Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det är ju möjligt att de smittades av den mildare varianten som sen muterade på Wuhans wet market? Jag skulle vilja veta om de har utvecklat antikroppar mot viruset (A-variant).
https://metro.co.uk/2020/04/10/coronavirus-mutated-three-distinct-strains-spread-across-world-12536852/
Jag misstänker att jag fick den i Usa i Juli ifjor, hade en helvetesfeber, svettningar och torrhosta då. Det är synd att man inte kan få ett test mot antikroppar, hade ju varit kul att veta att man är immun.
För nånn månad sedan tog jag upp i tråden att det kunde vara fråga om två olika virus som
var anledningen till den otroligt skiftande dödligheten. Nu skulle jag härleda det till okunskap från min sida, (kunde ha varit 2 olika virus men....) Med det jag sett och vet nu så skulle jag säga
att virusbelastning är nyckeln. De sista 10 dagarna har det ochså börjat dyka upp experter som uttalar sig, och pratar effekterna av virusbelastning.
Juli är nog ej troligt (men inte omöjligt). Finns en undersökning där någon härledde ganska bra med hjälp av offentliga källor hur de anställde indevider till labbet i wuhan, vilka de anställde, och att en av de anställda är spårlöst försvunnen som jobbade just på/med SARS virus. Detta utspelar sig med början förra hösten.
Innan man börjar med riktig testning av antikroppar. Lär sig hur de "sönderfaller" över tid.
Lär vi ej få reda på hur det riktiga spridningsmönstret såg ut, och när de skedde.