2020-04-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är väl att tänja spekulationerna till det absoluta att tillskriva virus frisläppandet.
Det är väl inte osannolikt han blir dömd för olaga eller möjligtvis kvinnofridskränkning.
Nu har jag inte följt detta till 100% fanns detta med som alternativyrkande från åklagaren? Om det inte gjorde det kan inte tingsrätten döma för det
Citera
2020-04-16, 13:08
Bannlyst
Detta är ju lite meningslöst just nu, men här är 2 ytterligare Aktbilagor som jag har fått.

Det är nog mest för oss nördar som gillar att ha nästan ALLA aktbilagor.

Ja ja, här är dom i alla fall.

Häktningsbeviset som visar rättens beslut direkt efter huvudförhandling
Aktbil 474
https://docdro.id/KPPTvpw

Kostnadsräkning för målsägarbiträdet
Aktbil 476
https://docdro.id/5IpFKwP

Sen kommer det en liten drös med med posten också, och är det något intressant så lovar jag såklart att lägga ut det i tråden.
Känns liksom bara lite meningslöst just nu.

Skit samma.
För den som är intresserad, här har du och mer kommer (troligtvis)
Citera
2020-04-16, 13:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom det är obligatorisk häktning när det gäller mord så tyder tyvärr detta på att, när domen meddelas 6 maj, det troligen blir en "friande" dom. Jag sätter friande mellan citationstecken, beroende på hur domen skrivs. Men absolut kan rätten komma på andra tankar under vägs, och att det faktiskt BLIR fällande dom. I vilket fall lär det bli ett överklagande till HR. Och HR kan, om domen blir till fördel för SD, ändra domen till livstid, 18 år 16 år eller vad som helst.

Vi kan bara vänta och se nu.

Du vet ju redan att de "stod och vägde" vilka de nu var har jag fortfarande inte fått ngt svar på, du kanske vet bättre än tingsrättens dom som kommer först den 6/5
Senast redigerad av Smhf 2020-04-16 kl. 13:13.
Citera
2020-04-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD är enligt egen utsago född utan nerver och det kanske gäller dig med eftersom din kommentar vidimerar att du saknar medlidande för offrets barn och deras upplevda känslor.

För en normalt mentalt funtad människa är det obegripligt att man, om man anser sig vara oskyldigt misstänkt för ett mord, ägnar sig åt att skratta, fnissa och tillrättvisa åklagare m fl i en rättssal. Det beteendet har inte bara upprört Lenas son No*a.

Sonen skrev att vi är fria att sprida hans story och särskilt till folk han (SD) kallar vänner.

Jag betackar mig från vidare kommentarer från dig och andra okänsliga som inte berörs av Lena*s sons ord.

För dig som vill få en liten inblick i hur hemsk situationen är för offrets barn kan se de fyra händelsebilderna som N*oa's lade ut på sitt Instagram när han fick veta att SD släppts.
https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den...en-gar-fri-pdf
Ett otroligt välskrivet inlägg av N*a. Stackars ungar att se sin mammas "misstänkte" mördare traska runt i frihet efter allt han gjort familjen W. Självbelåten jävel. Och frisläppandet är ett långfinger upp till familjen W. Jag begriper att detta är en juridisk handling, men lik förbannat går han fri. Detta måste vara oerhört provocerande för familjen. Men - jag hoppas att rätten hittar något under den absolut närmaste tiden, något som gör att det går att fälla honom. Annars står hoppet till HR.
Citera
2020-04-16, 13:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom det är obligatorisk häktning när det gäller mord så tyder tyvärr detta på att, när domen meddelas 6 maj, det troligen blir en "friande" dom. Jag sätter friande mellan citationstecken, beroende på hur domen skrivs. Men absolut kan rätten komma på andra tankar under vägs, och att det faktiskt BLIR fällande dom. I vilket fall lär det bli ett överklagande till HR. Och HR kan, om domen blir till fördel för SD, ändra domen till livstid, 18 år 16 år eller vad som helst.

Vi kan bara vänta och se nu.

Bra. Låter betryggande.
Och HR torde med säkerhet ha sina juridiska prioriteringar i ordning. Det är ju tanken.
Citera
2020-04-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Du vet ju redan att de "stod och vägde" vilka de nu var har jag fortfarande inte fått ngt svar på, du kanske vet bättre än tingsrättens dom som kommer först den 6/5
Orka svara på idiotier. Jag har försökt flera gånger att förklara hur jag tänker i tråden sen igår. Begriper du inte vad jag skrivit så slösar jag min tid. Så jag avstår från ytterligare svar till dig.

Ja, domen meddelas 6 maj kl 11.00. Då får vi svar.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-16 kl. 13:26.
Citera
2020-04-16, 13:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Nu har jag inte följt detta till 100% fanns detta med som alternativyrkande från åklagaren? Om det inte gjorde det kan inte tingsrätten döma för det
Kanske vid ev, överklagande till HovR.

Hade i min tanke tramadolmordet (?) På småbarsmannan Annie där Abbe blev dömr till 18 år för mord i Tr till 3,5 år för alernativyrkanden HovR. Hela klabbet utom mordet åkte han på.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/abbe-alsaadi-far-sankt-straff-i-hovratten/
Citera
2020-04-16, 13:17
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om man inte kan tvivla på hans skuld ska han frias?????
Naturligtvis inte.
Citera
2020-04-16, 13:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s

Det tror jag inte. Det enda alternativet i åtalet var att den åtalade håller sig med vänner som skulle kunna överväga att begå mord. Det är förstås allvarligt.
Citera
2020-04-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Fruktansvärt att läsa, hur kan man ö.h.t skriva ngt dylikt, inte en tanke på barnen som blivit drabbade på olika sätt.

Vad har inte skrivits om LW, som hennes barn har fått stå ut med?? Kränkande, anklagande, skvaller, nedvärderande m m. De inläggen tar du inte avstånd från.
Citera
2020-04-16, 13:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Detta är ju lite meningslöst just nu, men här är 2 ytterligare Aktbilagor som jag har fått.

Det är nog mest för oss nördar som gillar att ha nästan ALLA aktbilagor.

Ja ja, här är dom i alla fall.

Häktningsbeviset som visar rättens beslut direkt efter huvudförhandling
Aktbil 474
https://docdro.id/KPPTvpw

Kostnadsräkning för målsägarbiträdet
Aktbil 476
https://docdro.id/5IpFKwP

Sen kommer det en liten drös med med posten också, och är det något intressant så lovar jag såklart att lägga ut det i tråden.
Känns liksom bara lite meningslöst just nu.

Skit samma.
För den som är intresserad, här har du och mer kommer (troligtvis)

Dokumentet har karaktär av kvitto på att SD ska sitta kvar i häkte, snarare än beslutande handling kring detta som sådan.

”-Stefan Davidsson ska kvarbli i häkte i väntan på att dom meddelas eller annat beslutas.”

Beslutet har väl tagits i rätten.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-16 kl. 13:42.
Citera
2020-04-16, 13:36
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Vad har inte skrivits om LW, som hennes barn har fått stå ut med?? Kränkande, anklagande, skvaller, nedvärderande m m. De inläggen tar du inte avstånd från.

Här du ö.h.t läst Fu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in