2020-04-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Link?
Förlåt, det är totalt sen starten:

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.alderkon
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Källa på det?

Det är egentligen bara att uppskatta. Om nu 950 000 personer skulle ha en aktiv smitta samtidigt så skulle antalet smittade skjuta i höjden inom nolltid. Hela landet skulle vara smittat inom en vecka. Låter det rimligt? Det måste rimligtvis vara så att många inte smittar längre annars hade vi haft många fler.
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Du tror alltså att alla 1.9 miljarder människor som fanns på planeten runt början på 1900 talet lever idag?

Inte alla såklart, kan tänka mig att åtminstonde 3-4 miljoner utav dem har dött
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Var girig. HV är betald träning.

Jag är faktiskt inte girig.
Dessutom vill jag specifikt träna muskler. Och det genom att fokusera på en muskelgrupp i taget.
Då är det gymmet som gäller.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Jag fick dåligt samvete och kollade ditt inlägg igen. Det finns inga länkar i det från dig, helt utan källor i vanlig ordning.

Ha det fint.

- Nej, jag hänvisade inte till några källor. Jag gav respons beträffande källan som du angav.

Eftersom du inte bryr dig om mitt svar, så får jag varna andra från att ödsla tid på att läsa dom länkar som du hänvisar till.

Försöker du efter att ställa till besvär för andra, utan att du själv bemödar att läsa vad andra vill framföra till dig?

Citat:
Vill du upphöra att bli sedd som ett rysstroll så behöver du börja använda seriösa källor, RT duger inte.

- Du behöver vara lika källkritisk mot svenska journalister som du är mot ryska nyhetsmedier.
Citera
2020-04-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Då gör rektorn en orosanmälan.

För vi har skooolplikt i Sverige.

Vad är värre än idioter?
Kalkryggar som är idioter.

Då säger man till rektorn att alla mina barn har corona men att de gärna kommer till skolan och smittar ner alla ändå.
Citera
2020-04-16, 23:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nej. Inte jag heller. Men om två tillvägagångssätt ger samma dödstal när det här är över om några år, men den ena strategin ger mindre påverkan på ekonomin och levnadssätt så väljer jag hellre den strategin.

En nedstängning ger lägre dödstal. Långsammare smittspridning och mer tid att ta hand om smittade.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Skrattretande att även fan cluben har fått sig en törn i en artikel från en respekterad källa

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnusson-anders-tegnells-fanclub-beter-sig-som-pubertala-barn/

Dagens garv! Tack!
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Pratade med en förskolerektor. Problem med med sjuka lärare.

De sätter barnen sicksack i klassrummet med avstånd. Inga som hostar får vara i skolan osv.

Men de sitter som packade sillar på skolbussen!

Han sade att det var stängningsdax för förskolorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Äter igen.
Rak fråga.
Kräver fu nedstängning vid varje års säsongsinfluensa?
Nej, ja då är du bara en hycklare.

Jag kräver ingenting för min del. Du visar din okunnighet om detta epidemi och jämför med säsongsinfluensa.
Hela värden har fel bedömning eller hur?
Om du intresserar lära dig mer om detta epidemi rädda dina hjärnceller från svensk massmedias manipulation sök fakta och bevis
från omvärlden.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Gällande det där med nedstängning kan du kolla upp övriga världen. Eller har Sverige rätt och hela den övriga världen fel?
Övriga världen är inget vidare facit.
Citera
2020-04-16, 23:39
Medlem
Citat:
Eller så använder man källor till sina påståenden så att argumenten är underbyggda och inte känslomässiga.

Ett annat tips.

Det finns hur många källor som helst när det gäller forskning om polarisering i befolkning, och bias, jag trodde det nog var ganska allmänt känt, därav ingen källa. Är bara att googla.

Ett tips till dig är att: tro inte att du är extremt unik och "står över" bias...utan granska dina egna antaganden och insikter ibland, "stämmer detta som jag hör från offentligt håll, verkligen med det jag ser ute i verkligheten"... "Varför tänker jag egentligen så här som jag tänker" osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in