2020-03-20, 17:27
Bannlyst
Hört på stan att det planeras nån VIP variant av lets dance och att bla är Prinsessan tillfrågad. Kkanan det stämma? Får hon delta i såna allmoge-jippon?
Citera
2020-03-20, 22:19
Medlem
Tveksamt att kungen skulle tillåta det.
Citera
2020-04-15, 16:40
Avstängd
Merwinnas avatar
https://www.aftonbladet.se/kungligt/a/g7nGGa/prinsessan-sofia-hjalper-till-i-varden

Någon som tror att Slitzerella kommer att klara av sjukvårdsarbete..? På riktigt? Jag undrar vad hon tror att det består i - att hon ska lägga en sval hand på patientens panna, medan hon försöker se glamourös ut i en specialdesignad sjuksköterskeuniform..?
Citera
2020-04-16, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.aftonbladet.se/kungligt/a/g7nGGa/prinsessan-sofia-hjalper-till-i-varden

Någon som tror att Slitzerella kommer att klara av sjukvårdsarbete..? På riktigt? Jag undrar vad hon tror att det består i - att hon ska lägga en sval hand på patientens panna, medan hon försöker se glamourös ut i en specialdesignad sjuksköterskeuniform..?

Jag tror att hon bara är ute efter PR. Hon har behovet att synas och få uppmärksamhet. Victoria har ju varit på en massa uppdrag i "Coronatider", så denna idé stal hon helt enkelt. Jag tror att Sofias negativa stämpel aldrig kommer att försvinna. Min åsikt är att Victoria ska få ta över nu och resten av familjen kan vi skrota. Låt dom glida på sina bananskal men utan apanage, dom har pengar så dom klarar sig.
Citera
2020-04-16, 08:49
Medlem
Citat:

Inte en chans att hon skulle exponera sig för misstänkt eller faktisk Corona smitta.

Hennes bidrag kan möjligen sträcka sig till att sortera lådor på lagret en halv dag i veckan. Mycket långt ifrån allt vad som kan kallas patientvård.

Hela historien känns som en propaganda inlaga av regim tidningen och hovet.
Citera
2020-04-16, 12:32
Medlem
Citat:

A la Michaela de la Cours sjuksköterskeuniform? Army of Lovers, 1980-talet.
På Sophiahemmet tar man inte emot coronapatienter. Inga gasmasker där...
(OT: vårtan på kinden verkar vara kvar)
Citera
2020-04-16, 14:41
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag kan känna att när det, på ett högst otydligt sätt, skall klivas ”ner på golvet bland folket” och göra något så är det bättre att avstå om det inte är en helt 100 satsning.
Att kavla upp ärmarna och jobba!
Men.
Vad Sofia skall göra är tveksamt och otydligt.
Stanna hemma med barn och spara på PR-insatser tills detta skarpa läge är över.

Hovets PR sköter Kungaparet o Victoria.

Citera
2020-04-16, 15:58
Medlem
Utviket godhetsknarkar nu alltså genom att "arbeta" inom vården pga Corona. Tillåt mig skratta.

Blir körd av SÄPO dit och hem. Sitter och fikar med de anställda. Sätter in några papper i någon pärm. Skriver ett par ord i något dokument. Sedan hem till lyxvillan på Djurgården, hemkörd av SÄPO.

Godhetsknarka som sagt. Billiga PR-poäng.

Men vad kan man förvänta sig av ett slampigt utvik?
Citera
2020-04-16, 21:45
Bannlyst
Jag tycker att det är fint av henne att engagera sig i det hon kan. Föredömligt att arbeta på golvet som vem som helst. Hon har ju redan en koppling till Sophiahemmet så varför inte?
Citera
2020-04-16, 22:06
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Jag tycker att det är fint av henne att engagera sig i det hon kan. Föredömligt att arbeta på golvet som vem som helst. Hon har ju redan en koppling till Sophiahemmet så varför inte?

Så länge det finns lättmanipulerade idioter som du så kommer hon "engagera sig" i diverse lögnaktigheter, hennes PR har nog förstått hur lättmanipulerade det här landets befolkning är och gör därför det som passar in.
Citera
2020-04-16, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Så länge det finns lättmanipulerade idioter som du så kommer hon "engagera sig" i diverse lögnaktigheter, hennes PR har nog förstått hur lättmanipulerade det här landets befolkning är och gör därför det som passar in.
Jag kan ha flera saker i huvudet samtidigt. PR eller inte är det bra med engagemang.
Citera
2020-04-16, 22:14
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Jag kan ha flera saker i huvudet samtidigt. PR eller inte är det bra med engagemang.

Jo, det är ju välkänt att idioter inte är medvetna om sin efterblivenhet. Engagemang handlar om att brinna för det man gör, inte för att ge ett varmt intryck som inte överensstämmer med ens verkliga inre. Titta på drottningen, båda när hon var nyligen ingift i familjen och fortfarande. Den ärliga ödmjukheten drottningen hade och fortfarande har lyser igenom till skillnad från den här egoistiska skådespelerskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in