2020-04-16, 22:20
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Utviket godhetsknarkar nu alltså genom att "arbeta" inom vården pga Corona. Tillåt mig skratta.

Blir körd av SÄPO dit och hem. Sitter och fikar med de anställda. Sätter in några papper i någon pärm. Skriver ett par ord i något dokument. Sedan hem till lyxvillan på Djurgården, hemkörd av SÄPO.

Godhetsknarka som sagt. Billiga PR-poäng.

Men vad kan man förvänta sig av ett slampigt utvik?

Så klockrent skrivet!

På äldreboenden slickar alla röven på den sommarjobbaren som har sin undersköterska-morsa som ordinariepersonal. Mamman är ju fortfarande en värdelös undersköterska och det gör en enorm skillnad för skitungen som "sommarjobbar" och behöver ändå inte lyfta ett finger. Så jämför en värdelös undersköterska med någon som har landets mäktigaste familj bakom sig, hon kommer ju inte direkt behöva tvätta bort bajs som vanligt folk. Men som sagt, hennes PR har förstått hur dumma den stora majoriteten är.
Citera
2020-04-16, 22:25
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag kan känna att när det, på ett högst otydligt sätt, skall klivas ”ner på golvet bland folket” och göra något så är det bättre att avstå om det inte är en helt 100 satsning.
Att kavla upp ärmarna och jobba!
Men.
Vad Sofia skall göra är tveksamt och otydligt.
Stanna hemma med barn och spara på PR-insatser tills detta skarpa läge är över.

Hovets PR sköter Kungaparet o Victoria.

Det är samma hycklande handling som ett kommunalråd höll på med, "han praktiserade på ett ställe för att veta hur det är att vara en värdelös praktikant" och det slutade med att all ordinariepersonal skrev till honom om hur kul det var att han kom dit. All personal visste ju i förväg att han är kommunens mäktigaste man och att jämföra sig med en värdelös praktikant som tvingas stå ut med allt genom ett stort leende är att förolämpa dessa utsatta praktikanter. Men återigen, det fungerar och han fiskade ytterligare röster av analfabeter som saknar förmågan att tänka kritiskt.
Citera
2020-04-16, 22:29
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Hur var det i New York där hon skulle utbilda sig till Yogainstruktör... ?
Hon bodde hos nån rik äldre man eller hur ?
Sugardaddy ?

Sugardaddy-verksamhet i NY kallas Yoga-utbildning i hennes priviligierade kretsar. Hon var helt enkelt där nere för att åka amerikanska kukar, mig lurar de inte!
Citera
2020-04-17, 04:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Jag tycker att det är fint av henne att engagera sig i det hon kan. Föredömligt att arbeta på golvet som vem som helst. Hon har ju redan en koppling till Sophiahemmet så varför inte?

Men snälla rara. S kommer inte att arbeta på riktigt - och alla vet ju vem hon är. Ingen kommer att våga ge henne order eller kritik. Det blir bara fånigt när kändisar gör sådant här. SKA de göra det, så måste de göra det inkognito - som i realityserien "Undercover boss". Så att arbetskamrater och chefer inte vet vilka de är. (Ja, jag fattar att det inte hade varit möjligt för S att göra det i Sverige.)
Citera
2020-04-17, 04:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Sugardaddy-verksamhet i NY kallas Yoga-utbildning i hennes priviligierade kretsar. Hon var helt enkelt där nere för att åka amerikanska kukar, mig lurar de inte!

Inte mig heller...

Det spelar ingen roll hur mycket Sofia försöker leka välgörenhetdam och Sofiasyster. Ingen kommer att glömma bort hennes tidigare liv, eller förlåta henne för det, ändå. Särskilt inte som det finns så mycket bild- och videobevis. Samt att man SER på henne vad hon är för något. Det syns på ansiktsuttrycket. Lyser igenom. Går aldrig att tvätta bort.
Citera
2020-04-17, 07:29
Medlem
Tagelapas avatar
Jaha så nu har dom dragit ner undersköterskeutbildningen från ett par år på gymnasium till tre dagars undervisning någonstans.
Inte konstigt att vården ser ut som den gör med folk som inte ens kan prata svenska och ännu mindre förstå vad man ber dem om. Räcker det med 3 dagars undervixning kan dom ju hämta in folk direkt från gatan (vilket det i vissa fall känns som om de gör).

Vad fan ska den här Sofia kunna uträtta? Ska hon bara vara ett pr-jippo för kungahuset?
Jag är jävligt intresserad av vad det är för "arbete" hon ska utföra.
Citera
2020-04-17, 07:51
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte mig heller...

Det spelar ingen roll hur mycket Sofia försöker leka välgörenhetdam och Sofiasyster. Ingen kommer att glömma bort hennes tidigare liv, eller förlåta henne för det, ändå. Särskilt inte som det finns så mycket bild- och videobevis. Samt att man SER på henne vad hon är för något. Det syns på ansiktsuttrycket. Lyser igenom. Går aldrig att tvätta bort.

Hej,
Jag visste inte vem det var och har nu läst en del av tråden. Givetvis respekterar jag det svenska Riket och försår att Kungahuset är viktigt för er och vem ni släpper in.
Men kan jag be att få uttrycka (väldigt blygsamt därför att jag kan väldigt lite om detta) att jag ändå tycker att ni verkar oerhört stränga? Vad är det för hemskt hon har gjort mer än bilder? Jag menar det är olämpligt men att inte förlåta henne för att ha varit "ambitiös", "ung" eller vad man ska kalla det är väl inte oförlåtligt om nu Prinsen har valt henne och att hon är redo att offra sig för att bli kunglig med all den hållning som det innebär?
Vad är det som jag missar?
Senast redigerad av TuffRobban 2020-04-17 kl. 07:55.
Citera
2020-04-17, 09:31
Medlem
Araztras avatar
Tydligen ska hon desinficera material och sängar, hjälp till i köket och städa. Så ingen direkt patientkontakt. Som en bakvänd Askungen.
Citera
2020-04-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Araztra
Tydligen ska hon desinficera material och sängar, hjälp till i köket och städa. Så ingen direkt patientkontakt. Som en bakvänd Askungen.

Vården har stort behov av just sådan hjälp nu. Alla vårdutbildade vårdar men det blir massor av extra kringjobb just nu. Klokt val tycker jag att hjälpa till med det man kan. Om alla som just nu inte arbetar hade samma inställning skulle vården underlättas ytterligare.
Citera
2020-04-17, 10:18
Medlem
Ska bli väldigt intressant att höra hur mycket Sofia i realiteten har jobbat och med vad. Inte tror jag att det är 07.00-16.00 med 45 min rast 5 dagar i veckan.
Citera
2020-04-17, 10:39
Medlem
Läser i dagens Expressen att Sofia ska "arbeta som sjuksyster på Sofiahemmet".
Man tar sig för pannan!!!! Hur kan man skriva något sådant!? Det är ett hån mot en hel yrkeskår som har en treårig högskoleutbildning bakom sig och som varje dag sliter hårt för dålig lön och ofta under dåliga arbetsförhållanden.
Det Sofia , och SAS-personal, möjligen kan göra i dessa dagar är långt ifrån vad en sjuksköterska eller undersköterska för den delen uträttar varje dag
Citera
2020-04-17, 11:28
Medlem
Läser i dagens Expressen att Sofia ska "arbeta som sjuksyster på Sofiahemmet".
Man tar sig för pannan!!!! Hur kan man skriva något sådant!? Det är ett hån mot en hel yrkeskår som har en treårig högskoleutbildning bakom sig och som varje dag sliter hårt för dålig lön och ofta under dåliga arbetsförhållanden.
Det Sofia , och SAS-personal, möjligen kan göra i dessa dagar är långt ifrån vad en sjuksköterska eller undersköterska för den delen uträttar varje dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in