2020-04-17, 01:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
men varför säger anders tegnell att det är dags för sverige att öppna upp landet igen?

När säger han det? Det är alldeles för lätt att plocka fram att någon har sagt något och sedan hävda att den måste vara en idiot som sagt det.

Det är inte vad du säger att han har sagt som är vad han sagt. Du utelämnar sammanhanget.
Citera
2020-04-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustmusti
Finns fortfarande FFP2 masker att köpa någonstans? Hittar inget i lager.
Testa Fyndiq
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Då blandar du ihop det med något annat...... Han kan inte stänga Senaten....

Kan och kan :-) 2h gammal artikel.

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-threatens-to-adjourn-congress-to-get-his-nominees-through/2020/04/15/e3bfc4c6-7f6a-11ea-9040-68981f488eed_story.html
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu lyssnade jag på det igen. Han säger pilsnabbt och tveklöst »Jo« sedan lägger han till »med allra största sannolikhet«. Hans kroppspråk indikerar dock att han tror på det.

Nåväl, detta visar med önskvärd tydlighet hur osäkert allt är. Det finns inga faktabaserade sanningar att luta sig mot.

Nog kan jag hålla med om att det skulle vara till 90% säkert om vi ska prata i procent.

Men det är sådant som märks.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Målposten Danmark har Sverige släppt för länge sen. Nu är det New York och Belgien vi ska racea med. Mycket talar för att vi kommer att förlora. Sveriges låga befolkningstäthet sätter käppar i hjulet. Skottland kan vi nog gå förbi om vi fortsätter som nu.

Ja, jag blev provocerad av att FHM gjorde en så konstig jämförelse som med tätbefolkade land som Belgien, det kändes extremt ohederligt och desperat, som ett enkelt trick som man ganska fort ser igenom med endast lite allmänbildning...
Citera
2020-04-17, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Det finns såklart ett mörkertal vid de avlidna, troligen åt andra hållet. Människor som avlidit primärt av något annat, men samtidigt testats positivt med Covid 19 har noterats som ett "Corona fall".

Att det skulle jämna ut sig är crazy-talk, vi har 12,540 registrerat smittade i Sverige. Det verkliga talet är troligen en bra bit över miljonen i Sverige (Imperial College har uppskattat det till ungefär 14% smittade i Sverige)

1,4m
Med 20% dödlighet, om det skulle jämna ut sig som du skriver, så är det alltså 278,000 dödsfall som saknas?!?!?!

Jag sa att det INTE handlar om 20% (obs, det var inte jag som skrev först, hoppade in nu). Men du säger att det inte är 5% eller 1% heller.
Självklart är det inte åt andra hållet som mörkertalet i dödsfallen blir. Om man blir inlagd för covid och dör på intensiven i en hjärtattack så är fortfarande covid orsaken. Man hade levt längre utan den. Dom testar inte alla som dör i infektioner / hastigt på äldreboenden m.m. nu och där finns garanterat många som dör pga covid som får annan dödsorsak. Begravningsbyråer vittnar ju om att dom har mer att göra än vad covid-statistiken visar.
Citera
2020-04-17, 01:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Sverige vs. resten av världen är en falsk dikotomi.
På vilket sätt då?
Man har medvetet gjort tvärtom för att sticka ut och visa världen att man minsann kan bättre än vad de kan. Dessutom hoppas man på detta sätt skaffa sig fördelar gentemot de andra länderna.
Är övertygad om att man även hoppats reta de andra och demoralisera dem genom att låta folk här löpa fritt.
Sveriges ledare och elit lider av hybris, en krackelerande Sverigebild innebär att man inte ges den upphöjdhet man förväntar sig, och då beter man sig så.

Man har tydligt visat ”... against you.”. Så är det nån som står för den falska diktomin så är det Sverige.
Citera
2020-04-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nog kan jag hålla med om att det skulle vara till 90% säkert om vi ska prata i procent.

Men det är sådant som märks.

4 of 7 human coronaviruses give no immunity. 2 human coronaviruses grant 1-2 years of immunity. This one? We don’t know.
Citera
2020-04-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Ja detta borde varit självklart från början.
Ja. Det er tragisk at det ikke finnes nok munnskydd og det er tragisk at folkehelseinstitutt i flere land ikke vil si at alle skal bruke munnskydd og det er tragisk at myndighetene ikke ønsker å påby bruk av munnskydd.

Smittede som ikke vet at de er smittede kan risikere å spre mye smitte når de ikke bruker munnskydd.

Mange av de som døde kunne ha vært i live nå hvis alle hadde brukt munnskydd helt fra begynnelsen.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Kan och kan :-) 2h gammal artikel.

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-threatens-to-adjourn-congress-to-get-his-nominees-through/2020/04/15/e3bfc4c6-7f6a-11ea-9040-68981f488eed_story.html

Artikeln har inget med senaten att göra
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
De jag tänkte på var artikeln som sa att en variant har cirkulerat i flera år.....

Jag tänkte på den här artikeln. Om du tittar på bilden så står det:

Citat:
Two sub-clusters -one linked to Wuhan and one common in America and Australia

Citat:
Considered the 'root of the outbreak

Jag kan ha fel, det är ok. Om den är "common" så är den i min värld väl känd.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
You said it’s okay if 90,000 more people die in Sweden than in neighboring countries and to deal with it.
Nu börjar du bli snurrig tror jag. Var sa jag det? Det är väl ingen som tror att överdödligheten kommer att bli 100 %? Fan vad meningslöst det är att prata med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in