2020-04-17, 00:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Så trots att detta kom ut den 13e, så matar sverige på med flockimmunitet?

Sagt det innan, säger det igen, kan inte våra grannländer gripa in och rädda oss från det här helvetet!

God idé, det är snart enda utvägen. En intervention som vänner och bekanta gör när en totalt otillräknelig knarkare inte längre är kapabel att ta hand om sig själv.

Knarkaren/Sverige kommer förstås protestera till en början. PK-dårarna i Sverige kommer skrika högt om att det är krig och landet blivit anfallet. Men mycket snart står det klart för de allra flesta att interventionen kom i elfte timmen.

Sverige kommer sakta men säkert hämta sig när Löfvén, doktor Tengele, dårarna på myndigheterna samt SVT, TV4 och annan vansinnesmedia inte längre rattar landet rätt utför stupet.
Citera
2020-04-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Absolut! Om vi siktar på högst dödstal i Norden så ligger vi mäkta bra till!

Målposten Danmark har Sverige släppt för länge sen. Nu är det New York och Belgien vi ska racea med. Mycket talar för att vi kommer att förlora. Sveriges låga befolkningstäthet sätter käppar i hjulet. Skottland kan vi nog gå förbi om vi fortsätter som nu.
Citera
2020-04-17, 00:33
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Där säger han att han inte kan kommendera folk att hålla sig hemma.
Notera att instruktioner från FHM SKA man följa. Därför kan inte dom uttrycka sig hur som helst.

Jag förstår inte riktigt hur man kan vantolka detta.

Inte alls vantolkning.

Tydligt att Tegnell fokuserar på att alla skall ha samma chans att vara friska, inte att så många som möjligt inte skall bli smittade.

Två helt olika mål. Det första är ett ideologiskt mål (fantasier) och det andra är ett konkret mål som jag lovar dig att svenska folket förväntar sig skall vara FHM:s uppgift.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Källa på det?
Eftersom du inte orkade Googla.

https://www.svd.se/jesper-coronatestad-fick-stalla-provet-pa-trappan
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
God idé, det är snart enda utvägen. En intervention som vänner och bekanta gör när en totalt otillräknelig knarkare inte längre är kapabel att ta hand om sig själv.

Knarkaren/Sverige kommer förstås protestera till en början. PK-dårarna i Sverige kommer skrika högt om att det är krig och landet blivit anfallet. Men mycket snart står det klart för de allra flesta att interventionen kom i elfte timmen.

Sverige kommer sakta men säkert hämta sig när Löfvén, doktor Tengele, dårarna på myndigheterna samt SVT, TV4 och annan vansinnesmedia inte längre rattar landet rätt utför stupet.

Jag välkomnar dem.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju möjligt att de smittades av den mildare varianten som sen muterade på Wuhans wet market? Jag skulle vilja veta om de har utvecklat antikroppar mot viruset (A-variant).

https://metro.co.uk/2020/04/10/coronavirus-mutated-three-distinct-strains-spread-across-world-12536852/

Jag misstänker att jag fick den i Usa i Juli ifjor, hade en helvetesfeber, svettningar och torrhosta då. Det är synd att man inte kan få ett test mot antikroppar, hade ju varit kul att veta att man är immun.

För nånn månad sedan tog jag upp i tråden att det kunde vara fråga om två olika virus som
var anledningen till den otroligt skiftande dödligheten. Nu skulle jag härleda det till okunskap från min sida, (kunde ha varit 2 olika virus men....) Med det jag sett och vet nu så skulle jag säga
att virusbelastning är nyckeln. De sista 10 dagarna har det ochså börjat dyka upp experter som uttalar sig, och pratar effekterna av virusbelastning.

Juli är nog ej troligt (men inte omöjligt). Finns en undersökning där någon härledde ganska bra med hjälp av offentliga källor hur de anställde indevider till labbet i wuhan, vilka de anställde, och att en av de anställda är spårlöst försvunnen som jobbade just på/med SARS virus. Detta utspelar sig med början förra hösten.

Innan man börjar med riktig testning av antikroppar. Lär sig hur de "sönderfaller" över tid.
Lär vi ej få reda på hur det riktiga spridningsmönstret såg ut, och när de skedde.
Citera
2020-04-17, 00:34
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Så. Då har USA också fattat grejen. Karantän eller lockdown funkar ej.

USA öppnar upp igen.

Källa presskonferensen live nu.

De ska öppna det i etapper samt varje stat har fått vägledning?

https://edition.cnn.com/2020/04/16/politics/donald-trump-reopening-guidelines-coronavirus/index.html
Citera
2020-04-17, 00:35
Bannlyst
Rökning skulle vara 14 gånger högre risk att insjukna allvarligt.

Hur kan då inte rökning vara en riskfaktor? Eller att vara pundare.
Citera
2020-04-17, 00:36
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad svamlar du om?

Om en allvarligt sjuk person får en vanlig förkylning är det ofta lika med att personen därmed inte klarar sig. Tycker du då att det är rimligt att ange förkylningen som dödsorsak?

Det är på det sättet för väldigt många som nu dör i covid-19. Det är en minoritet som dör i covid-19 utan andra sjukdomar med i bilden.

Adam Alsing är ett exempel på en som utan tvekan verkligen dog i covid-19.
Jag ifrågasätter inte det fetade men noterade att det presenterades som att han dog i sviterna av coronaviruset. Vet inte om man ska tolka in något i ordvalet.

https://www.expressen.se/noje/adam-alsings-sista-tid-lamnade-radion/
Citera
2020-04-17, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Börjar misstänka att sjukvården i Stockholmsregionen är precis så undermålig som befarats. Stockholm-Sörmland har en skrämmande dödlighet, jämfört med Skåne-Västra Götaland.

Men ni kan väl inte va seriösa eller?
Ni måste väl förstå att det inte rör sig om 10% dödlighet, inte 5% heller. Inte heller ens 1%.
Mörkertalet av smittade i Sverige är ENORMT då vi i princip endast testar de som söker vård.

Seriöst alltså...
Citera
2020-04-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
De ska öppna det i etapper samt varje stat har fått vägledning?

https://edition.cnn.com/2020/04/16/politics/donald-trump-reopening-guidelines-coronavirus/index.html

Trump sa ju det redan igår att det är guvernörerna som får bestämma när de vill öppna.
Citera
2020-04-17, 00:38
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Rökning skulle vara 14 gånger högre risk att insjukna allvarligt.

Hur kan då inte rökning vara en riskfaktor? Eller att vara pundare.

Ingen bryr sig om pundare i vilket fall som helst så varför ens lägga till den "gruppen" i en "riskfaktor"?

Inte för att vara den som är den heller men, rökare har haft sin chans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in