollen så man ska kanske inte bli överraskad som så. Ensidigt bokläsande kan vara skadligt. Även för andra.

Det är förstås ”normalt sett” säkert bara extremt farliga personer som skulle uttrycka sig så. En och annan utbränd och halvt psykotisk lönearbetare möjligen. Men sällan i mordärende, och sällan stående upprätt.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-17 kl. 02:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in