2020-04-16, 22:25
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sverige har flera gånger så många döda som ex.vis Japan. Betänk folkmängderna.
Betänk att alla länder måste till flockimmunitet om de inte tänker hålla sina länder isolerade i år framöver innan vaccin eller antivirala mediciner finns
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Svenska samhället har tyvärr utvecklats åt fel håll senaste 70 år. Feminism, hbtq, bögar, batihäxor...familjen håller på att försvinna. Ensamhet är påtaglig i svenska samhället. Ensamma, introverta människor bryr sig mindre om sina medmänniskor. Det är det som finns bakom svenska strategin. Ingen vill ge upp sin frihet. Som har ju lett till ensamhet. Och som gör att medmänniskor har inte så stort värde. I valet mellan frihet och solidaritet mot sina medmänniskor väljer svenska feminister, bögar och hbtq att vara fria. Att få knulla runt och dricka bärs och latte är fett mycket viktigare än att rädda gamlingar på boende.

Jag tolkar det som att du tycker att det finns ett motsattförhållande mellan frihet och solidaritet? Att solidaritet bara kan tvingas fram. Men det är väl inte äkta solidaritet, om det måste tvingas fram? Kommunist?

Hellre död än röd.

Edit: Jag håller med dig när det kommer till tramset som har pågått. Det är det positiva som jag hoppas kommer ur detta. Att det blir slut på tramset. Indentitetspolitik, postmodernism ich skit.
Senast redigerad av Siix 2020-04-16 kl. 22:27.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Jag ljög medvetet för att påvisa hur tokigt det blir när man likt dig, slänger ur sig påståenden utan att redovisa vart dom kommer ifrån.

Vill du upphöra att bli sedd som ett rysstroll så behöver du besörja använda seriösa källor RT duger inte.

Varför inte det även RT håller sig till sannningen ibland. Skulle vi tillämpa din doktrin skulle vi inte kunna använda några nyhetsmedier eftersom dom ljuger så frekvent...
Citera
2020-04-16, 22:26
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Va nice att du spekulerar... Du kanske rent av borde skriva en fantasy??
Du menar till motsats till alla andra här i tråden som har rena fakta i sina framtidsscenarion?
Citera
2020-04-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Jag ljög medvetet för att påvisa hur tokigt det blir när man likt dig, slänger ur sig påståenden utan att redovisa vart dom kommer ifrån.

Vill du upphöra att bli sedd som ett rysstroll så behöver du börja använda seriösa källor, RT duger inte.

Som källa är RT minst lika pålitliga som vilken annan MSM.

https://www.reuters.com/article/us-usa-election-poll/clinton-has-90-percent-chance-of-winning-reuters-ipsos-states-of-the-nation-idUSKBN1322J1
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fel av mig. Jag ber om ursäkt.
Jag läste siffran för medelålder för de som intensivvårdas.
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Snyggt!
Inga problem, lätt hänt.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Så Sverige rapporterar in dem som dött på äldreboenden om de testats för corona?
I sverige samkörs registren, alla som testats positiva och sen dör (oavsett anledning) räknas som döda i Corona.
I Norge avgör läkaren dödsorsaken, kan tex vara hjärtstillestånd, även fast patienten har Covid-19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Förlåt min cynism men jag såg precis Aktuellt där cheferna drog in munskydd trots protester från vårdpersonal och där de vägrades tester för att all personal redan förmodligen smittats och cheferna hade då tvingats skicka hem alla.

Denna pandemi har verkligen satt fokus på hur lite människor är värda i förhållande till vinster.
Det var därför jag cyniskt frågade om lönsamheten.

Det är otroligt.

Förstår hur du menar och håller absolut med, det är tydligt för mig att pengar går före allt i vårt samhälle, t.om. före människors liv. Det har iofs varit en gnagande tanke länge, men har aldrig blivit så tydligt och skarpt för mig, som det blivit nu i Coronatider.

Ville dock bara visa på att under ytan, i det verkliga mänskliga Sverige, under allting, så finns det faktiskt människor som bryr sig, på riktigt. Mitt exempel med den mänskliga chefen var ett, och äldrevårdspersonalen som gråter över att deras äldre smittas, ett annat.

Jag tror att många äldreboenden vill göra allt de kan för att skydda sina äldre. Men jag tror de behöver hjälp, t.ex. statliga direktiv och kanske i vissa fall även hjälp med inköp/finansiering av skyddsutrustning. I bristtiderna som råder, är det rimligtvis lättare för staten att försöka ordna med skyddsutrustningen, än att varje enskilt boende skall jaga efter det.. bara en tanke.
Citera
2020-04-16, 22:28
Medlem
16 April 2020

Dödsfall Sverige: +130
Sverige : + 130 (befolkning): 10,23 miljoner

--------------------------------------------------------------------------------------
Dödsfall i ett antal länder i Europa
Finland : + 3 (befolkning): 5,51 miljoner
Danmark: + 12 (befolkning): 5,80 miljoner
Norge: + 2 (befolkning): 5,36 miljoner
Bulgarien: + 2 (befolkning): 7,00 miljoner
Grekland: + 3 (befolkning): 10,72 miljoner
Tjeckien: + 3 (befolkning): 10,65 miljoner
Slovakien: + 2 (befolkning): 5,45 miljoner
Polen: + 28 (befolkning): 37,97 miljoner
Österrike: + 17 (befolkning): 8,85 miljoner
Portugal: + 30 (befolkning): 10,28 miljoner
Totalt : + 102 döda
Total befolkning i dessa 10 länder : 107,59 miljoner
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Betänk att alla länder måste till flockimmunitet om de inte tänker hålla sina länder isolerade i år framöver innan vaccin eller antivirala mediciner finns

Det här kommer att pågå just i år framöver.
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Så Sverige rapporterar in dem som dött på äldreboenden om de testats för corona?

Vet ej mer än det som står i artikeln. Kan dra en gissning att det är så eftersomoch Sverige räknar in alla fall där den som avled var diagnosticerad med covid-19 oavsett dödsorsak.
Källa: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/bekraftade-fall-i-sverige/
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Möjligt, men krävs intensiv testning för att få koll på det.

Om jag förstått saken rätt så har det via KTH skickats ut 1000 självkitt till en randomiserad sthlm befolkning. Blir uber intressant att få reda på den datan.

Fast det gäller väl att kunna göra testen rätt. Man ska långt uppe i näsan med pinnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in