2020-04-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Va nice att du spekulerar... Du kanske rent av borde skriva en fantasy??
Eftersom att du vet hur allt kommer att sluta så får du gärna berätta. Jag kräver bara två saker: ren fakta och inget "KOLLA DÖDSTALEN!!!".
Citera
2020-04-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Jag ljög medvetet för att påvisa hur tokigt det blir när man likt dig, slänger ur sig påståenden utan att redovisa vart dom kommer ifrån.
De kom från Worldometers, vilket rimligen är den standardkälla de flesta kollar först.

Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Vill du upphöra att bli sedd som ett rysstroll så behöver du börja använda seriösa källor, RT duger inte.
Kan du inte klämma in något om Putin när du ändå är igång och berättar om dina fobier?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meck-Vorpommern
Tester eller modelleringar?

Tester (Barnaföderskor 7 % för några veckor sedan och nu senast anställda på äldreboende 15 %), de matematiska modelleringarna sa för ganska länge sedan 10 % på riksnivå så de ligger nog lite högre för Stockholm idag. Jag vet inte vad de säger i dagsläget.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Vill nog beskriva det som: upprörd. Vet att det ligger inne flera barn på IVA. Kan inte gå närmare in på detta p.g.a. sekretess. Det nämns inget om detta i media utan det pumpas ut att det är "gamlingar som snart ska dö". Varför denna lögn? De flesta som ligger på intensiven - alltså flera hundra - är under 59 år.

Medierna och mängder med skribenter på Flashback är betalda och kopplade till sossarna. Hur i helsike kan detta få fortgå mitt under en pandemi. Här tror man att gamla knep ska funka där man kan gömma undan skandaler och "mindre" händelser. Snart kommer hela skiten att spricka, det är ett som är säkert!

Tyvärr ett med sanningen överensstämmande inlägg.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det kan ju ha varit många fall från äldrevården som har blossat upp. Dessa är ofta betydligt sämre än 70+, och har redan anlänt vid ”livets sista boende”. Många har exempelvis demens.

De belastar nog inte IVA, eftersom de sannolikt redan vid inskrivning vid ett sånt hem ansetts vara i för dåligt skick för att vara kandidater för veckor eller månader i intensivvård.
Nej visst, så kan det ju vara. Och bör vara.. Jag hade hoppats på en sådan sjukdom för min mormor, hon var dement i 20 år. Inget liv jag skulle önska ens min värsta fiende, där hade Corona varit en lindring..
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Wutt...jag är knappast ofelbar, men du får vara mer specifik.

Du hänvisade benhårt till en undersökning som du inte hade koll på. Du gjorde det för att du har en kraftig bias som gör att du mer eller mindre medvetet strävar efter att bekräfta din egen tes.
Citera
2020-04-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Det mest patetiska är att vi endast har 13000 fall cirka. Vi testar knappt några jämfört med andra länder. Tror någon att den riktiga siffran ens är i närheten? Isåfall ligger dödligheten på 10% vilket skulle innebära att Sveriges sjukvård har misslyckats mest av alla länders.

Ja, nu är det dags med en uppföljning av hur många man lyckats att rädda. De har ju lyfts fram uppgifter om att många klarar sig men med tanke på att man övertalar äldre att ta en spruta så är jag inte så imponerad. Dags med lite statistiks uppföljning av hur många man lyckats att övertala att ta en spruta i stället för att kräva vård. De ska inte komma undan med att ha ihjäl folk utanför vården eller säga att stanna hemma och ta en alvedon tills det är för sent, utan dags att avslöja hela bedrägeriet.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Expressen: "Tegnell i norsk tv: Stockholm
kan nå flockimmunitet i maj"

Efter alla de 50 felaktiga uttalanden och spådommar som Tegnell gjort, vad tror ni om detta? Att döma av hans trackrecord så blir det helt tvärt emot han säger.

Mainstream att gå emot ”Tegnell” men här måste jag göra det.

Eftersom vi totalt har ~14 000 bekräftat smittade, är frågan vad dem grundar sitt utlåtande på?

Känns som att även journalister styrs av önsketänkande och inte vågar ställa följdfrågor på sådant som låter bra.

Flockimmunitet bör väl dessutom vara begränsad till Stockholm då övriga Sverige inte är lika hårt drabbat?

Å andra sidan... vad är alternativet? Stänga ner Sverige tills det finns ett vaccin?

Covid är ett förödande virus som kommer döda folk. Direkt eller indirekt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Du menar till motsats till alla andra här i tråden som har rena fakta i sina framtidsscenarion?

Pååints taken.

Nä vi hoppas väl alla att skiten skall dämpa sig..jag vill bla till Creta under sommaren.

Men det innebär inte att fittslickare Anders Tegnell har rätt.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det här kommer att pågå just i år framöver.
Ja. Därom är vi eniga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
I sverige samkörs registren, alla som testats positiva och sen dör (oavsett anledning) räknas som döda i Corona.
I Norge avgör läkaren dödsorsaken, kan tex vara hjärtstillestånd, även fast patienten har Covid-19

Japp, således överrapportering i Sverige och underrapportering i Norge. Siffrorna är därför inte jämförbara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Flockimmunitet bygger inte på bekräftade fall.
Men din hjärna kanske inte kan ta in det faktumet?
Varför skriver du så till användaren? Förklara istället. Var inte småaktig mot de som inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in